Agencja Marketingowa SEOHeroes
Agencja SEOHeroes
Wyszukiwanie informacji o usługach świadczonych lokalnie zmieniło się nieco na przestrzeni ostatnich lat. Zmiany dotyczą nie tylko wyszukiwarki Google, ale również sposobu, w jaki z niej korzystamy. Wszechobecne smartfony umożliwiają nam znalezienie informacji odnośnie danego miejsca w każdych okolicznościach – w samochodzie, pracy lub szkole. O pozycjonowaniu lokalnym pisaliśmy niedawno, dzisiaj natomiast wyjaśnimy, czym jest […]
Marketing
28 października 2020
4 minuty czytania
Google Moja Firma – opis, rola w SEO i czy warto mieć
Wyszukiwanie informacji o usługach świadczonych lokalnie zmieniło się nieco na przestrzeni ostatnich lat. Zmiany dotyczą nie tylko wyszukiwarki Google, ale również sposobu, w jaki z niej korzystamy. Wszechobecne smartfony umożliwiają nam znalezienie informacji odnośnie danego miejsca w każdych okolicznościach – w samochodzie, pracy lub szkole. O pozycjonowaniu lokalnym pisaliśmy niedawno, dzisiaj natomiast wyjaśnimy, czym jest Google Moja Firma i dlaczego warto posiadać wizytówkę w sieci. Zapraszamy do lektury!

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma – lub po prostu Google Maps – jest bezpłatnym narzędziem skierowanym do właścicieli firm, którzy pragną osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwaniu lokalnym. Obsługa narzędzia jest łatwa i wygodna, bez problemu zatem poradzi sobie z nim każdy przedsiębiorca. Opiera się na wypełnieniu formularza podstawowymi informacjami dotyczącymi firmy – w odpowiednią rubrykę wpisać należy adres, godziny otwarcia, telefon, stronę internetową czy charakter działalności. Wszystkie te informacje umożliwią wyświetlenie się firmy w Mapach Google. Zanim wizytówka firmy zacznie wyświetlać się w wyszukiwarce Google, poczekać musimy od 14 do 30 dni na kod PIN, który powinien przyjść do nas pocztą tradycyjną – jest on wymagany w celu weryfikacji, bowiem wizytówka Google Moja Firma dedykowana jest wyłącznie firmom, które posiadają fizyczną siedzibę.

Dlaczego warto zdecydować się na wizytówkę Google Moja Firma?

Wciąż jednak wiele firm nie decyduje się na korzystanie z Google Moja Firma. Dlaczego? Być może przedsiębiorcy nie są świadomi, jak ogromną rolę odgrywa obecnie to narzędzie. Niestety firmy takie przegrywają już na starcie z osobami, które zdecydowały się na uzupełnienie informacji odnośnie swojego przedsiębiorstwa. Posiadanie wizytówki pozwala na łatwiejsze znalezienie firmy przez użytkowników – zyskuje ona zatem na popularności. Szerzona jest świadomość odnośnie działalności wśród społeczności lokalnej bądź osób przebywających chwilowo w okolicy. Przeczytaj nasz wpis o pozycjonowaniu lokalnym: Pozycjonowanie lokalne - jak wypromować lokalną firmę?

Atuty wizytówki Google Moja Firma

  1. Możliwość dodania zdjęcia, grafiki bądź wideo. Elementy wizualne w połączeniu z treścią są znacznie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych Klientów, którzy również mogą dodawać tego typu materiały – jeżeli im to umożliwimy.
  2. Sposobność udostępniania zdjęć 3D. Jest to ciekawa opcja dla Klientów, ponieważ mogą oni uzyskać więcej informacji odnośnie lokalizacji obiektu. Zdjęcia 3D spotkać możemy najczęściej w odniesieniu do atrakcji turystycznych.
  3. Klienci udostępniać mogą swoje opinie na temat firmy. Dla przedsiębiorcy jest to niezwykle istotne, bowiem pozwala na monitorowanie skarg oraz problemów. W przypadku negatywnych komentarzy firma może w porę zareagować i zniwelować trudności. Natomiast pozytywne opinie stanowią dla przedsiębiorstwa rekomendacje.
  4. Użytkownicy zadawać mogą pytania odnośnie działalności. Wartościowe odpowiedzi firmy na pewno zwiększą jej wiarygodność w sieci.
  5. Możliwość promowania wpisów. W obrębie wizytówki mogą znajdować się ciekawe artykuły napisane przez firmę.
Warto wspomnieć, iż nie jest możliwe usunięcie opinii użytkowania z wizytówki firmy. Jedyną możliwością jest udowodnienie administracji Google, iż negatywny komentarz łamie regulamin bądź nie dotyczy on przedsiębiorstwa. Zazwyczaj jednak działania tego typu są niemożliwe, bowiem Google rzadko usuwa nieprzychylne opinie. Chociaż założenie wizytówki jest niezwykle łatwe, firma zlecić może tę czynność np. agencji marketingowej. Wówczas należy jej udzielić dostępu w panelu do zarządzania wizytówką.

Podsumowanie

Bezpłatne narzędzie w formie wizytówki Google Moja Firma przynieść może przedsiębiorstwu wyłącznie korzyści. Pozwala na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu firma zyskuje popularność. Potencjalny klient przebywający aktualnie w okolicy w szybki sposób znaleźć może wskazówki dojazdu do danego miejsca. Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś się na uzupełnienie swojej wizytówki Google – zrób to, czym prędzej! W przypadku problemów zachęcamy do kontaktu. Firma SEOHeroes pomoże zaistnieć Ci w sieci!
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy

    Preferowany kontakt:

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.

    Pn - Pt

    9oo-17oo

    Kontakt ogólny
    Polska
    Kraków
    Rybitwy 22
    pokój 320
    Czechy
    Karviná
    Masarykovo nám. 6/5
    Pn - Pt

    8oo-17oo

    Wyznacz trasę