Agencja SEOHeroes
Audyt Contentu umożliwia analizę jakości oraz użyteczności zawartości strony internetowej. Treści zawarte w domenie powinny być ujednolicone pod względem SEO, gdyż dopiero wówczas realnie wpływają na sukces firmy. Jeżeli nasza działalność nie obraca się w branży marketingowej, niekoniecznie możemy mieć świadomość, jakie treści są skuteczne oraz atrakcyjne – w odniesieniu do użytkowników, jak i robotów […]
Marketing
10 sierpnia 2020
5 minut czytania
Marketing
Audyt Contentu – wszystko co musisz wiedzieć
Audyt Contentu umożliwia analizę jakości oraz użyteczności zawartości strony internetowej. Treści zawarte w domenie powinny być ujednolicone pod względem SEO, gdyż dopiero wówczas realnie wpływają na sukces firmy. Jeżeli nasza działalność nie obraca się w branży marketingowej, niekoniecznie możemy mieć świadomość, jakie treści są skuteczne oraz atrakcyjne – w odniesieniu do użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. Warto zatem sprawdzić, czy zawartość strony jest odpowiednio zoptymalizowana pod każdym względem.
W naszym wpisie znajdziesz:
1. Na czym polega Audyt Contentu?
2. Audyt tekstu
3. Audyt treści audiowizualnych
4. Audyt UX/UI oraz mapy strony
Na czym polega Audyt Contentu?
Bardzo łatwo zauważyć, jak strony internetowe dużych firm różnią się od stron mniejszych przedsiębiorstw. Mowa tutaj nie tylko o kwestiach wizualnych, ale przed wszystkim o treści. Duże firmy doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne jest profesjonalne podejście do klienta – dlatego też na swoich stronach umieszczają wyłącznie to, czego on potrzebuje. Jednak są świadome również tego, co chce wyszukiwarka, aby wyświetlać stronę wysoko w wynikach, dlatego treści te zoptymalizowane są również pod kątem SEO. Audyt Contentu pozwala na dokładną analizę treści pod wieloma względami. Elementy zawarte w domenie segregowane są na treści: • niewymagające zmian, • wymagające poprawek, • do usunięcia lub połączenia z innymi. Ze względu na tempo zmian w obrębie przestrzeni internetowej, należy stale kontrolować kondycję witryny pod względem SEO. Wyszukiwarki rządzą się własnymi prawami, które nie zawsze są łaskawe dla właścicieli poszczególnych domen. Modyfikacja algorytmów może znacznie obniżyć naszą pozycję względem innych stron internetowych. Zmieniają się również wymagania użytkowników, oczekują oni bowiem coraz lepszych jakościowo treści. Określenie content zawiera wszystkie elementy znajdujące się na stornie, są to zatem: • treści pisane, • treści audiowizualne, • content UX/UI oraz mapa strony. Możliwe jest przeprowadzenie audytu wszystkich elementów, jak i również pojedynczych z nich. Zaleca się jednak konsolidację, bowiem dopiero wówczas otrzymamy pełną oraz wyczerpującą ocenę naszej strony.Audyt tekstu
Coraz większą część przestrzeni internetowej zajmują treści audiowizualne – zdjęcia, grafiki czy video. Nie jest łatwo przyciągnąć uwagę współczesnego użytkownika, dlatego też stosuje się wiele zabiegów, których zadaniem jest skuteczne zatrzymanie odbiorcy na stronie. Pomimo to, najważniejszym elementem contentu jest nadal treść. Wbrew pozorom każde pojedyncze słowo ma niebagatelne znaczenie. Użytkownik odwiedzający daną domenę oczekuje zazwyczaj zaczerpnięcia konkretnych informacji, które my musimy przedstawić mu w sposób wyczerpujący. Zmieniające się realia nie wymagają już wyłącznie poprawnej polszczyzny oraz tekstu napisanego poprawnie pod względem stylistycznym i gramatycznym. Zapełnienie strony dużą ilością treści nie zawsze oznacza, iż przynosić one będą spodziewane rezultaty. Tekst powinien przede wszystkim budować przewagę konkurencyjną i przyczyniać się do podnoszenia pozycji marki w świadomości klienta. Audyt treści jest analizą najbardziej czasochłonną, wymagającą wykonania wielu czynności. W SEOHEROES badamy strony internetowe pod względem: 1. Podstron, na których umieszczone są treści. 2. Ruchu, wyświetleń oraz średniego czasu spęczonego na witrynie. 3. Metadanych – meta title i meta description. * 4. Linków zwrotnych oraz wychodzących – czy są nadal aktualne. 5. Długości tekstu, struktury nagłówków, aktualności i unikalności treści. 6. Opisów alternatywnych przy obrazkach.*Sprawdź nasz wpis Wszystko co musisz wiedzieć o meta title i meta description
Audyt treści audiowizualnych
Analiza treści audiowizualnych polega na zweryfikowaniu zdjęć, grafik, infografik oraz video pod względem określonych kryteriów, należą do nich m.in.: • umiejscowienie, • wymiary, • jakość, • źródło pochodzenia, • wyświetlanie po udostępnieniu. Oczywiście są to kryteria przykładowe, bowiem analiza opierać się może na dodatkowych wymogach. Wbrew pozorom umieszczenie obrazu wizualnego na stronie internetowej nie zawsze jest łatwą i bezproblemową czynnością.Audyt UX/UI oraz mapy strony
Strona internetowa oraz poszczególne podstrony w jej obrębie muszą być ukierunkowane na spełnianie określonego celu – np. sprzedaży. Mapa strony informuje natomiast o rozłożeniu zawartości na witrynie, która powinna w sposób logiczny oraz przystępny trafiać do użytkownika.Podsumowanie
Precyzyjnie przeprowadzony Audyt Contentu umożliwi wyciągnięcie wniosków co do zawartości strony internetowej. Jest to proces niezbędny, pozwalający na dobranie odpowiednich działań contentowych, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu. Należy pamiętać, iż nie jest to jednorazowa czynność, a audyt należy przeprowadzać regularnie.Zapraszamy do kontaktu, jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie poprawić pozycję swojej witryny! Przeprowadzamy kompleksową analizę stron internetowych, pomagając im zwiększyć widoczność w przestrzeni internetowej. Audyt Contentu w SEOHEROES to gwarancja sukcesu!
Najpopularniejsze
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.
Pn - Pt
9oo-17oo
Kontakt ogólny
Polska
Kraków
Rybitwy 22
pokój 320
Czechy
Karviná
Masarykovo nám. 6/5
Pn - Pt
8oo-17oo