Agencja SEOHeroes
Optymalizacja witryny często zaczyna się właśnie od sprawdzenia meta znaczników. Meta title oraz meta description wpływają na pozycje strony w organicznym wyszukiwaniu, na jej miejsce w rankingach wyszukiwarek oraz na liczbę kliknięć w link. Co to jest meta title i description , gdzie się znajduje i jak je pisać? – przeczytaj i sprawdź. Co to jest […]
Marketing
Poradniki
03 czerwca 2020
5 minut czytania
Marketing
Poradniki
Wszystko co musisz wiedzieć o meta title i meta description
Optymalizacja witryny często zaczyna się właśnie od sprawdzenia meta znaczników. Meta title oraz meta description wpływają na pozycje strony w organicznym wyszukiwaniu, na jej miejsce w rankingach wyszukiwarek oraz na liczbę kliknięć w link. Co to jest meta title i description , gdzie się znajduje i jak je pisać? – przeczytaj i sprawdź.
Co to jest meta title?
Znacznik meta title, czyli meta tytuł to inaczej tytuł strony internetowej. Pojawia się on w wynikach wyszukiwania, gdzie pełni funkcję krótkiego podsumowania zawartości strony. W zależności od jej tematyki lub rodzaju podstrony – powinien trafnie opisywać jej zawartość. To ważne z punktu widzenia zarówno współczynnika jakości strony i jej miejsca w rankingach wyszukiwarki oraz klikalności, czyli liczby/częstotliwości kliknięcia użytkownika w link. Meta title jest tutaj o tyle ważny, że często decyduje, czy klikniemy czy nie. Dla przykładu podstrona www.stronaglowna.pl/podstrona-kontakt powinna mieć meta title: Kontakt | Masz więcej pytań? Napisz do nas! | Stronaglowna.pl – Tematem i zawartością tej podstrony jest możliwość skontaktowania się z firmą, właśnie to przedstawia meta tytuł. Trafne opisanie w meta tytule treść strony zwiększy:- Jakość strony – jej miejsce w rankingach wyszukiwarki,
- Klikalność strony – decyzje użytkownika o wejściu na stronę,
- Pozycje strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Co to jest meta description?
Meta description, czyli meta opis to krótkie streszczenie treści, jaka znajduje się na stronie. O ile meta title to tytuł strony, to meta description jest jej opisem. W przykładzie wygląda to następująco: Podstrona www.stronaglowna.pl/podstrona-kontakt meta description: Masz więcej pytań odnośnie naszych usług? Chcesz uzyskać wycenę produktu? Potrzebujesz indywidualnej porady? Napisz do nas! | Kontakt Stronaglowna.pl Funkcja meta opisu to przedstawienie użytkownikom treści oraz zachęcenie ich do wykonania działania na stronie. Można go porównać do zajawki lub leadu artykułu – czyli do zapowiedzi tego, co znajduje się na stronie.Gdzie pojawiają się meta znaczniki?
W wynikach wyszukiwania strony:
Istnieje również możliwość dodania emotikonów do meta znaczników. Wpływa to zdecydowanie na atrakcyjność oraz przyciąga uwagę.Podczas udostępniania linku do strony użytkownikom w mediach społecznościowych:
Na karcie przeglądarki:
Jak pisać meta znaczniki?
Stworzenie odpowiedniego meta tytułu oraz opisu dla strony jest kluczową kwestią podczas optymalizacji witryny.Ile znaków ma mieć meta tytuł i meta opis?
- Meta title – 600 pikseli.
- Meta description 920 pikseli dla komputerów i 680 pikseli dla urządzeń mobilnych.
Słowa kluczowe w meta znacznikach
Podczas tworzenia meta tytułu najważniejsze jest pamiętać, że ma on odpowiadać temu, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę szukając naszego produktu/strony. Załóżmy, że piszemy meta tytuł dla sklepu internetowego, który sprzedaje kubki prezentowe. Dla strony głównej tego sklepu idealny meta tytuł będzie brzmiał: Kubki prezentowe na wszystkie okazje – duży wybór, szybka wysyłka Również podczas pisania meta opisu zasada jest podobna – używamy słów kluczowych, które z dużym prawdopodobieństwem wpiszą użytkownicy, by znaleźć oferowany przez nas produkt oraz aby najbardziej precyzyjnie opisać treść strony (lub oferowaną usługę). Nasze przykładowe kubki prezentowe będą miały opis: Kubki na prezent – różne okazje, duży wybór wzorów, wysyłka w 2 dni robocze, możliwość naniesienia własnego wzoru. Kup już teraz! | Kubkiprezentowe.plCall to action to dobry pomysł
Tworząc meta znaczniki pamiętamy o słowach kluczowych, dokładnym opisaniu usługi lub treści strony oraz o ilości znaków (a raczej szerokości w pikselach). Jednak oprócz tego warto wykorzystać tę przestrzeń do wezwania do akcji (call to action) użytkownika. Tak jak w powyższym przykładzie opisu dla sklepu z kubkami Kup już teraz! Jest to metoda najczęściej wykorzystywana podczas tworzenia meta opisów dla sklepów internetowych. Ma ona duży wpływ na konwersje, więc warto z niej korzystać.Podsumowanie
Meta title – czyli meta tytuł, jest to tytuł strony, który ma za zadanie opisać jej zawartość oraz nakierować użytkownika na kliknięcie.
Meta description – czyli meta opis, to krótkie streszczenie treści strony lub opis oferowanego produktu w sklepie internetowym.
Idealna ilość znaków dla meta znaczników – nie istnieje. Ponieważ wyszukiwarki mierzą je biorąc pod uwagę piksele, nie znaki. Mają jednak odpowiedniki w znakach i jest to:
- Meta title do 70 znaków (do 600 pikseli). - Meta description 155-160 znaków (920 pikseli dla komputerów i 680 pikseli dla urządzeń mobilnych). Jednak są to wartości mniej tzw. „mniej więcej”.Meta znaczniki pojawiają się w trzech miejscach:
- W wynikach wyszukiwania, - W tytule strony, - Podczas udostępniania linki do strony w mediach społecznościowych.Słowa kluczowe zawarte w meta znacznikach powinny:
- Precyzyjnie opisywać zawartość strony, - Być tożsame z frazami, jakie wpisują użytkownicy szukając danych informacji. Na koniec w ramach ćwiczenia sprawdźcie, jaki meta tytuł ma ten artykuł :)Najpopularniejsze
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.
Pn - Pt
9oo-17oo
Kontakt ogólny
Polska
Kraków
Rybitwy 22
pokój 320
Czechy
Karviná
Masarykovo nám. 6/5
Pn - Pt
8oo-17oo