Agencja Marketingowa SEOHeroes
Agencja SEOHeroes
Tekst zapleczowy stanowi pośrednią formę pomiędzy preclem a artykułem naukowym, bowiem pierwszy z nich jest znacznie mniej wymagający, natomiast drugi stanowi większe wyzwanie pod względem specjalistycznej wiedzy oraz słownictwa. Aby napisać dobrej jakości tekst zapleczowy, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych cech, jakie powinien on posiadać – sprawdź co należy wiedzieć. Czym jest strona zapleczowa? […]
Marketing
08 lipca 2020
5 minut czytania
Jak napisać tekst zapleczowy?
Tekst zapleczowy stanowi pośrednią formę pomiędzy preclem a artykułem naukowym, bowiem pierwszy z nich jest znacznie mniej wymagający, natomiast drugi stanowi większe wyzwanie pod względem specjalistycznej wiedzy oraz słownictwa. Aby napisać dobrej jakości tekst zapleczowy, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych cech, jakie powinien on posiadać – sprawdź co należy wiedzieć.

Czym jest strona zapleczowa?

Teksty zapleczowe to funkcjonalne utwory tekstowe publikowane na stronach zapleczowych. Mają one za zadanie zwiększenie pozycjonowania z udziałem fraz kluczowych. Strony zapleczowe promują stronę główną – np. firmy – oraz gromadzą wartościowe linki. Zazwyczaj są to platformy obejmujące daną tematykę, na których opublikowane artykuły muszą być zoptymalizowane pod względem wyszukiwarki Google’a. Istotne znaczenie ma przejrzystość oraz merytoryczność udostępnionych treści, bowiem wówczas algorytm wyszukiwarki znacznie lepiej ocenia całość wpisu. Strona zapleczowa, na której publikowane są artykuły wysokiej jakości z zawartymi w treści linkami, wpływa na wzrost pozycji SEO strony głównej.

Jak napisać wartościowy tekst zapleczowy?

Jakość utworu tekstowego

Tekst zapleczowy powinien być oparty na wartościowej treści, która w sposób wyczerpujący opisze podejmowane zagadnienie. Ważne jest, aby całość napisana była przejrzyście w formie klarownego tekstu. Główną zasadą w procesie przygotowywania tekstu jest napisanie go pod SEO, dzięki czemu zostanie on doceniony przez wyszukiwarkę. Chociaż utworzony tekst musi być napisany w oparciu o specjalistyczną wiedzę, nie jest to artykuł naukowy, wymagający posługiwania się wyłącznie słownictwem branżowym. Informacje zawarte w tekście zapleczowym powinny być rzetelne oraz przydatne dla zwykłego użytkownika, który oczekuje odpowiedzi na dane pytanie lub chce poszerzyć swoją wiedzę na określony temat.

Długość tekstu zapleczowego

Długi tekst zapleczowy z niskiej jakości treścią będzie skutecznie odstraszał zarówno czytającego go użytkownika. jak i algorytm wyszukiwarki. Brak konkretnych oraz merytorycznych informacji obniżyć może wartość firmy, która decyduje się na skorzystanie z tekstu typu precel. Dlatego teksty zapleczowe to lepsza forma pozycjonowania storny. Od 2011 roku za sprawą algorytmu Panda, artykuły niskiej jakości są bardzo szybko rozpoznawane przez wyszukiwarkę. Wyszukiwarka powinna jednak wiedzieć, że poruszana tematyka w artykule została w wyczerpujący sposób opisana. Dlatego też zbyt mała objętość może mieć negatywne skutki w odniesieniu do indeksowania.

Jak powinien wyglądać tekst zapleczowy?

Tekst zapleczowy powinien posiadać kilka istotnych cech, aby mógł on spełniać swoją funkcję:

Struktura tekstu zapleczowego

Budowa utworu tekstowego powinna być zoptymalizowana pod względem SEO. Działania te opierają się na optymalnym tworzeniu nagłówków oraz umieszczaniu słów kluczowych w odpowiednich miejscach.

Nagłówki

Nagłówki nadają całości tekstu bardziej klarownego oraz zrozumiałego odbioru. Użytkownik czytający artykuł może robić to, przeglądając całą treść, bądź w sposób wybiórczy zerkając na najbardziej interesujące go tytuły.

Frazy kluczowe

Są to najważniejsze słowa umieszczone w tekście, na których opiera się istota artykułu. Nie powinny występować w nadmiernej liczbie, bowiem będą wyglądać nienaturalnie, w konsekwencji czego użytkownik może szybko opuścić odwiedzaną stronę. Dodatkowo zbyt duże, a co za tym idzie sztuczne wypełnienie strony frazami kluczowymi sprawia, że Google również negatywnie odbiera całość treści. Frazy kluczowe powinny być zawarte w nagłówkach oraz pogrubionej treści artykułu. Więcej o frazach kluczowych dowiesz się z naszego wpisu POZYCJONOWANIE STRON – SŁOWA KLUCZOWE 

Tematyka tekstu zapleczowego

Zagadnienie, na którym w głównej mierze opiera się całość artykułu, jest ściśle powiązane z branżą w obrębie której funkcjonuje strona główna. Zaplecza o określonej tematyce są znacznie bardziej wartościowe. Treść powinna być ciekawa i zachęcająca, atrakcyjność ma niebagatelny wpływ na odbiór. Zatem zarówno tematyka strony firmowej, strony zapleczowej, usług firmy oraz fraz kluczowych powinna być tożsama.

Jakość tekstu zapleczowego a czas jego utworzenia

Wysoka jakość wiąże się bezpośrednio z wydłużonym czasem tworzenia utworu tekstowego. Firma skupiająca swoje działania na pozycjonowaniu przy pomocy artykułów zapleczowych, będzie potrzebować znaczną ilość tych treści. To natomiast wiąże się z większym kosztem przeznaczonym na cele marketingowe. Oczywiście ważne jest, aby tekst był merytoryczny oraz przejrzysty, ale im wyższa jego jakość, tym jego koszt również będzie wzrastał. W takiej sytuacji warto kierować się możliwościami firmy, gdyż to one warunkują środki przeznaczone na działania marketingowe.

Podsumowanie

Teksty zapleczowe to kategoria treści umieszczanych na stronach zapleczowych. Tworzy się je w celu uzyskania większej pozycji w wyszukiwarce strony firmowej, wykorzystując tematykę, w jakiej branża działa oraz umieszczając w utworze tekstowym linki, które bezpośrednio odwołują do strony głównej firmy. Przestrzeń internetowa zmienia się w szybkim tempie. Obecność niskiej jakości treści wiąże się z brakiem korzyści. Wyszukiwarki używają algorytmów, które umożliwiają im wyselekcjonowanie wartościowych treści. Dlatego tak ważne jest, aby tekst zapleczowy był merytoryczny i ujęty w odpowiedniej formie. Jakość to istotna cecha, której oczekuje nie tylko Google, ale również użytkownik czytający dany artykuł.

Potrzebujesz tekstów zapleczowych? Kliknij tutaj! Otrzymasz od nas unikatowy i wartościowy content, który będzie pozycjonował Twoją stronę!

Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy

    Preferowany kontakt:

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.

    Pn - Pt

    9oo-17oo

    Kontakt ogólny
    Polska
    Kraków
    Rybitwy 22
    pokój 320
    Czechy
    Karviná
    Masarykovo nám. 6/5
    Pn - Pt

    8oo-17oo

    Wyznacz trasę