Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Przełączniki zapytań wyszukiwarek

Przełączniki zapytań wyszukiwarek Przełączniki zapytań wyszukiwarek

Przełączniki zapytań wyszukiwarek

Przed rozpoczęciem pozycjonowania strony zawsze trzeba przeprowadzić dokładną analizę. Bez niej możemy bezcelowo prowadzić działania, które nie będą przynosić żadnych efektów. Do wstępnej diagnostyki przydają się tzw. przełączniki zapytań wyszukiwarek. Są to komendy, które po wpisaniu do wyszukiwarki ukażą nam konkretne informacje o wybranej witrynie internetowej. Często pomagają nam wykryć różne problemy t.j. indeksacja czy duplikaty znaczników meta.

Przełączniki zapytań wyszukiwarek:

  • site,
  • cache,
  • intitle,
  • link.

Powyżej wymieniam przełączniki, z których sam korzystam. Pełną listę znajdziecie na tej stronie wraz z opisem działania.

Site (site:https://www.nazwadomeny.pl) – dzięki tej komendzie naszym oczom zostaną ukazane wszystkie zaindeksowane podstrony i strona główna. Jest to niezwykle przydatny przełącznik, ponieważ łatwo odkrywa problemy z indeksacją (jej brakiem lub duplikatem podstron).

Cache (cache:https://www.nazwadomeny.pl) – dzięki temu przełącznikowi możemy zobaczyć jak roboty Google widzą naszą stronę. Obraz ten jest zupełnie inny niż ten, który zobaczymy wpisując adres domeny i normalnie bufforując stronę. Dodatkowo komenda ta pozwala zlokalizować problemy z geolokalizacją oraz poznać częstotliwość aktualizacji.

Intitle (intitle: “dowolne frazy”) – chcesz nadać swojej stronie unikalny meta title albo sprawdzić konkurencję? W tym zadaniu pomoże Ci właśnie przełącznik zapytań wyszukiwarek – intitle. Wpisując komendę możemy znaleźć wszystkie strony z tytułem zawierającym podane słowa kluczowe.

Link (link:www.nazwadomeny.pl) – przełącznik odnajduje strony, które wskazują na wpisaną domenę.

Spis wszystkich przełączników (opis dostępny na wcześniej podanej stronie):

Inne przełączniki, które są wykorzystywane to np. + (umieszczenie go przed słowem kluczowym sprawi, że wyszukiwarka przedstawi wyniki związane z tą konkretną frazą, wykluczając jej synonimy) czy – (wykluczenie czegoś np. pozycjonowanie stron Wieliczka – site:seoheroes.pl. Ukaże wyniki bez podanej witryny internetowej).

W mojej opinii przełączniki są bardzo pomocne przy analizie strony, ale ostateczną decyzję podejmiecie sami. Na pewno warto je poznać, ponieważ sami nie wiemy kiedy okażą się pomocne. Tym bardziej, że ich zastosowanie jest trywialnie proste i sprowadza się do wykorzystania wyszukiwarki. Historia nie raz pokazałam, iż właśnie przy ich użyciu SEOMasterzy odkrywali istotne problemy stron, którymi się opiekowali. W razie jakichkolwiek przytań zachęcamy do udzielania się w komentarzach. Chętnie udzielimy odpowiedzi i poszerzymy zasób wiedzy, jaki udostępniliśmy w tym artykule.

Zapraszamy także do artykułu o przekierowaniach 301

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *