Seoheroes
//Pozycjonowanie strony na kilka miast lokalnie

Pozycjonowanie strony na kilka miast lokalnie

Twoja firma działa w wielu miastach? Chciałbyś wyświetlać się lokalnie pod głównymi słowami kluczowymi w każdym z nich? Jak to zrobić? W jaki sposób zdominować kilka miast i generować większy ruch?

Podczas wielu lat w branży zdążyliśmy się spotkać z różnymi pomysłami na wypozycjonowanie firmy pod wiele miast. Zarówno z tymi nieudanymi, jak i tymi zakończonymi sukcesem. Załóżmy że nasz klient posiada biura rachunkowe w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Gdański i Warszawie. Jednocześnie chciałby wyświetlać się na jak najwyższych pozycjach pod takimi słowami kluczowymi jak:

  1. Biuro rachunkowe Kraków
  2. Biuro rachunkowe Katowice
  3. Biuro rachunkowe Wrocław
  4. Biuro rachunkowe Poznań
  5. Biuro rachunkowe Gdańsk
  6. Biuro rachunkowe Warszawa

Te słowa kluczowe mogą mu przynieść potencjalnie największy ruch i zwrot z inwestycji, a także zdominować lokalną konkurencję. Dlatego musimy zastanowić się, jak wypromować jedną stronę pod te wszystkie frazy. A może warto stworzyć kilka stron / marek?

Pamiętaj – tego nie rób!

Spotykaliśmy się z wieloma sytuacjami gdzie klient osobiście lub z pomocą wątpliwiej agencji bez dużej wiedzy w zakresie pozycjonowała starał się wypozycjonować jedną podstronę (zazwyczaj stronę główną) na wszystkie powyższe frazy. W efekcie konfiguracja strony wyglądała następująco:

  1. Meta tytuł: Biuro rachunkowe Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa
  2. Nagłówek H1: Biuro rachunkowe Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa
  3. W opisie co chwile zwielokrotniane wszystkie nazwy miast

Nie dość, że taka forma wygląda sztucznie i odstrasza potencjalnego klienta, który już wejdzie na stronę, to dodatkowo jest mało skuteczna. Dlatego zalecamy nie wdrażać takiej strategii na swojej stronie internetowe. Zatem jakie działania są słuszne?

seo lokale

1. Osobne podstrony dla każdego z miast

Tak samo jak dla każde usługi tworzymy osobną podstronę, tak samo możemy je utworzyć dla każdego miasta. W efekcie otrzymamy następują strukturę – domena.pl/krakow lub domena.pl/biuro-rachunkowe-krakow lub domena.pl/biuro-rachunkowe/krakow – i tak dla każdego miasta osobno. Uwaga – musimy pamiętać, aby na każdej z podstron znalazł się unikalny tekst.

W efekcie nie musimy sztucznie upychać na jednej podstronie (w tytule, opisie, nagłówkach) wszystkich nazw miast. Dla każdego miasta tworzymy osobną podstronę. Wszystko wygląda naturalnie, ponieważ każdy oddział posiada osobną zakładkę, a dodatkowo znaczniki są spersonalizowane pod jedno miasto.

Oczywiście prowadząc dalsze działania SEO musimy pamiętać o linkowaniu nie tylko strony główne, ale również podstron odpowiadających konkretnym lokalizacjom. Warto tutaj zaznaczyć, że pozycje zakładek lokalnych będą rosły także ze wzrostem wartości całe domeny. Jest to o tyle ważne, że przy niższym nakładzie finansowym jesteśmy w stanie uzyskać korzystniejsze pozycje niż w momencie zakładania kilku stron i pozycjonowania ich osobno.

2. Lokalizacje biur jako osobne subdomeny

Kolejną z metod jest utworzenie subdomen w ramach domeny głównej na konkretne lokalizacje. W efekcie uzyskamy następującą strukturę – krakow.domena.pl, warszawa.domena.pl itd. gdzie każda z subdomen będzie z perspektywy Google osobną stroną. Co to oznacza? W praktyce wartościowe linki, które będziemy musieli pozyskać w celu wypozycjonowania wybranych słów kluczowych, muszą kierować do każdej z domen osobno. W praktyce musimy pozycjonować 6 stron, a nie jedną tak jak to miało miejsce powyżej. Naturalnie zwiększy to znacząco koszty niezbędne do promocji firmy. Zatem czy warto? Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujemy oraz strategii firmy. Jeśli każda z lokalizacji ma mocno spersonalizowaną ofertę, promocje czy aktualności, to taki podział może być bardzo pomocny. Unikniemy sytuacji gdzie klient zostanie wprowadzony w błąd poprzez informacje dotyczące innej lokalizacji. Dla każdej z subdomen możemy utworzyć także zupełnie inną identyfikację wizualną, co może mieć znaczenie przy personalizacji wizerunku pod konkretny region.

3. Osobne domeny, budowa marek wchodzących w skład grupy

Ostatnim sposobem, którego zasada działania, wady oraz korzyści są łudząco podobne do modelu drugiego – subdomen – jest utworzenie sześciu osobnych domen. Efekt będzie tak sam jak w przykładzie drugim, 6 osobnych stron do pozycjonowania z możliwością personalizacji wizerunku marki oraz informacji na stronie.

Różnicą jest fakt, że tworzymy osobne marki, a tym samym porażka wizerunkowa jednej z nich nie wpłynie negatywnie na pozostałe (o ile na stronie nie wrzucamy wszystkich brandów do jednego worka). Odwracając sytuację – sukces jednej z marek słabiej wpłynie na promocję pozostałych, jako że klient nie będzie mógł ich powiązać, albo będzie to mało oczywiste. W przypadku subdomen wszystkie lokalizacje połączone są z jedną marką firmową.

  • 0 Comment

Zostaw komentasz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Agencja marketingowa Kraków – SEOHeroes 2019 / Wszystkie prawa zastrzeżone. Mapa pozycjonowania stron

Skontaktuj się
Close





Zamknij