Seoheroes
Przewiń w dół
//Marketing nieruchomości – remarketing pozwalający zamknąć lejek sprzedażowy

Marketing nieruchomości – remarketing pozwalający zamknąć lejek sprzedażowy

Remarketing, jednych irytuje, a innych przyciąga jak lep na muchy. Skuteczność w znaczącym stopniu zależy od ustawień jakie narzucimy przy budowie kampanii. Wiele zależy także od branży i produktu bądź usługi, jaką reklamujemy. W dzisiejszym artykule skupimy się na branży nieruchomości, w której remarketing jest kluczowym elementem lejka sprzedażowego.

Każda branża posiada swoje cechy szczególne. W sklepie internetowym sprzedajemy zdjęciami i ekspozycją produktów, w branży remontowej wiele zależy od doświadczenia ekipy, a w medycynie liczy się nie tylko doświadczenie, ale również wolne terminy. Natomiast tytułowa branża nieruchomości to długi proces sprzedaży składający się z wielu etapów. Uściślając mówimy tutaj o sprzedaży mieszkań czy apartamentów. Budując strategię marketingową dla klientów z tej branży tworzymy długi lejek sprzedażowy, którego celem jest zainteresowanie klienta ofertą, umożliwienie śledzenia inwestycji, regularne przypomnienia o konkretnym produkcie w postaci mieszkania, jakim był zainteresowany klient, okresowe zwiększanie atrakcyjności oferty oraz koniec końców sprzedaż, zamknięcie lejka. Jaką rolę w całym procesie odgrywa remarketing?

Marketing nieruchomości – rola remarketingu

Remarketing w lejku sprzedażowym spełnia funkcję, do której został stworzony – nie daje zapomnieć klientowi o naszej inwestycji i powraca do niego kusząc go zniżkami, ukazaniem nowych walorów inwestycji czy niezależnych przedsięwzięć, które wzbogacą okolicę i podniosą wartość naszego produktu. Tak jak wspominałem wcześniej, sprzedaż nieruchomości to długofalowy proces, gdzie klient musi dokładnie przeanalizować rynek, również ofertę konkurencji. Dlatego też, gdy już przyciągniemy go na stronę z nasza ofertą, to nie możemy odpuścić. Nie możemy liczyć, że sam powróci i wybierze właśnie nas. Oczywiście istnieje na to szansa, ale możemy ją zdecydowanie zwiększyć i tutaj kluczową rolę odgrywa remarketing. Remarketing, który musi być poprowadzony z głową i pomysłem.

Spersonalizowane banery / wiadomości Gmail dla wybranych nieruchomości

Korzystając z danych analitycznych oraz odpowiednio podpiętych tagów remarketingowych nie trudno zbadać, na której podstronie najwięcej czasu spędził użytkownik. Możemy więc założyć, że to właśnie ta nieruchomość zainteresowała go najbardziej. Dlatego nie kierujmy do niego reklam z całą ofertą lub prezentacją mieszkań, których nawet nie odwiedził na stronie firmowej. Przygotujmy dla niego spersonalizowane reklamy w postaci banerów lub wiadomości mailowych (sponsorowane wiadomości Gmail). Dzięki temu reklama nie będzie odebrana jako nachalna, a użytkownik z chęcią powróci do ponownej weryfikacji naszej oferty. Warto również pamiętać, aby ustawić odpowiedni czas wyświetlania reklam remarketingowych. Użytkownik nie może poczuć się śledzony / osaczony. Reklama powinna w nim wzbudzić pozytywne emocje, które przełożą się na dalszą finalizację sprzedaży. Pamiętaj, że sprzedaż nieruchomości nie jest sprzedażą butów, do których możemy zachęcić w ułamku sekundy i sfinalizować płatność. Nie powinieneś każdego dnia wyświetlać reklam potencjalnemu nabywcy, ponieważ możesz go do siebie zrazić. Odwrotnie, musisz wzbudzić jego zaufanie, zachęcić do kontaktu i zbudować obraz bezproblemowego procesu sprzedaży, który zakończy się sukcesem i wymarzonym miejscem, w którym zamieszka Twój klient.

Marketing nieruchomości

Nie przychodźmy z pustymi rękami, zaoferujmy coś extra podczas marketingu nieruchomości

Remarketing daje nam dodatkowe możliwości. Wiemy że klient był już zainteresowany konkretną ofertą. Możemy się do niego bez problemu dostać. Dlaczego więc nie zaoferować mu czegoś extra? Tutaj wszystko zależy od naszej kreatywności oraz możliwości. Jeśli możemy sobie pozwolić na delikatną obniżkę, to możemy ją zaproponować np. w formie czasowej. Dzięki temu wzbudzimy u klienta presję czasu, która pomoże mu podjąć szybszą decyzję. Zalecamy tylko wychodzić z taką ofertą w odpowiednim czasie, ponieważ nie możemy liczyć, że klient po tygodniu od znalezienia oferty zakupi już nieruchomość. Kolejnym pomysłem może być podkreślenie walorów lokalizacji. Załóżmy sytuację, że podczas naszego marketingu nieruchomości inny inwestor zaplanował nieopodal nas budowę ośrodka sportu. Prawidłowym zachowaniem byłoby poinformowanie o tym fakcie wszystkich potencjalnych nabywców mieszkań. I właśnie do tego zadania idealnie sprawdzi się remarketing, który w szybki sposób pozwoli nam rozsiać tę informację. Kolejną skuteczną formą reklamy remarketingowej może być informacja o wysokim zainteresowaniu oferowanymi nieruchomościami. Użytkownicy widząc taki przekaz jednocześnie zwiększą zaufanie do naszej inwestycji, jak i poczują presję, że ktoś inny może im podkupić wymarzone 4 kąty.

Newsletter przy promocji nieruchomości

Zachęć użytkownika do newslettera

Newsletter to równie silne narzędzie co sam remarketing. Pozwala związać się z klientem bezpośrednią linią komunikacji i dostarczać mu nowości z naszej inwestycji. Dzięki temu użytkownik czuje się związany z naszym projektem i czynnie uczestniczy w jego rozwoju. Nie trudno odpowiedzieć sobie na pytanie, czy końcowo klient będzie bardziej zainteresowany naszymi nieruchomościami czy mieszkaniem konkurencji, o którym słyszy pierwszy raz. Jednak pozyskanie potencjalnego klienta do newslettera nie jest proste. Nie każda osoba, która po raz pierwszy wejdzie na naszą stronę od razu zapisze się do listy. W celu powiększenia grupy docelowej dla newslettera możemy wykorzystać omawiany remarketing. Przy pomocy wyświetlanych banerów możemy ukazać zalety uczestnictwa w newsletterze. “Bądź na bieżąco z naszą inwestycją” – to jedno z haseł przewodnich, jakie może towarzyszyć reklamie. W kolejnym kroku baner remarketingowy przekieruje użytkownika do dedykowanej podstrony, na której znajdzie wyłącznie formularz zapisu do newslettera. Dzięki temu nie rozbijemy jego uwagi na inne elementy tylko dokończymy proces i poszerzymy listę.

Remarketing prowadzi do zamknięcia lejka sprzedażowego

Podsumowując przy marketingu nieruchomości to właśnie remarketing jest kluczowym krokiem do zamknięcia lejka sprzedażowego. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy i jednocześnie wymaga niskich nakładów finansowych. Tym samym nasz budżet w większości możemy przeznaczyć na znalezienie potencjalnych kupców, na zaprezentowanie naszej oferty w Internecie, a znacznie mniejszą część finansową przeznaczyć na wzbudzenie interakcji i przypomnienie o nieruchomości.

Jeśli poszukujesz usługi marketingu nieruchomości, to serdecznie zapraszamy do naszej agencji marketingowej. Stworzymy Twój indywidualny lejek sprzedażowy, który pozwoli Ci zamknąć sprzedaż całej inwestycji.

 

  • 0 Comment

Zostaw komentasz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Agencja marketingowa Kraków – SEOHeroes 2019 / Wszystkie prawa zastrzeżone. Mapa pozycjonowania stron

Skontaktuj się
Close





Zamknij