Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Jak wyjść z filtra i bana Google?

Jak wyjść z filtra i bana Google? Jak wyjść z filtra i bana Google?

Tak jak w świecie rzeczywistym, tak i w wirtualnym zabronione działania są surowo karane. Nasz portal jest poświęcony pozycjonowaniu, więc właśnie do tej kwestii odniesiemy się w artykule i odpowiemy na pytanie – Jak wyjść z filtra i bana? Bolączką pozycjonerów jest nie tylko problem z wykonaniem samego zlecenia, a również wykonanie go w bezpieczny sposób. Wybrane działania, które niekiedy mogą nam przynieść szybki i złudnie korzystny efekt, są karane przez moderatorów wyszukiwarek. Mianowicie na witrynę internetową nakładane są filtry i bany. Zauważyłeś, że twoja strona niespodziewanie straciła na pozycji w wyszukiwarkach lub całkowicie wypadła z indeksu? Niestety mogłeś ulec karze za nieodpowiednie techniki pozycjonowania. Zanim opowiem jak wyjść z filtrów i banów przedstawię w kilku punktach najczęściej popełniane błędy.


Najczęściej popełniane błędy prowadzące do nałożenia kary:

  1. Ukrywanie treści na stronie przed użytkownikiem (zarówno specjalnymi komendami, jak i wklejaniem np. białego tekstu na białe tło),
  2. Kupowanie linków,
  3. Błędnie zbudowane przekierowania,
  4. Strona nie porusza tematyki, na którą jest pozycjonowana,
  5. Nieodpowiednie do tematyki witryny internetowej tytuły stron
  6. Automatyczne budowanie sieci linków
  7. Spamowanie, dodawanie dużej ilości linków prowadzących do naszej strony
  8. Linki prowadzące do naszej strony, pochodzące z negatywnie odbieranych witryn internetowych
  9. Mało konstruktywne treści na stronie mające na celu wyłącznie zwiększenie ilości słów kluczowych
  10. Dodawanie do stopki linków nie mających powiązania z witryną internetową
  11. Wielokrotne powtarzanie słów kluczowych
  12. Mylące adresy URL

Jak dowiedzieć się o nałożeniu kary i mieć pewność, że takie działania zostały podjęte. Najlepiej z chwilą założenia strony założyć konto w Search Console (dawne Webmasters Tools) i dodać tam swoją witrynę internetową. Dzięki temu w momencie nałożenia kary otrzymamy wiadomość informującą nas o takim działaniu.

Jak wyjść z filtra?

W pierwszej kolejności musimy się zastanowić co mogło spowodować nałożenie kary. Najlepiej przeanalizować jakie zmiany naprowadziliśmy na stronę w ostatnim czasie i przejrzeć strony, które w ostatnim czasie zaczęły odsyłać do naszej witryny internetowej. Kolejno musimy usunąć wszystkie problemy, jakie mogły mieć wpływ na nałożenie kary, zablokować linki ze złych stron, naprawić kod strony czy cofnąć naprowadzone zmiany. Aby anulować działanie kary musimy zaprzestać działań, które ją wywołały. Wiem, brzmi trywialnie, ale taka jest prawda. Następnie wyślij prośbę o ponowne rozpatrzenie nałożenia kary i ewentualne cofnięcie decyzji. Pamiętaj żeby nie kłamać, ponieważ moderatorzy mają odpowiednie narzędzia, które mogą szybko odkryć, iż ukrywasz prawdę. Rozpatrzenie wniosku trwa od 3 tygodni do 3 miesięcy, więc musisz wykazać się cierpliwością. I zapamiętaj, że spamowanie prośbami tylko pogorszy sprawę. Zdenerwujesz moderatora i zniechęcisz go do uchylenia kary.

Innym sposobem może być próba uzyskania kontaktu z rzecznikiem wyszukiwarki. Takowe osoby można odnaleźć na konferencjach poświęconych wyszukiwarkom lub na forum https://www.google.com/support/forum. Oczywiście jest to dużo trudniejsza metoda, ale znacznie skuteczniejsza.

Pamiętaj, że nie zawsze odzyskasz utracone miejsca w wyszukiwarce. Zmianie mogły ulec algorytmy, przez co na nowo, innymi sposobami będziesz musiał zdobywać widoczność w wyszukiwarce.

Jak i czy da się wyjść z bana?

Ban jest tzw. ostatecznością. Powoduje on iż nasza strona zupełnie wypada z indeksu i nie jest widoczna w wyszukiwarkach. To najgorsza z kar. Niestety w tym przypadku przywrócenie domeny do indeksu może potrwać nawet lata. Zazwyczaj po prostu jest lepiej zacząć od nowa ze świeżą domeną. Oczywiście można próbować odwołać się od kary, działania są identyczne jak w przypadku aplikacji o usunięcie filtra, ale mamy niewielką szansę na pozytywny koniec. Po prostu musieliśmy zrobić coś co jest kategorycznie postrzegane przez wyszukiwarki.


Ciekawostka

Kilka lat temu jeden z największych portali opublikował bardzo chwytliwy artykuł, który wszyscy zaczęli linkować. Wynik takiego działania był niespodziewany. Na stronę nałożono filtr za spam łączami. Oczywiście szybko uchylono decyzję i witryna powróciła na wcześniej piastowane miejsca, ale sytuacja ta pokazuje, że niekiedy niezależnie od naszych działań możemy zostać ofiarą filtra.


Pamiętaj, że nasza agencja działa nie tylko w Krakowie, ale również w takich miastach jak Łódź, Warszawa czy Lublin

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *