Blog

Pozycjonowanie lokalne – jak wypromować lokalną firmę?.

SEO

Charakter lokalnego biznesu różni się znacznie od firm działających na terenie całego kraju bądź świata. Wiąże się to przede wszystkim ze świadczeniem usług o zasięgu lokalnym, w obrębie zawężonego obszaru. Nie oznacza to jednak, iż należy zupełnie zrezygnować z promowania swojej działalności w przestrzeni internetowej – wręcz przeciwnie! Pozycjonowanie to zabieg mający na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

W naszym wpisie znajdziesz:
1. Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne
2. Wizytówka firmy 
3. Znaczenie fraz kluczowych
4. Podsumowanie

Geolokalizacja a pozycjonowanie lokalne

Wyszukiwarki automatycznie starają się dopasować wpisywaną frazę do lokalizacji użytkowania. Geolokalizacja umożliwia ustalenie miejsca, w którym przebywa dana osoba – dzieje się tak za sprawą GPS. Użytkownik może również sam wpisać nazwę miasta, województwa czy innego miejsca, w obrębie którego szuka usługi bądź produktu.

Wiele firm lokalnych uważa, iż skoro ich strona internetowa widnieje w przestrzeni internetowej, to wyszukiwarka sama nakieruje potencjalnych klientów na ich witrynę. Jednak skupienie swojej uwagi na pozycjonowaniu lokalnym może przyczynić się do pozyskania znacznie większej ilości klientów z danego obszaru. Lokalnie działające firmy to m.in. fryzjerzy, restauratorzy, firmy remontowe czy mechanicy.

Wizytówka firmy

Warto pomyśleć o odpowiednich reklamach, na które trafią osoby aktualnie przebywające na terenie danego miasta. W momencie poszukiwania przez nich danej frazy w wyszukiwarce, trafić mogą przypadkiem na reklamę firmy lokalnej, a następnie skorzystać z jej usług.

Właściciel firmy powinien zadbać o posiadanie swojej wizytówki w przestrzeni internetowej – czyli konta w Google Moja Firma. Wizytówka taka zawiera wszelkie dane, do których dostęp powinien mieć użytkownik trafiający na firmę – adres, telefon, mail czy adres strony internetowej. Należy zadbać również o umieszczenie zdjęcia sklepu oraz produktów. Zamieszczone informacje powinny zachęcać użytkownika do skorzystania z usług firmy.

Konto Google Moja Firma oraz Google+ umożliwiają użytkownikowi wystawienie opinii – za ich pośrednictwem ocenia on jakość usług czy produktów. Właściciel firmy powinien skupić swoją uwagę na pozytywnych opiniach, gdyż negatywna ocena może skutecznie odstraszyć potencjalnego klienta. Jeżeli natomiast negatywne oceny, opinie oraz komentarze pojawiają się w dużej ilości, warto zastanowić się nad poprawą świadczonych usług.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron na kilka miast lokalnie

Znaczenie fraz kluczowych

Witryna firmy powinna być zoptymalizowana pod względem kluczowych fraz oraz nazwy miasta. Wówczas wyszukiwarka umieści w wynikach wyszukiwania stronę na wysokiej pozycji. Algorytm kojarzy wpisywaną frazę z daną lokalizacją. Należy jednak znać umiar w umieszczaniu fraz kluczowych w zawartości strony, bowiem zbyt duże przesycenie danymi wyrazami może nie tylko razić wizualnie, ale również być negatywnie odebrane przez algorytm Google. Skutek może być zatem odwrotny od zamierzonego, a witryna drastycznie spadnie w rankingu.

Warto wziąć pod uwagę fakt, iż pozycjonowanie witryny pod kątem frazy ogólnopolskiej może być nieopłacalne, gdyż niekoniecznie może ono przynieść spodziewane efekty, jeśli świadczymy usługi lokalnie. 

Podsumowanie

Odpowiednio prowadzone działania marketingowe – w tym pozycjonowanie lokalne – mają bezpośredni wpływ na osiągnięcie przez firmę sukcesu. Aktywne pozyskiwanie klientów powinno być zatem jednym z głównych celów podmiotów zarządzających działalnością.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w przestrzeni internetowej? Zapraszamy do kontaktu! Doskonała znajomość rzeczywistości wirtualnej pozwala nam na dobranie odpowiednich działań dla każdej branży! Oferujemy poparte efektami naszych klientów pozycjonowanie stron – napisz do nas!

Reszta aktualności.

Audyt Contentu – wszystko co musisz wiedzieć

Audyt Contentu umożliwia analizę jakości oraz użyteczności zawartości strony internetowej. Treści zawarte w domenie powinny być ujednolicone pod względem SEO, gdyż dopiero wówczas realnie wpływają na sukces firmy. Jeżeli nasza działalność nie obraca się w branży marketingowej, niekoniecznie możemy mieć świadomość, jakie treści są skuteczne oraz atrakcyjne – w odniesieniu do użytkowników, jak i robotów […]

SEO Prasówka Sierpień 2020 – podsumowanie

Ostatni miesiąc wakacji właśnie dobiegł końca, zaczęliśmy więc planować nasze działania na wrzesień. Można zatem oficjalnie przedstawić Wam prasówkę za sierpień. Oto zbiór najważniejszych newsów prosto ze świata pozycjonowania i marketingu internetowego! 1 SIERPNIA 2020 ROKU Poprzez Twittera John Mueller przekazał informacje, że aby ustalić adresy kanoniczne dla kopii URLi, wyszukiwarka Google wykorzystuje: zewnętrzne i […]

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).