Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Naming, czyli jak wymyślić dobrą nazwę produktu lub marki?

Nazwa – opis produktu lub marki, który opisuje… wszystko. Nazwa jest kluczowym elementem identyfikacji marki, podstawową wytyczną do stworzenia logo oraz całej identyfikacji wizualnej. Pomimo tego, że zazwyczaj jest to jedno lub dwa słowa – to najtrudniej jest ją wymyślić. Dlatego powstał Naming, odrębna dziedzina marketingu, która zajmuje się tworzeniem nazw dla produktów, marek czy usług.

Z naszego artykułu dowiesz się:
1. Dlaczego nazwa jest ważna podczas tworzenia marki?
2. Sposoby tworzenia nazwy.
3. Naming – po angielsku czy po polsku.
4. Czego unikać podczas tworzenia nazwy?
5. Idealna nazwa to…

Dlaczego nazwa jest ważna podczas tworzenia marki?

Nazwa to narzędzie sprzedażowe marki. Sprawia, że odnosimy sukcesy lub ponosimy porażkę. Najlepiej zobrazować to tak, że nazwa marki jest jej odbiciem w lustrze. Nawet najlepsza strategia sprzedażowa lub marketingowa upadnie, jeśli nazwa produktu nie jest odpowiednia do tego, co oferujemy. Nazwa jest także punktem wyjścia do tworzenia całej identyfikacji wizualnej. To głównie z niej czerpiemy inspiracje do stworzenia logo, kolorystyki czy sposobu narracji w komunikacji marketingowej.

Sposoby tworzenia nazwy

Tutaj do gry wchodzi kreatywność. Nazwa, jak napisaliśmy wyżej, powinna odzwierciedlać produkt/markę, być jej odbiciem w lustrze. Zatem warto opisać sobie, co oferujemy i wówczas z opisu wyciągnąć nazwę. Nazwę możemy tworzyć poprzez:

• skróty,
• grę słów,
• połączenie dwóch wyrażeń w jedno słowo,
• dwa osobne wyrażenia,
• inne.

Dlaczego zawarliśmy inne w powyższych wyliczeniach? Ponieważ nazwa produktu/maki to kwestia maksymalnie indywidualna, zatem sposoby wymyślania nazw również są indywidualne i niepowtarzalne.

Wskazówka: Polecamy stworzyć sobie kilkanaście nazw i sprawdzać w sieci, czy już takie istnieją, czy coś może nas zainspirować do lepszej wersji tej nazwy.

Naming – po angielsku czy po polsku?

To, w jakim języku nazwiemy markę/produkt, w głównej mierze zależy od: przeznaczenia, rodzaju oraz rynku. Jeśli szukamy nazwy dla polskiego produktu, którego cała strategia marketingowa będzie opierała się o polskość – to nazwa powinna być po polsku. Jeśli jednak nasza marka/produkt idzie na rynek globalny (teraz lub w przyszłości) warto zastanowić się nad wersją angielską.

Czego unikać podczas tworzenia nazwy?

• Świadomego lub niekopiowania konkurencji. Nie trzeba pracować w branży reklamowej, żeby codziennie stykać się z setkami nazw, które bardziej lub mniej zapadają w pamięć. Czasami nawet nie wiemy, że coś, co wymyśliliśmy, jest takie samo lub podobne do nazwy już istniejącej na rynku.

• Zbyt skomplikowanych nazw – często takie sytuacje możemy zauważyć podczas tworzenia nazw dla hoteli lub restauracji. Właściciele próbują stworzyć z mieszanki nazwisk, pierwszych liter imion coś, co ma być indywidualne. I takie jest, jednak często jest też zupełnie niezrozumiałe.

• Nazwy nieadekwatne do marki – tworząc nazwę, nie odbiegajmy kreatywnością zbyt daleko, pamiętajmy cały czas, co nazywamy.

Wskazówka: Oprócz sprawdzenia w sieci, czy taka nazwa już istnieje na rynku, ważne jest, aby sprawdzić, czy domena, pod którą nazwa miałaby mieć swoją stronę, również jest wolna. Nazwa marki/produktu powinna być jednocześnie jej adresem www. 

Aby dowiedzieć się więcej o stronach internetowych firm – sprawdź nasz wpis Rodzaje certyfikatów SSL.

Idealna nazwa to…

• Dokładnie opisująca markę/produkt/usługę.
• Unikatowa i kreatywna.
• Niebrzmiąca podobnie do znanych marek.
• Nieskomplikowana.
• Adekwatna do rynku.

Znajdziemy idealną nazwę dla Twojej firmy! Oferujemy zarówno wybór nazwy domeny, jak i tworzenie haseł reklamowych – napisz do nas!

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *