Allegro zna każdy. Najpopularniejszy portal aukcyjny zrzesza tysiące sprzedawców, którzy traktują Allegro jako dodatek w swoich kampaniach sprzedażowych lub jako kluczowe źródło pozyskania klienta. Niestety nowym, mniejszym sprzedawcom ciężko się przebić w gąszczu konkurencyjnych ofert. Skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży może okazać się reklama Allegro Ads.
Zasada działania Allegro Ads jest łudząco podobna do polityki Google Adwords. Sprzedawca może umieścić swoje produkty na szczycie listy wyszukiwania, ale ... No właśnie, podobnie jak w Google Adwords przy każdym wejściu na promowaną ofertę Allegro pobiera od nas opłatę. Koszt jaki poniesiemy za każde wejście na naszą, promowaną aukcję wyznacza CPC (Cost per Click). Użytkownik wyznacza ile może zapłacić za każde kliknięcie reklamy, a w zależności od zaoferowanej stawki jego oferta jest pozycjonowana wśród innych promowanych wyników. To nie wszystko, Allegro oferuje także promocje aukcji w Google oraz na Facebook'u. Zobacz jak to działa ...
Rodzaje promocji aukcji Allegro
W chwili tworzenia tego artykułu w panelu Allegro Ads dostępne są trzy formy reklamy. Poniżej pokrótce omówimy każdą z nich.
1. Oferta sponsorowana - promocja bezpośrednia na liście wyszukiwania AllegroPodstawowa forma reklamy, o której wspominaliśmy powyżej. Wybierając tę opcję w kolejnym kroku użytkownik musi wybrać produkty, które pragnie promować na portalu aukcyjnym Allegro. W celu ułatwienia dobrania oferty pod kampanię promocyjną Allegro przygotowało kilka opcji:
a) Promuj wszystkie produkty - wszystkie aktywne aukcje Allegro zostaną dodane do jednej kampanii.
b) Reguły automatyczne - możemy uruchomić promocję wyłącznie dla produktów o konkretnej wartości np. 100 zł lub więcej.
c) Promuj Bestsellery - kampania zostanie uruchomiona wyłącznie dla wybranych przez algorytmy najlepszych produktów z konta. Użytkownik może jednak ograniczyć zaciąganie ofert promocyjnych do konkretnej kategorii.
d) Ręczny wybór produktów - użytkownikowi ukaże się lista z wszystkimi produktami jakie posiada na koncie Allegro i ręcznie będzie mógł dodać, które z nich mają być promowane.
Gdy już wybierzemy ofertę do promocji, to przejdziemy do ustawień kampanii. W tym miejscu będziemy mogli ustawić takie kluczowe kwestie jak budżet dzienny, budżet całkowity na kampanię oraz koszt za kliknięcie (CPC) reklamy. Dodatkowo możemy określić czas wyświetlania promocji korzystając z kalendarze lub zaznaczyć opcję bez końca emisji (reklama będzie aktywna do czasu wyczerpania budżetu całkowitego, jeśli ten jest podany). Na koniec musimy jeszcze zaznaczyć gdzie chcemy się wyświetlać. Tutaj ponownie dostajemy kilka opcji do wyboru:
a) Wynik wyszukiwania - podstawowe miejsce, na którym powinno nam najbardziej zależeć,
b) Lewa kolumna wyników wyszukiwania - miejsce reklamowe pod wyborem parametrów wyszukiwania,
c) Strona oferty - wyświetlanie aukcji na stronie przedmiotów z tej samej kategorii
d) Pozostałe miejsca emisji - oferta ukazywana jest w dostępnych danej chwili miejscach promocyjnych na Allegro np. na stronie głównej czy podstronie kategorii.
2. Google Ads - promocja aukcji w wyszukiwarce GooglePierwszym krokiem podobnie jak poprzednio jest wybranie produktów, które chcemy promować w naszej kampanii. Tutaj posiadamy wszystkie wymienione powyżej opcje poza automatycznym wyborem Bestsellerów do promocji.
Gdy produkty zostaną wybrane, to pozostało nam ustalić budżet dzienny oraz datę emisji. I to wszystko, wyłącznie na te opcje mamy wpływ. W chwili pisania artykułu Google zachęca również sprzedawców ofertą promocyjną - zainwestuj 125 zł w ciągu 30 dni, a otrzymasz darmowe 250 zł na kontynuację kampanii. Skądś to znacie? ... Tak, Google Adwords oferuje podobne zasady z użyciem swoich kodów rabatowych.
3. Facebook Ads - promocja aukcji w serwisie społecznościowym FacebookPrzy Facebook Ads posiadamy w ustawieniach dokładnie te same opcje co w przypadku Google Ads, czyli wybór produktów (bez opcji dodania do promocji wyłącznie Bestsellerów), dodanie budżetu dziennego oraz daty emisji.
Całość jest bardzo intuicyjna i prosta, tak więc każdy, nawet niezinformatyzowany sprzedawca poradzi sobie z konfiguracją kampanii.
Czy warto? Czy kampania Allegro Ads się opłaca?
To kwestia bardzo indywidualna. Niestety Allegro pobiera dość wysokie prowizje od sprzedaży przez co jej opłacalność znacząco spada. Dodając do tego koszty marketingowe może okazać się, że sprzedawca dołoży do interesu. Dlatego kampania najlepiej sprawdza się przy produktach, na których mamy wysoką marżę. Dzięki temu pomimo wysokich kosztów prowizji oraz promocji sprzedawca i tak ze względu wzrostu ilości zamówień stwierdzi opłacalność reklamy. Na zwrot z inwestycji wpływa także: konkurencyjność naszej oferty, jakość produktów, prezentacja produktów w aukcji, konkurencyjność w kategorii produktów, warunki sprzedaży jakie oferujemy, sezonowość, grupa docelowa klientów.
Niemniej nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować kampanię testową z mniejszym budżetem całkowitym i obserwować stopę zwrotu. Kampanię można ustawić samodzielnie dosłownie w przeciągu chwili, dzięki czemu wykonanie takiego testu nie stanowi problemu. Nasza spółka prowadzą kilka własnych sklepów internetowych wielokrotnie testowała skuteczność reklamy Allegro Ads i sprawdziła się ona głównie przy produktach z wysoką marżą w mniej konkurencyjnych branżach. Niestety dla niektórych będzie to jedyna forma przebicia się na portalu aukcyjnym Allegro.
Jeśli masz jakieś pytania, to skontaktuj się z doradcami naszej agencji marketingowej. Postaramy się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie zadane pytania.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.
9oo-17oo
8oo-17oo