Agencja SEOHeroes
Każdy sklep działający w przestrzeni internetowej dąży do zwiększania swojej sprzedaży, a tym samym do osiągania większych zysków. Na osiągnięcie tego typu sukcesu, składa się kilka istotnych czynników. Warto stworzyć własną strategię, której przemyślane elementy przyniosą spodziewane efekty – np. wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednym z takich elementów są opisy produktów, tworzone zgodnie z […]
Marketing
17 czerwca 2020
3 minuty czytania
Marketing
Jak tworzyć opisy produktów zgodnie z SEO?
Każdy sklep działający w przestrzeni internetowej dąży do zwiększania swojej sprzedaży, a tym samym do osiągania większych zysków. Na osiągnięcie tego typu sukcesu, składa się kilka istotnych czynników. Warto stworzyć własną strategię, której przemyślane elementy przyniosą spodziewane efekty – np. wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednym z takich elementów są opisy produktów, tworzone zgodnie z zasadami SEO. Jest to czynnik znaczący zarówno dla klientów, jak i robotów Google.
Frazy kluczowe
Zanim zaczniemy tworzenie szczegółowego opisu produktu, powinniśmy znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, które zostaną wykorzystane do jego napisania. Element ten jest niezbędny, ponieważ bez fraz tego typu, nie zostaniemy zauważeni w wyszukiwarce Google. Bardzo ważna jest jakość słów kluczowych oraz równowaga podczas umieszczania ich w tekście. Przesyt fraz w opisie bywa tak samo nieefektywny, jak ich zupełny brak. Ważne jest, aby pojawiały się one naturalnie, nie tworząc sztucznego wrażenia.Unikalne treści
Jeżeli dany produkt posiada unikalny oraz barwy opis, sam zaczyna się sprzedawać. Sklepy internetowe bardzo często kopiują informacje ze strony producenta, odnośnie oferowanego produktu na swojej witrynie. Jest to najgorsze możliwe rozwiązanie, bowiem tracą szansę widoczności w wyszukiwarce. Nudny oraz szablonowy opis nie zachęci klienta do kupna. Natomiast jeżeli jest to opis ekspresyjny, obrazowy i odwołujący się do wyobraźni, klient zapragnie posiadać dany produkt już w trakcie czytania. Opisy warto pisać językiem korzyści, czyli prezentując wartości, jakie uzyska klient, gdy zdecyduje się na zakup.Długość opisu
Opisy produktów powinny być odpowiednio długie. Kilka wymienionych cech po przecinku, wypisanie od pauz parametrów technicznych czy jednozdaniowe komunikaty nie zainteresują klienta do kupna, ani nie zostaną zauważone przez wyszukiwarkę. Zakupy internetowe mają to do siebie, iż nie dotkniemy produktu i nie obejrzymy go z każdej strony przed dokonaniem zakupu, dlatego informacje o nim muszą być wyczerpujące.Postaw się w roli klienta
Mając przed sobą dany produkt, zastanów się, o co chciałbyś zapytać producenta, podczas podejmowania decyzji o jego kupnie. Jakie jego cechy są najważniejsze oraz jakie wątpliwości należy rozwiać, aby wybrać właśnie ten produkt, a nie marki konkurencyjnej. Opis powinien wyprzedzać pytania klienta, a najważniejsze informacje powinny być wyróżnione i rzucać się w oczy.Grupa docelowa
Wiedząc, dla jakiej grupy ludzi należy stworzyć opisy produktów, możemy w pełni się na niej skupić. Znaczy to, iż możemy dobrać odpowiedni język oraz sposób komunikacji. Opisy produktów skonstruowane na zasadzie dopasowania się do konkretnego odbiorcy, posiadają znacznie większą skuteczność.Optymalizacja wszystkich aspektów
Oczywiście powinniśmy również pamiętać o meta title oraz meta description, które powinny zostać stworzone dla każdego produktu, o przyjaznym URL czy opisie alt do grafiki. Wszystkie te elementy, w połączeniu ze wskazówkami odnośnie opisu, stworzą doskonałą całość.Najpopularniejsze
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.
Pn - Pt
9oo-17oo
Kontakt ogólny
Polska
Kraków
Rybitwy 22
pokój 320
Czechy
Karviná
Masarykovo nám. 6/5
Pn - Pt
8oo-17oo