Seoheroes
//Wszystko co musisz wiedzieć o meta title i meta description

Wszystko co musisz wiedzieć o meta title i meta description

Optymalizacja witryny często zaczyna się właśnie od sprawdzenia meta znaczników. Meta title oraz meta description wpływają na pozycje strony w organicznym wyszukiwaniu, na jej miejsce w rankingach wyszukiwarek oraz na liczbę kliknięć w link. Co to jest meta title i description , gdzie się znajduje i jak je pisać? – przeczytaj i sprawdź.

Co to jest meta title?

Znacznik meta title, czyli meta tytuł to inaczej tytuł strony internetowej. Pojawia się on w wynikach wyszukiwania, gdzie pełni funkcję krótkiego podsumowania zawartości strony. W zależności od jej tematyki lub rodzaju podstrony – powinien trafnie opisywać jej zawartość. To ważne z punktu widzenia zarówno współczynnika jakości strony i jej miejsca w rankingach wyszukiwarki oraz klikalności, czyli liczby/częstotliwości kliknięcia użytkownika w link. Meta title jest tutaj o tyle ważny, że często decyduje, czy klikniemy czy nie.

Dla przykładu podstrona www.stronaglowna.pl/podstrona-kontakt powinna mieć meta title:

Kontakt | Masz więcej pytań? Napisz do nas! | Stronaglowna.pl – Tematem i zawartością tej podstrony jest możliwość skontaktowania się z firmą, właśnie to przedstawia meta tytuł.

Trafne opisanie w meta tytule treść strony zwiększy:

Te trzy elementy wpływają na siebie wzajemnie, co owocuje ruchem na stronie. Oczywiście znaczniki meta to nie jedyne składowe tego, co generuje ruch, jednak biorąc pod uwagę wyszukiwarkę są bardzo ważne. Często optymalizacja strony zaczyna się od sprawdzania znaczników meta dla wszystkich podstron oraz gęstość słów kluczowych zawartych w nich.

Co to jest meta description?

Meta description, czyli meta opis to krótkie streszczenie treści, jaka znajduje się na stronie. O ile meta title to tytuł strony, to meta description jest jej opisem. W przykładzie wygląda to następująco:

Podstrona www.stronaglowna.pl/podstrona-kontakt meta description: Masz więcej pytań odnośnie naszych usług? Chcesz uzyskać wycenę produktu? Potrzebujesz indywidualnej porady? Napisz do nas! | Kontakt Stronaglowna.pl

Funkcja meta opisu to przedstawienie użytkownikom treści oraz zachęcenie ich do wykonania działania na stronie. Można go porównać do zajawki lub leadu artykułu – czyli do zapowiedzi tego, co znajduje się na stronie.

Gdzie pojawiają się meta znaczniki?

W wynikach wyszukiwania strony:

wyszukiwarka

Istnieje również możliwość dodania emotikonów do meta znaczników. Wpływa to zdecydowanie na atrakcyjność oraz przyciąga uwagę.

Podczas udostępniania linku do strony użytkownikom w mediach społecznościowych:

meta znaczniki w social media

Na karcie przeglądarki:

karta strony

Jak pisać meta znaczniki?

Stworzenie odpowiedniego meta tytułu oraz opisu dla strony jest kluczową kwestią podczas optymalizacji witryny.

Ile znaków ma mieć meta tytuł i meta opis?

  • Meta title – 600 pikseli.
  • Meta description 920 pikseli dla komputerów i 680 pikseli dla urządzeń mobilnych.

Choć mówi się, że dla meta title to maksymalnie 70 znaków, a dla meta description to 155-160 znaków to należy pamiętać, że wyszukiwarki nie biorą pod uwagę ilości znaków, a szerokość w pikselach. Podane wyżej ilości to określenie mniej więcej optymalnej szerokości, jednak warto pamiętać, że duża litera „W” zajmuje więcej pikseli niż mała litera „j”.

Słowa kluczowe w meta znacznikach

Podczas tworzenia meta tytułu najważniejsze jest pamiętać, że ma on odpowiadać temu, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szukając naszego produktu/strony. Załóżmy, że piszemy meta tytuł dla sklepu internetowego, który sprzedaje kubki prezentowe. Dla strony głównej tego sklepu idealny meta tytuł będzie brzmiał: Kubki prezentowe na wszystkie okazje – duży wybór, szybka wysyłka

Również podczas pisania meta opisu zasada jest podobna – używamy słów kluczowych, które z dużym prawdopodobieństwem wpiszą użytkownicy, by znaleźć oferowany przez nas produkt oraz aby najbardziej precyzyjnie opisać treść strony (lub oferowaną usługę).

Nasze przykładowe kubki prezentowe będą miały opis: Kubki na prezent – różne okazje, duży wybór wzorów, wysyłka w 2 dni robocze, możliwość naniesienia własnego wzoru. Kup już teraz! | Kubkiprezentowe.pl

Call to action to dobry pomysł

Tworząc meta znaczniki pamiętamy o słowach kluczowych, dokładnym opisaniu usługi lub treści strony oraz o ilości znaków (a raczej szerokości w pikselach). Jednak oprócz tego warto wykorzystać tę przestrzeń do wezwania do akcji (call to action) użytkownika. Tak jak w powyższym przykładzie opisu dla sklepu z kubkami Kup już teraz! Jest to metoda najczęściej wykorzystywana podczas tworzenia meta opisów dla sklepów internetowych. Ma ona duży wpływ na konwersje, więc warto z niej korzystać.

Podsumowanie

Meta title – czyli meta tytuł, jest to tytuł strony, który ma za zadanie opisać jej zawartość oraz nakierować użytkownika na kliknięcie.

Meta description – czyli meta opis, to krótkie streszczenie treści strony lub opis oferowanego produktu w sklepie internetowym.

Idealna ilość znaków dla meta znaczników – nie istnieje. Ponieważ wyszukiwarki mierzą je biorąc pod uwagę piksele, nie znaki. Mają jednak odpowiedniki w znakach i jest to:

– Meta title do 70 znaków (do 600 pikseli).

– Meta description 155-160 znaków (920 pikseli dla komputerów i 680 pikseli dla urządzeń mobilnych).

Jednak są to wartości mniej tzw. „mniej więcej”.

Meta znaczniki pojawiają się w trzech miejscach:

– W wynikach wyszukiwania,

– W tytule strony,

– Podczas udostępniania linki do strony w mediach społecznościowych.

Słowa kluczowe zawarte w meta znacznikach powinny:

– Precyzyjnie opisywać zawartość strony,

– Być tożsame z frazami, jakie wpisują użytkownicy szukając danych informacji.

Na koniec w ramach ćwiczenia sprawdźcie, jaki meta tytuł ma ten artykuł 🙂

  • 0 Comment

Zostaw komentasz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Agencja marketingowa Kraków – SEOHeroes 2019 / Wszystkie prawa zastrzeżone. Mapa pozycjonowania stron

Skontaktuj się
Close





Zamknij