Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Pozycjonowanie stron Kraków (SEO - Search Engine Optimization)

Pozycjonowanie Kraków – jeśli planujesz w swojej strategii długofalowej działania SEO, to jesteśmy agencją, która zapewni Ci najwyższą jakość usług. Pozycjonowanie strony polega na zwiększaniu wartości domeny poprzez Link Building (pozyskiwanie dobrej jakości zewnętrznych linków) przy jednoczesnej optymalizacji i budowie wartościowego contentu. Przed rozpoczęciem działań pozycjonowania przygotowujemy konkretną strategię słów kluczowych dla Twojej strony lub sklepu. Celem pozycjonowania strony jest wprowadzenie jej na jak największą ilość słów kluczowych, aby generowała wysoki organiczny ruch przekładający się na konwersje (zapytania ofertowe lub sprzedaż produktów). Zapewnimy Twojej firmie najwyższą jakość usług on-site i off-site, a także doradztwo w zakresie innych usług marketingowych i rozwoju Twojego biznesu.

Napisz do nas i otrzymaj darmową wycenę pozycjonowania strony

    Spis treści:

    1. Co to jest pozycjonowanie stron?
    2. Jak działa pozycjonowanie strony?
    3. Dlaczego warto wynająć agencję SEO do pozycjonowania strony?
    4. Audyt SEO i optymalizacja strony – na czym to polega?
    5. Optymalizacja SEO – na czym polega?
    6. Co to jest SEO? Czy jest tym samym co pozycjonowanie strony?
    7. Czym zatem jest pozycjonowanie strony?
    8. O co chodzi z tymi linkami w pozycjonowaniu strony Kraków?
    9. Jak linkować stronę internetową, aby pozycjonowanie było skuteczne?
    10. Dobór słów kluczowych pod pozycjonowanie strony
    11. Pozycjonowanie sklepów internetowych – duże wyzwanie
    12. Pozycjonowanie strony Kraków – czy to się opłaca?
    13. Modele rozliczeń pozycjonowania strony www
    14. Jak rozpoznać, że pozycjonowanie strony jet skuteczne?
    15. Jak mogę pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej?
    16. Pozycjonowanie stron Kraków, czyli strategia lokalna
    17. SEO – dlaczego warto?
    18. Historia pozycjonowania stron internetowych – jak to wyglądało wcześniej?
    19. Prowadzenie bloga, a pozycjonowanie strony
    20. Pozycjonowanie Stron Kraków Cennik – jak wyglądają stawki?
    21. Jaki zespół jest potrzebny do pozycjonowania strony?
    22. Długi ogon (long tail) w strategi SEO
    23. Nasze pozycjonowanie stron Kraków – czym się wyróżnia
    24. Jak długo trwa wypozycjonowanie strony internetowej?
    25. Przekierowania domen w celu wypozycjonowania strony
    26. Buzz marketing w połączeniu z pozycjonowaniem
    27. Nowa strona – jak nie utracić pozycjonowania strony?
    28. Pozycjonowanie organiczne co to jest
    29. Ciepłe leady z pozycjonowania
    30. Czy stronę trzeba pozycjonować cały czas?
    31. Czy katalogowanie stron jest nadal skuteczne w strategii SEO?
    32. Pozycjonowanie sklepu opartego o Prestashop
    33. Pozycjonowanie stron WordPress
    34. Pozycjonowanie stron Kraków – czy opłaca się działać wyłącznie lokalnie?
    35. Pozycjonowanie Kraków, Warszawa, Łódź – konkurencyjność lokalna
    36. Seo jako dywersyfikacja pozyskiwania klientow
    37. Dlaczego pozycjonowanie strony to strategia długoterminowa?

    Co to jest pozycjonowanie stron?

    Pozycjonowanie, czyli inaczej SEO – Search Engine Optimization – to usługa, która ma na celu podwyższenie pozycji Twojej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Odwiedzając wyszukiwarkę i wpisując dowolne słowo kluczowe np. Pozycjonowanie Kraków, zobaczysz kilka wyszukań z dopiskiem reklama (wyniki sponsorowane z Google Ads), wyniki lokalne na mapie, a poniżej znajdą się wyniki organiczne, czyli naturalne. Nie są one płatne tak jak Google Adwords, a tym samym są to najbardziej pożądane pozycje przez wiele firm. Dlatego też usługa pozycjonowania strony jest tak popularna na rynku i daje ogromne możliwości napędzenia biznesu poprzez generowanie ogromnego ruchu potencjalnych klientów z wyszukiwarki. Jednak znalezienie się na czołowych pozycjach nie jest łatwe, ponieważ firma Google, która jest właścicielem wyszukiwarki, od lat dopracowuje algorytmy mające na celu dostarczenie użytkownikom jak najlepszych wyników, odpowiadających ich oczekiwaniom i potrzebom. Na jakość oceny domeny składa się wiele elementów kluczowych dla pozycjonowania stron, a dokładniej omówimy je w dziale optymalizacji. Pozycjonowanie to jednak bardzo silne narzędzie, które wielu firmom zapewnia 100% sukces na rynku. Każdy przedsiębiorca myśląc długofalowo o swoim biznesie powinien zainteresować się pozycjonowaniem strony, aby w przyszłości czerpać z tego profity i przodować nad konkurencją. Kluczowy jest wybór rzetelnej i transparentnej agencji marketingowej, która poprowadzi proces pozycjonowania i zapewni najwyższą jakość obsługi. Poniżej opiszemy jak działa to u nas, a Ty sam zdecydujesz czy warto nam zaufać.

    Jak działa pozycjonowanie strony?

    Tak jak już wspominaliśmy przy pozycjonowaniu strony wyróżniamy działania na stronie i działania poza stronom. Oba te elementy są nieodłącznym elementem strategii pozycjonowania, a co za tym idzie nierealizowanie jednego z nich znacząco ogranicza efekty usługi.

    Działania wewnątrz strony, czyli optymalizacja witryny internetowej oraz budowa wysoce jakościowego contentu (treści na stronę, bloga, opisów produktowych i opisów kategorii). Aby odpowiednio zoptymalizować stronę należy wykonać Audyt SEO, czyli w dużym skrócie przejrzeć wszystkie kluczowe elementy strony i zweryfikować, czy są one zgodne z wymaganiami robotów, algorytmów wyszukiwarki Google. Dokładna weryfikacja specjalisty SEO pozwala wykryć błędy merytoryczne, błędy techniczne, niedociągnięcia lub brak strategii SEO, a każdy z tych elementów może mieć ogromne znaczenie przy dalszym pozycjonowaniu strony internetowej.

    Istotnym elementem audytu jest weryfikacja dopasowania strony pod słowa kluczowe, które zamierzamy pozycjonować. Warto tutaj również skorzystać z dodatkowych, zewnętrznych narzędzi, które pozwalają dobierać podobne frazy, jakich poszukują użytkownicy – nasi potencjalni klienci. Jest to kluczowe przy dalszej optymalizacji, ponieważ pod dobrane frazy będziemy opracowywać np. nagłówki na stronie, meta znaczniki czy teksty alternatywne dla grafik wykorzystywanych w projekcie strony.

    W części audytu bardziej technicznej można wymienić weryfikację takich aspektów jak: struktura linkowania, struktura przekierowań, struktura nagłówków Hx na stronie internetowej, poprawne funkcjonowanie certyfikatu SSL na stronie, błędy w kodzie np błędy php, wersja mobilna strony (poprawność jej działania), szybkość ładowania strony, optymalizacja grafik, dane strukturalne itd. Optymalizacja techniczna jest dla pozycjonowania stron równie ważna co dobór słów kluczowych, content i działania off-site.

    Content i prace edytorskie na stronie – perfekcyjna strona pod kątem technicznym nie jest kluczem do sukcesu. Musimy również zadbać o merytoryczny content, aby Google uznało, że nasz przekaz jest na tyle wartościowy, że może znajdować się on wysoko w wynikach wyszukiwania. Przykładowo pozycjonując stronę pod słowo kluczowe – Pozycjonowanie stron Kraków – powinniśmy stworzyć zakładkę dokładnie opisującą tę usługę, a także sam proces i aspekty pozycjonowania. Efekt takiego tekstu możesz zobaczyć właśnie u nas. Nie mogą to być jednak teksty pisane bez analizy SEO. W artykułach powinny się znaleźć słowa kluczowe, odpowiednio zbudowane nagłówki czy meta znaczniki. Do prac edytorskich mających wpływ na pozycjonowanie (SEO) możemy także zaliczyć tworzenie skutecznej struktury linków wewnętrznych, czyli linkowanie w starszych artykułach nowych usług czy produktów. Istotne jest również odpowiednie zarządzanie multimediami, aby zdjęcia na stronie były zawsze skompresowane (minimalizacja czasu ładowania strony) oraz posiadały wartościowe teksty alternatywne, które pojawiają się gdy obrazek z jakiegoś powodu się nie ładuje. Tekst alternatywny powinien opisywać co znajduje się na obrazku, a mile widziane jest zamieszczenie w nim również słowa kluczowego.

    Ostatni z filarów to działania poza stroną (off-site). Mowa tu o tzw. Link Buildingu, czyli pozyskiwaniu linków do Twojej domeny na zewnętrznych stronach. Mogą to być blogi, fora, portale informacyjne czy inne strony internetowe. Dla pozycjonowania strony ważna jest jakość portalu. Czyli przed dodaniem linku w zewnętrznym serwisie należy zweryfikować jakość tej strony. Jeśli prezentuje ona wysoki poziom, to link na niej odbije się pozytywnie na pozycjonowaniu naszej strony w Google. Do analizy jakości witryny służy wiele narzędzi takich jak Senuto czy Ahrefs. Nieustannie poszerzając i wzmacniając profil linków domeny będziemy pokazywać się coraz wyżej w wynikach organicznych.

    Pamiętaj, aby wszystko się udało, a Twoja strona dobrze się pozycjonowała, musisz ustalić konkretną strategię. Jeszcze zanim zaczniesz działania. Przy pozycjonowaniu bardzo łatwo popaść w chaotyczność, przez którą nie obserwujemy żadnych wyników, a nasze zaangażowanie w tę inwestycję spada. SEO to proces długofalowy, tak więc warto przed rozpoczęciem działań dokładnie wszystko przeanalizować, aby później nie musieć zmieniać podejścia do pozycjonowania. Ważne są również Twoje oczekiwania i cele. Możesz założyć, że potrzebujesz pojawić się na kilku kluczowych frazach lub celować w jak największe zasięgi, nawet na słowach kluczowych, które charakteryzują się mniejszą konkurencją.

    Dlaczego warto wynająć agencję SEO do pozycjonowania strony?

    Jak już na wstępie mogłeś / mogłaś przeczytać pracy przy pozycjonowaniu strony internetowej lub sklepu internetowego jest bardzo dużo. Potrzebne są również do tego odpowiednie umiejętności oraz baza danych np. z linkami do stron, gdzie możesz publikować artykuły sponsorowane z odnośnikami do Twojej domeny. Podczas prac kluczowe są takie umiejętności jak: tworzenie merytorycznych, poprawnych językowo tekstów, które jednocześnie zoptymalizowane są pod pozycjonowanie dobranych wcześniej słów kluczowych, szeroka wiedza i doświadczenie w zakresie SEO, aby móc zaplanować skuteczną strategię, przeprowadzić odpowiednio audyt SEO oraz planować dalsze działania, umiejętności programistyczne, które pozwolą wprowadzić w życie cały audyt techniczny przygotowany przez specjalistę SEO, umiejętności analityczne, umożliwiające odpowiednie przetwarzanie i posługiwanie się danymi, ogrom czasu na analizowanie nowości w branży, Link Building, analizowanie i wprowadzanie nowych fraz.

    Umiejętności interpersonalne to jednak nie wszystko, aby pozycjonowanie stron było skuteczne. Do SEO potrzebujesz również bardzo dużo płatnych narzędzi, takich jak wspomniany już SEMStorm, Senuto, Ahrefs, Screaming Frog czy Semrush. Bez odpowiedniego oprogramowania działania SEO będą mało skuteczne. Mało kto jest w stanie w ciemno podać 20 synonimów lub zdań dla jednego słowa kluczowego, których poszukują użytkownicy wpisując je w wyszukiwarkę Google. Z programem SEMStorm takie zadanie jest o wiele łatwiejsze i pozwala nam przygotować strategię słów kluczowych.

    Aby osiągnąć poziom agencyjny do swojej firmy musiałbyś tak naprawdę zatrudnić copywritera, programistę, specjalistę SEO, analityka oraz wykupić szereg programów. Do tego konieczny będzie tak samo jak dla agencji marketingowej budżet na linkowanie w serwisach zewnętrznych. Koszty takiego przedsięwzięcia można liczyć w dziesiątkach tysięcy w skali miesiąca, a usługa pozycjonowania strony przez profesjonalną agencję jest o wiele tańsza. Dlaczego? Ponieważ w agencji jeden specjalista obsługuje wiele firm i jego moce przerobowe są odpowiednio rozdysponowane względem zapotrzebowania na każdej stronie. Agencja posiada również wypracowane schematy oraz własne bazy do linkowania, dzięki czemu znacząco skraca czas, jaki jest konieczny do realizowania strategii SEO każdego dnia.

    Wybór agencji marketingowej do pozycjonowania strony to także duży walor biznesowy. Nasz zespół specjalizuje się nie tylko w SEO, ale również w innych działaniach marketingowych. Dlatego klientom, których prowadzimy, doradzamy także w innych kanałach marketingowych, aby wraz z nami rozwijali się na bardzo konkurencyjnym rynku, jaki obecnie panuje.

    Audyt SEO i optymalizacja strony - na czym to polega?

    Prowadzisz już działania SEO, ale nie przynoszą one żadnych korzyści? A może dopiero zamierzasz rozpocząć proces pozycjonowania Twojej strony? Niezależnie od tego, czy jesteś w pierwszej, czy drugiej sytuacji, musisz przeprowadzić audyt SEO. Audyt to proces dokładnej weryfikacji Twojej strony pod kątem poprawności działania oraz przyjazności dla algorytmów i robotów wyszukiwarki Google. Specjalista SEO krok po kroku weryfikuje elementy Twojej witryny internetowej przy użyciu profesjonalnych narzędzi oraz własnej wiedzy i kolejno spisuje raport dla działu wdrożeniowego. Po wykonaniu audytu i jego akceptacji realizowana jest optymalizacja strony internetowej, którą opiszę poniżej.

    Pozycjonowanie Kraków Pozycjonowanie Kraków

    Optymalizacja SEO - na czym polega?

    W ramach optymalizacji strony pod kątem pozycjonowania strony (SEO) wykonuje się wiele “zabiegów”. Poniżej omówię pokrótce kilka z nich, które są analizowane przez specjalistów SEO.

    Indeksacja, czyli poprawne wpisywanie kolejnych podstron do wyszukiwarki Google. Często zdarza się, że kluczowe dla nas podstrony mają blokadę indeksowania lub z jakiś powodów ta indeksacja kuleje na stronie np. słaba struktura linków wewnętrznych).

    HTTPS – obecnie połączenie szyfrowane HTTPS i zainstalowany certyfikat SSL to podstawowy element każdej strony internetowej. Zapewnia on bezpieczeństwo przesyłania danych i jest mile widziany przez algorytmy Google. Dlatego upewniamy się, że strona naszego klienta ma poprawnie wdrożone szyfrowane połączenie i że jest to jedyna forma URL po jakiej można się dostać do strony. Jeśli witryna internetowa jest również dostępna pod adresem HTTP, to należy ją przekierować na szyfrowane połączenie. W innym wypadku tworzymy duplikat strony co jest bardzo negatywnie odbierane przy pozycjonowaniu.

    Inne duplikaty stron – możemy również wyróżnić inne duplikaty strony np. strona główna dostępna pod linkiem: pozycjonowaniekrakow.pl, pozycjonowaniekrakow.pl/index.html lub strona z przedrostkiem www i jednocześnie bez tego przedrostka. Są to dwie bliźniacze wersje strony, które tworzą duplikat. Dlatego nasi specjaliści SEO we współpracy z programistami wdrażają konieczne przekierowania 301, aby strona była dostępna wyłącznie pod jedną, wybraną wersją.

    Nagłówki Hx – przez specjalistę SEO badana jest obecność, struktura i treść w nagłówkach Hx, czyli H1, H2, H3, H4 itd. Są one istotne dla pozycjonowania strony i kluczowe jest ich odpowiednie opracowanie merytoryczne i rozplanowanie na podstronach.

    Analiza widoczności pod kątem rozszerzenie pozycjonowania

    Innym etapem optymalizacji jest przeanalizowanie widoczności strony w Google i zaplanowanie rozbudowy strony lub jej optymalizacji pod kątem słów kluczowych, które zamierzamy wypozycjonować.

    Metą znaczniki – obecnie na pozycjonowanie strony mają wpływ dwa znaczniki: metą title (tytuł) i meta description (opis). Są to elementy, które wyświetlają się bezpośrednio w wyszukiwarce Google i warto, aby znalazły się w nich słowa kluczowe przypisane do pozycjonowania danej podstrony w strategii SEO.

    Szybkość ładowania strony jest również bardzo istotna w SEO. Google dba o to, aby strony, które są wyświetlane użytkownikom na czołowych miejscach wyszukiwarki, dostarczały treści w szybki sposób pozbawiony długiego okresu ładowania.

    Duplikacja treści (duplicate content) czyli zmora sklepów, które zaciągają opisy z hurtowni. Podczas optymalizacji weryfikujemy, czy teksty na stronie są unikalne (jedyne takie w Internecie), a jeśli występują jakieś duplikacje (taki sam tekst występuje na innych stronach) to sugerujemy jego zmianę. Unikalność treści jest bardzo istotna dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce, o czym jeszcze wspomnimy w kolejnych działach.

    Analiza strony z wyłączonym JavaSript – weryfikujemy czy strona w takiej postaci nadal działa poprawnie i wyświetla wszystkie kluczowe informacje.

    Natężenie słów kluczowych w treściach – teksty na stronie powinny posiadać frazy, pod które chcemy pozycjonować witrynę internetową. Optymalizując stronę weryfikujemy czy natężenie jest poprawne. Może się okazać, że fraz jest zbyt wiele i wygląda to sztucznie lub jest ich zdecydowanie za mało co świadczy, że autor odszedł od tematu podstrony (treść jest kiepsko dopasowana).

    Pliki multimedialne (zdjęcia) na stronie – sprawdzamy ich optymalizacje pod kątem wagi, a także dodane teksty alternatywne do grafik.

    Mapa strony (sitemap) pozwala szybko indeksować zmiany na wszystkich podstronach serwisów. Jest to mapa dla robotów Google, dzięki której mogą się szybciej poruszać po stronie internetowej, co również korzystnie wpływa na jej pozycjonowanie.

    Weryfikacja niedziałających stron (404) oraz błędnego linkowania – sprawdzamy czy na stronie nie ma linków do podstron, które już nie działają i nie prowadzą użytkownika w ślepy zaułek.

    Mikrodane – sprawdzamy, czy na stronie występują poprawnie uzupełnione dane strukturalne.

    Struktura linkowania wewnętrznego – doradzamy jak skutecznie linkować wewnętrznie swoją stronę, aby przekazywać moc pomiędzy podstronami – zwłaszcza z już wypozycjonowanych podstrona do nowych, ważnych w naszej strategii SEO.

    Profil linków zewnętrznych, to bardzo istotna informacja dla pozycjonera. Pozwala określić, czy domena nie jest zaspamowana niskiej jakości linkami, co z kolei groziłoby karami w postaci filtrów. Profil linków pod pozycjonowanie powinien być naturalny i silny, czyli linki prowadzące do naszej strony powinny prowadzić z jakościowych serwisów.

    Co to jest SEO? Czy jest tym samym co pozycjonowanie strony?

    SEO i pozycjonowanie to nie to samo. To o czym pisaliśmy wcześniej, czyli proces optymalizacji, dostosowania strony do przyjętych wymogów robotów Google, to właśnie SEO. Także budowa merytorycznego, zoptymalizowanego contentu zalicza się do pojęcia SEO. Niemniej to tylko pierwszy krok, choć ogromnie istotny, do wypozycjonowania strony na czołowe pozycje.

    Czym zatem jest pozycjonowanie strony?

    Pozycjonowanie to działania poza stroną internetową. Najważniejszymi z nich jest linkowanie w serwisach zewnętrznych, które za chwilkę omówię szczegółowo. Innymi działaniami jest analiza słów kluczowych przy użyciu takich programów jak Senuto, analiza ruchu na stronie do czego może służyć Google Analytics, czy analiza konkurencji w celu weryfikacji i działań i przygotowania odpowiedniej reakcji. Jeśli chcesz zostać TOP 1 w wyszukiwarce, to musisz połączyć SEO z pozycjonowaniem strony internetowej.

    O co chodzi z tymi linkami w pozycjonowaniu strony Kraków?

    Link Building (pozyskiwanie linków z serwisów zewnętrznych) to temat rzeka, który z upływem lat nieustannie się aktualizuje. Proces polega na pozyskiwaniu linków do pozycjonowanej domeny z innych stron. W praktyce najpopularniejszym i najlepszym jakościowo rozwiązaniem jest wykupienie lub dodanie bezpłatnie artykułu eksperckiego na blog, portal lub stronę innej osoby, działającej pod inną domeną. Gdy w artykule znajdzie się link do naszej strony lub podstrony w serwisie, to poniekąd tamta strona przekaże moc na naszą domenę. Google zwiększy zaufanie do nas i dzięki temu będziemy mogli wyświetlać się wyżej w wynikach organicznych.

    Jakie są inne sposoby na pozyskiwanie linków pod pozycjonowanie stron? Możliwości jest wiele, a kreatywnie SEO Masterzy nieustannie wymyślają nowe sposoby. Niemniej z tych bardziej popularnych można wyróżnić: wpisy z linkami na forach tematycznych, linki w komentarzach na blogach czy linki z profili w różnorodnych serwisach. Oczywiście tego typu linkowanie prezentuje o wiele niższy poziom jakości niż linki w artykułach sponsorowanych, ponieważ wartość linku z wypozycjonwanego bloga jest o wiele wyższa. Niemniej patrząc szeroko każdy link (nie spamowy) ma znaczenie i warto dywersyfikować źródła, aby pozycjonowanie strony było skuteczne.

    Czy wszystkie linki SEO są dobre? Oczywiście nie. Linki z bardzo słabych jakościowo miejsc wpływają negatywnie na pozycjonowanie. Z takich miejsc możemy wyróżnić darmowe katalogi stron, które powstały tylko i wyłącznie w celu linkowania stron czy zagraniczne np. azjatyckie serwisy, gdzie linkuje się masowo domeny. Trzeba wystrzegać się takich metod, ponieważ bardzo często prowadzą one do działań ręcznych, czyli filtrów lub banów nakładanych na domenę. Po takiej karze ciężko odzyskać wysokie pozycje w Google.

    Jak linkować stronę internetową, aby pozycjonowanie było skuteczne?

    Tutaj warto wspomnieć jakie rodzaje linków wyróżniamy. Są to kolejno:

    1. Dofollow – przekazują “moc” na naszą stronę internetową – szczególnie porządane przez pozycjonerów.
    2. Nofollow – nie przekazują “mocy” na domenę, do której prowadzą – przykładowo źródłem takich linków są strony prywatne lub portale społecznościowe.

    Nie warto jednak zakładać, że linki norfollow są zbędne i trzeba ich unikać. Warto budować profil linków, który będzie posiadał zarówno odnośniki dofollow, jak i norfollow. Pozycjonowanie strony musi wyglądać naturalnie, a w momencie gdybyśmy dodawali wyłącznie linki przekazujące moc, to wyglądałoby to sztucznie. Dlatego warto wymieniać linkowanie oczywiście z większym naciskiem na dofollow.

    Co jeszcze warto wiedzieć o linkowaniu SEO?

    W branży SEO występuje również takie pojęcie jak anchor, czyli kotwica. Link możemy nałożyć na nazwę naszej firmy, strony lub na słowo kluczowe – np. klikając na słowo pozycjonowanie stron Kraków w tekście przynosi nas na stronę agencji marketingowej, która oferuje tę usługę. Tutaj podobnie warto dywersyfikować słowa, na które nakładamy linki. Aby profil wyglądał naturalnie warto dodawać je zarówno na frazę oznaczającą link do naszej strony np. pozycjonowaniestronkrakow.pl, na nazwę firmy np. SEOHeroes, jak i na frazy takie jak pozycjonowanie Kraków czy SEO Kraków.

    Urozmaicony, naturalny profil, który będzie posiadał wiele wartościowych domen linkujących do naszej strony firmowej lub sklepu to przepis na sukces. W połączeniu z optymalizacją i wysokiej jakości treściami możemy w takim przypadku osiągnąć dosłownie wszystko. Inwestuj w jakość i naturalność, a przełoży się to na jakość pozycjonowania Twojej domeny.

    Dobór słów kluczowych pod pozycjonowanie strony

    Dobór słów kluczowych i stałe rozbudowywanie biblioteki fraz, pod którą wyświetla się nasza strona, to niezwykle istotny element. Niestety przez niszowe agencje bardzo często bagatelizowany w strategii pozycjonowania strony. Klienci bardzo często zgłaszają się do pozycjonera / specjalisty SEO z chęcią wypromowania 5 – 10 najbardziej konkurencyjnych fraz takich jak pozycjonowanie stron, seo, agencja marketingowa, pozycjonowanie sklepów. Dostanie się do TOP 10 pod tymi frazami wiąże się z wieloma latami pracy i ogromnym budżetem, który trzeba przeznaczyć na działania. Doświadczona agencja SEO wytłumaczy klientowi, że oczywiście, trzeba myśleć o tych słowach kluczowych, ale warto również dobrać setki innych, powiązanych fraz, które znacznie szybciej wypromujemy, pozycjonując je równolegle, a tak samo będą sprzedawały nasze usługi.

    Możemy tu zaplanować strategię lokalną pozycjonując również słowa z nazwą miasta np. pozycjonowanie Kraków, agencja marketingowa Łódź czy SEO Warszawa. Możemy także znaleźć podobne, ale bardziej rozbudowane frazy takie jak: profesjonalne pozycjonowanie strony, pozycjonowanie małych firm, pozycjonowanie stron firmowych. Kolejną z możliwości jest przygotowanie strategii artykułów poradnikowych i promowanie słów kluczowych, które utożsamiają pytania naszych potencjalnych klientów. Za przykład mogą nam posłużyć takie frazy jak: jak wypromować swoją firmę, jak pozycjonuje się strony, jak zoptymalizować stronę, co te jest SEO.

    Słowa kluczowe można przeanalizować / dobrać korzystając z takich narzędzi jak Senuto czy SEMStorm, a także można zbudować listę fraz w oparciu o strony konkurencji. Specjaliści SEO badają, na jakich frazach wyświetla się domena naszego rywala na rynku, a kolejno dorzuca te same frazy do strategii SEO. W końcu poprzez pozycjonowanie strony chcemy zostać numerem 1 w branży.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych - duże wyzwanie

    Pozycjonowanie sklepów z dużym asortymentem to ogromne wyzwanie dla pozycjonerów i wymaga dużego zaangażowania zespołu. Sklepy rządzą się nieco innymi prawami niż strony firmowe, ponieważ ilość zakładek i potencjał SEO jest o wiele wyższy. O co musimy zadbać przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?

    Optymalizacja – są to elementy, które już opisałem powyżej, niemniej jeśli chcesz konkurować z dużymi markami, to musisz dopracować kwestie SEO do perfekcji. Zadbaj zwłaszcza o szybkość ładowania sklepu, ponieważ nie tylko wpłynie ona na pozycjonowanie strony, ale również na konwersję – ludzie chętniej zakupią produkty, jeśli wszystko zdziała im szybko i bez błędów.

    Unikalny content – każda kategoria i każdy produktu powinien mieć unikalny opis zoptymalizowany pod SEO i dobrane frazy. Oczywiście niekiedy to mało realne, gdy w ofercie posiadamy setki tysięcy produktów, tym bardziej przy dużej rotacji. Dlatego też przede wszystkim warto skupić się na zbudowaniu szerokich, jakościowych opisów dla kategorii, a jeśli to możliwe to systematycznie rozwijać również content na produktach.

    Co z wygasającymi produktami – aby nie stracić ich wartości SEO (gdy produkty są już wypozycjonowane w wyszukiwarce Google) należy je przekierować zaprasza pomocą przekierowania 301 na nowe, odpowiadające im produkty.

    Słowa kluczowe – posiadając tysiące produktów i dziesiątki lub setki kategorii, a do tego prowadząc bloga mamy ogromne możliwości jeśli chodzi o dobieranie słów kluczowych. Dlatego też warto pozycjonować się na jak największej ilości fraz, które mogą sprzedać produty.

    Linkowanie wewnętrzne – wykorzystaj już wypozycjonowane artykuły blogowe czy produkty do promocji innych. Linkowanie w zewnętrznych serwisach to jedno, ale Ty sam również możesz wpłynąć pozytywnie dodając linki w sowim serwisie.

    Duplikacja poprzez paginację – upewnij się, że każda strona paginacji w kategorii nie duplikuje jej opisu. Jest to zabójcze dla unikalnej treści, w którą prawdopodobnie włożysz dużo wysiłku, aby pozycjonowanie było skuteczne.

    Pozycjonowanie strony Kraków - czy to się opłaca?

    Wiele firm widząc koszty pozycjonowania strony szybko odbija się od wykupienia tej obsługi. Warto sobie więc zadać pytanie odnośnie opłacalności tej usługi. Oczywiście odpowiedź brzmi – Tak – warto pozycjonować stronę internetową. Trzeba mieć na uwadze, że jest to inwestycja, która zaczyna się zwracać dopiero po kilku miesiącach, a swoje największe owoce zaczyna pokazywać nawet po kilku latach. Niemniej to jedna z najskuteczniejszych form promocji strony w sieci, a późniejsze zwroty przestają wielokrotnie wcześniejsze inwestycje. Aby nie być gołosłownym – jeden z naszych klientów, który wykupuje pakiet za 1200 zł netto / msc obecnie (po roku) posiada ruch z wyników organicznych na poziomie 80 tys. wejść miesięcznie. Licząc średnią stawkę za kliknięcie 1 zł zysk jest ogromny. Oczywiście pozyskane leady również wielokrotnie wynagradzają czas oczekiwania i włożone koszty. Dodam, że jest to tylko strona firmowa, a nie rozbudowany sklep internetowy.

    Warto również wspomnieć, że pozycjonowanie strony kompletnie nas nie ogranicza. Możemy nieustannie wprowadzać nowe frazy, podbijać pozycje i generować każdego miesiąca większy ruch. W pozycjonowaniu krzywa wygenerowanego ruchu nieustannie wzrasta w przeciwieństwie do reklam sponsorowanych np. Google Adwords, gdzie wydając tyle samo każdego miesiąca możemy się spodziewać nieustannie takiego samego poziomu ruchu.

    Jeśli chcesz przebić się na rynku, stać się numerem jeden i pozyskiwać tysiące leadów bez wysiłku – to zdecydowanie postaw na pozycjonowanie i bądź cierpliwy. Oczywiście koszty przy pozycjonowaniu sklepów są znacznie wyższe i niekiedy sięgają nastu lub dziesiątek tysięcy, ale pozycjonowanie prowadzone przez profesjonalną agencję końcowa wszystko wynagradza.

    Modele rozliczeń pozycjonowania strony wwww

    Na rynku wyróżniamy dwa najpopularniejsze modele pozycjonowania strony internetowej: pozycjonowanie abonamentowe i rozliczenie za efekt. Które z nich jest lepsze? Obecnie, choć bardzo kuszące, pozycjonowanie z rozliczeniem za efekt może okazać się bardzo mało skuteczne. Dlaczego? Koszt pozycjonowania strony to nie tylko zarobek agencji. Wlicza się w to również budżet na pozyskiwanie linków SEO z serwisów zewnętrznych. Nie posiadając budżetu agencja nie będzie zakładać swoich finansów na promowanie strony klienta. W efekcie ich działania opierają się na darmowych serwisach, które są słabej jakości i w nieznacznym stopniu wpływają na SEO. W efekcie obie strony (klient-agencja) tracą czas.

    Dlatego też na obecnym rynku można znaleźć głównie pozycjonowanie abonamentowe. Stały abonament pozwala zaplanować działania związane z Link Buildingiem i tworzeniem tekstów SEO. Specjalista może oszacować efekty pozycjonowania w czasie i systematycznie wprowadzać nowe frazy. Z kolei budżet umożliwia wykupywanie wysokiej jakości linków w ramach artykułów sponsorowanych. Pozycje rosną znacznie szybciej, domena zaczyna generować ruch i obie strony zyskują na transakcji. Ponadto, klient nie płaci coraz więcej za nowe frazy w TOP 10, a jest to jeden ustalony abonament, nawet jeśli zwrot z inwestycji jest o wiele wyższy nisz koszt działań SEO.

    Jak rozpoznać, że pozycjonowanie strony jet skuteczne?

    Agencję marketingową należy weryfikować, ponieważ na rynku istnieje wiele niszowych firm, których usługi pozycjonowania strony prezentują niski poziom jakości. Jak zatem możemy zweryfikować, nie mając dużej wiedzy SEO, czy agencja realizuje profesjonalnie swoje usługi?

    1. Wzrost pozycji – najbardziej oczywiste, czyli analizowanie wzrostu pozycji, na słowach kluczowych, które są promowane przez agencję. Możemy to robić nawet wpisując bezpośrednio frazę w wyszukiwarkę i weryfikując jej pozycję. Należy jednak pamiętać, aby wcześniej wylogować się z Google lub sprawdzać to na karcie prywatnej (incognito). Jeśli będziemy zalogowani, to wyniki mogą być przekłamane – Google podsunie nam wyżej strony, które ostatnio oglądaliśmy.
    2. Raport linkowania – poproś agencję (o ile takich raportów miesięcznych Ci nie dostarcza) o wykaz linków, jakie dodała w ostatnim czasie do strony internetowej. Wiele agencji widząc łatwy zysk nie dodaje linków zatrzymując budżet dla siebie. Niestety to działanie na krótką metę, ponieważ będzie wiązało się ze spadkami lub brakiem wzrostu w pozycjach. Link Building jest niezwykle istotny przy pozycjonowaniu strony dlatego bądź na bieżąco z procesem linkowania.
    3. Zapytaj firmę o strategię SEO – zweryfikuj jaki pomysł na Twoją stronę mają specjaliści agencji, jakie słowa kluczowe planują pozycjonować, jak zamierzają rozbudować Twoją stronę, jakie zmiany proponują. Każda uwaga może być bezcenna, a widząc jasny plan ze strony agencji możesz potwierdzić, że wypozycjonowanie strony jest kwestią czasu.

    Jak mogę pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej?

    Wielu klientów mając więcej czasu chciałoby pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej. Oczywiście jest to możliwe i działania właściciela strony mogą iść równolegle z pracami agencji. Jak więc możesz pomóc firmie w pozycjonowaniu domeny?

    Przede wszystkim zweryfikuj możliwość pozyskania linków z wartościowych serwisów zewnętrznych. Być może posiadasz znajomych, którzy prowadzą swoje blogi, portale informacyjne. Poproś ich wtedy o możliwość opublikowania artykułu sponsorowanego z linkiem do Twojej strony. Jeśli jesteś specjalistą w swojej branży i cieszysz się zainteresowaniem mediów, dziennikarzy, to zaoferuj przeprowadzenie wywiadu, a nagrodą za Twój poświęcony czas niech będzie właśnie link dofollow, który wesprze promocję domeny.

    Co jeszcze poza pozyskiwaniem linków? Content. Kto jak nie Ty napisze najbardziej merytoryczne artykuły na bloga? Po przygotowaniu artykułu możesz poprosić agencję, o jego optymalizację, ale jest to kolejna cegiełka, którą możesz od siebie dołożyć, aby przyspieszyć proces pozycjonowania.

    Pozycjonowanie stron Kraków, czyli strategia lokalna

    Nie każda firma świadczy swoje usługi lub sprzedaż produktów globalnie – na całą Polskę lub również na inne kraje. Tym samym pozycjonowanie się na frazy globalne (bez dopiska miasta) takie jak ” pozycjonowanie stron ” czy ” seo “mijałoby się z celem. Oczywiście, zapytania pojawiałyby się regularnie, ale większość z nich musielibyśmy odrzucać z uwagi na dystans jaki dzieli nas pomiędzy naszą firmą, a klientem np. projektujemy wnętrza tylko na terenie Krakowa.

    Jeśli działasz lokalnie, to Twoja strategia SEO powinna również przybrać taki charakter? Zaplanuj listę miast, w których działasz. Jeśli jest to duże miasto np. Kraków, to przeszukaj jeszcze ościenne, mniejsze miejscowości np. Wieliczka, Niepołomice, Bochnia etc. Wszędzie gdzie ludzie mogą potrzebować Twoich usług, a Ty jesteś w stanie tam dojechać.

    Gdy już sporządzisz listę miast, to trafią one no strategii SEO. Nasz specjalista przygotuje listę wszystkich słów kluczowych powiązanych z Twoimi usługami lub produktami, a kolejno doda do nich każdą wypisaną przez Ciebie lokalizację. Niestety przy takiej strategii będzie bardzo dużo pracy z contentem, ponieważ nie jesteś w stanie zoptymalizować jednej zakładki pod wszystkie lokalizacje. Potrzebujesz osobnych podstron pod pozycjonowanie Wieliczka, Bochnia, Niepołomice itd. Dzięki osobnym zakładkom będziesz wstanie ustawić odpowiednie metą znaczniki, nagłówki HX i opracować optymalny tekst dla pozycjonowania.

    Czy taka strategia pozycjonowania strony jest opłacalna? Jak najbardziej! Dzięki niej będziesz mógł zdominować swój rynek lokalny, nie tylko w jednym, głównym mieście, ale również wszystkich innych mniejszych obszarach. Wiele dużych firm praktykuje tę formę promocji np. firmy cateringowe czy firmy zajmujące się wywozem nieczystości. Dlatego jeśli działasz lokalnie to skup się na pozycjonowaniu swoich usług lub produktów w okolicy, a nie inwestuj we frazy globalne, gdzie większość leadów będziesz musiał pominąć na rzecz innych firm.

    Na koniec warto odnotować, że pozycjonowanie strony lokalnie cechuje się o wiele mniejszą konkurencją niż globalne usługi. Dlatego też znacznie szybciej pojawisz się w TOP 10 i zaczniesz generować ruch na stronie. Mniejsza konkurencja wiąże się również z niższymi kosztami pozycjonowania. Wymagany budżet na SEO lokalne będzie zdecydowanie niższy niż promocja w skali globalnej całego kraju.

    SEO - dlaczego warto?

    Można zadać sobie elementarne pytanie – czy warto pozycjonować stronę? Odpowiedź brzmi oczywiście – tak, jak najbardziej warto, ale nie zawsze. Niestety początkowo jest to wyłącznie inwestycja, która nie przyniesie Ci dochodów. Tym samym jeśli planujesz krótką kampanię marketingową, gdzie potrzebujesz od razu zbierać leady, to zapomnij o pozycjonowaniu. Jeśli natomiast prowadzisz stronę firmową, portal informacyjny lub sklep internetowy, to pozycjonowanie może okazać się podstawą Twojego sukcesu. Większość osób poszukuje usług i produktów właśnie w wyszukiwarce Google. Aby stać wygrać ze swoją konkurencją i zbudować silną markę na rynku musisz pojawiać się na czołowych pozycjach. Pozwoli Ci to zdobywać tysiące klientów i zostać numerem 1 w swojej branży.

    Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak skuteczne? Prowadząc kampanię Google Adwords ustalasz budżet i każdego miesiąca uzyskujesz podobną ilość wejść na stronę. Ciężko tu mówić o rozwoju, choć oczywiście sama kampania może przynosić satysfakcjonującą konwersję. Pozycjonowanie działa zupełnie inaczej. Budując silną domenę i odpowiednią strukturę strony możesz wyświetlać się na setkach tysięcy fraz płacąc bardzo niską kwotę, która będzie Ci potrzebna do stałej pracy nad Link Buildingiem i contentem. Z czasem pozycjonowanie nabiera szybkiego tempa, a widoczność każdego dnia rośnie na setkach fraz. Dlatego SEO jest tak mocnym narzędziem e-Marketingowym. Pozwala wypozycjonować stronę na nieograniczoną ilość fraz i generować ruch liczony w setkach tysięcy lub nawet milionach. Jako przykład można podać jeden z największych sklepów online, czyli Zalando. Jak podaje program Senuto potencjał fraz tej firmy z wyników organicznych (pozycjonowania strony) to niespełna 50 mln wejść / miesięcznie.

    Zatem jeśli prowadzisz stały biznes, który chcesz przez lata rozwijać na rynku, to czym prędzej zainteresuj się pozycjonowaniem strony. Zbuduj skuteczną strategię, zadbaj o stały dopływ wysokiej jakości linków i ciesz się stałym wzrostem widoczności, a Twója firma będzie rozwijała się proporcjonalnie do wyników SEO.

    Historia pozycjonowania stron internetowych - jak to wyglądało wcześniej?

    Pozycjonowanie strony to żadna nowość na rynku. Usługa ta znana jest już od wielu lat. Początkowo dotyczyła innych wyszukiwarek, takich jak wyszukiwarka portalu Onet. Niemniej obecnie Google zdecydowanie dominuje rynek i to właśnie w tej wyszukiwarce większość użytkowników Internetu poszukuje usług lub produktów. To właśnie dlatego pozycjonowanie strony w Google stało się tak popularne.

    Niemniej wraz z upływem czasu zmieniły się również zasady SEO. Algorytmy Google są nieustannie aktualizowane i dopracowywane tak, aby dostarczać użytkownikom Internetu najbardziej wartościowe teksty, artykuły, sklepy czy strony firmowe. Jakość odgrywa tutaj kluczową rolę w polityce wyszukiwarki i każda aktualizacja dąży do jej podniesienia. Dlatego tak ważne obecnie dla pozycjonowania stron stało się pozyskiwanie wyłącznie jakościowych linków czy budowanie treści na stronie.

    Jak pozycjonowanie stron wyglądało wcześniej? Jakość nie była tak istotna. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem skupiały się na ilości linków, a nie ich jakości. Efektem tego była popularność programów, które masowo dodały linki w darmowych katalogach stron, a pozycje strony dzięki tej strategii rosły w szybkim tempie. W pozycjonowaniu stron liczyło się to ile miałeś linków, a nie jakie to były linki. I tak pozycjonując stronę pod frazę pozycjonowanie stron Kraków dodawałeś tysiące prostych wpisów, gdzie wspomniane słowo kluczowe było podlinkowane do Twojej strony. Oczywiście działo się to automatycznie, dzięki czemu agencja SEO nie miała przy prowadzeniu usługi zbyt wiele pracy. Do tego podstawowa optymalizacja i mieliśmy receptę na sukces.

    Dzięki takiej strategii, gdzie pozycjoner nie poświęcał dużych nakładów czasu na realizowanie usługi, bardzo popularny stał się model płatności za efekt. Firma płaciła za pozycjonowanie dopiero gdy dana fraza pojawiała się w TOP 10. Jako, że linki były darmowe, to agencja SEO nie musiała inwestować w ich dodawanie, tym samym taki model rozliczenia był dla niej bardzo korzystny.

    Niestety w momencie zmiany algorytmów Google taki model współpracy stał się bardzo słabo opłacalny. Dlaczego? Aby pozycje mogły rosnąć agencja musi wykupywać wartościowe linki w ramach artykułów sponsorowanych. Ponadto nie domach ich już automatycznie, a musi napisać jakościowy artykuł oraz zapłacić właścicielowi portalu za jego opublikowanie. Dlatego też obecnie wiele firm oferujących pozycjonowanie strony z płatnością za efekt dodaje linki w niskiej jakości miejscach co może nie tyle pomóc, a zaszkodzić domenie.

    W wyniku tych zmian agencje SEO przeszły na model abonamentowy, który przy rzetelnej usłudze jest o wiele korzystniejszy dla klienta. W strategii pozycjonowania strony powinno nam zależeć nie na tym aby zapłacić jak najmniej, a na tym, aby zdobyć jak największą widoczność i szybko generować wysoki ruch potencjalnych klientów.

    Prowadzenie bloga, a pozycjonowanie strony

    Coraz popularniejsze jest prowadzenie blogów zarówno na stronach firmowych, jak i w sklepach internetowych. Dlaczego się tak dzieje? Blog posiada spore walory, które możemy wykorzystać przy pozycjonowaniu strony, a także w sprzedaży i budowie profesjonalnego wizerunku firmy. Strategia pozycjonowania zakłada, że nasza strona powinna się pojawiać na jak największej ilości słów kluczowych, a tym samym powinna generować jak najwięcej wejść z wyników organicznych. Realizację takiej strategii umożliwia nam właśnie m.in. blog na stronie. Pozwala pisać artykuły i pozycjonować je pod nowe słowa kluczowe związane z naszymi usługami lub produktami. Artykuły blogowe dzięki merytorycznej treści świetnie się pozycjonują co daje nam dużą przewagę nad konkurencją. Oczywiście aby blog stał się skutecznym elementem SEO powinnismy pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych pod każdą publikację oraz optymalizacji wpisu. Do każdego artykułu powinny zostać opracowane unikalne metą znaczniki – meta tytuł i meta opis – nagłówki Hx, tekst powinien być nasycony słowami kluczowymi, a linkowanie wewnętrzne powinno wspierać pozycjonowanie artykułu. Podczas pisania bloga powinniśmy również znaleźć kompromis pomiędzy tekstem pisanym dla robotów, a tekstem pisanym dla ludzi. Pamiętaj – sam ruch nie wystarczy. Publikacja musi również generować sprzedaż, a tym samym aby pozycjonowanie strony było skuteczne, to tekst musi być merytoryczny i odsyłać do produktów lub kontaktu.

    Jak jeszcze możemy wykorzystać blog przy pozycjonowaniu strony? Stare, wypozycjonowane artykuły mogą być bazą do wzmocnienia nowych podstron w SEO. Linkując wewnętrznie w starszych publikacjach nowsze strony podobnie jak przy linkowaniu zewnętrznym przekazujemy im moc, a co za tym idzie zwiększamy ich pozycje w wynikach wyszukiwania Google. To bardzo silne narzędzie, jeśli odpowiednio je wykorzystujemy – zwłaszcza przy sklepach internetowych wymaga to dużej znajomości SEO i skutecznej strategii.

    Pozycjonowanie stron Kraków – blog na subdomenie czy w domenie

    Zapewne zauważyłeś, że wiele osób prowadzi blog w subdomenie blog.domena.pl, a inni prowadzą go w domenie domena.pl/blog. Jakie są zatem różnice? Czy to coś zmienia dla pozycjonowania strony?

    Blog w subdomenie traktowany jest jako osobna domena. Dlatego też, aby niósł za sobą wartość dla domeny głównej, a także aby artykuły wyświetlały się wysoko w wynikach organicznych, to konieczne jest jego linkowanie / pozycjonowanie (jako osobnej domeny). Wypozycjonowany blog w subdomenie jest świetnym, silnym zapleczem do pozycjonowania strony głównej. Blog w subdomenie gwarantuje również bezpieczeństwo, ponieważ w przypadku niedozwolonych działań nasza domena główna nie otrzyma żadnych filtrów czy kar. Jedynie na pozycjonowaniu strony straci subdomena z blogiem.

    Drugi model to blog w domenie – o wiele częściej wykorzystywany. Dzięki takiej strategii posiadając silną domenę każdy nowy artykuł również będzie lądował wysoko w wynikach SEO. Znacząco ułatwia to prace i wymusi potrzeby linkowania dwóch stron. Taki zabieg może być również bardziej naturalnie odbierany przez użytkowników / potencjalnych klientów, ponieważ nie wychodzą ze strony, na której byli. Niemniej przyjmując taką strategię musisz uważać, aby nie praktykować niedozwolonych zasad pozycjonowania stron, ponieważ stracisz zarówno widoczność bloga, jak i strony firmowej lub sklepu.

    Pozycjonowanie Stron Kraków Cennik - jak wyglądają stawki?

    Na początku napiszmy jak należy patrzeć na cenę pozycjonowania stron www. Niestety często spotykamy się z sytuacją, gdzie klienci myślą, że im taniej tym lepiej. W SEO tak to nie działa. Im mniejszy budżet ustalisz, tym wolniejsze i mniejsze efekty uzyskasz – oczywiście zakładając rzetelne działania agencji SEO. Dlaczego? Ponieważ posiadając niższy abonament miesięczny pozycjoner może wykupić mniej wartościowych linków, które przekładają się na siłę Twojej domeny.

    Jak zatem wygląda cennik pozycjonowania stron internetowych? Ceny na rynku są bardzo różne. Poczynając od usług za 100 – 400 zł / msc, gdzie ciężko mówić o wysokiej jakości, chyba że sama strategia zakłada wolne działania małymi kroczkami i niskim budżetem. Dalej możemy spotkać stawki 500 – 2000 zł / msc za pozycjonowanie strony firmowej i taki budżet pozwala już na zdecydowanie więcej. Przy czym mówimy tu o frazach o średniej i małej konkurencji. Wypozycjonowanie słów kluczowych o najwyższej konkurencji jak kredyty, hotel etc. przy takim budżecie jest mało realne. Dalej im wyższy budżet 3000+ tym działania prowadzone są na szerszą skalę, co sprawdza się przy stronach z dużym potencjałem takich jak sklepy internetowe, portale informacyjne czy firmy świadczące szeroki zakres usług w wielu miastach.

    Oczywiście na rynkowych cennikach pozycjonowania stron można również znaleźć model płatności za efekt, gdzie w zależności od miejsca płacimy 10 – 40 zł / msc za jedną frazę. Przy czym decydując się na taki model musimy znaleźć bardzo zaufaną agencję, która faktycznie będzie prowadziła jakościowe usługi, a nie zasypie domeny niskiej jakości linkami, które nie przyniosą spodziewanych efektów.

    Pozycjonowanie stron internetowych – nie patrz tylko na cenę, a na możliwości jakie masz we współpracy z agencją SEO. Ustal swój budżet miesięczny, jaki możesz przeznaczyć i poproś o skuteczną strategię pozycjonowania w tej kwocie.

    Jaki zespół jest potrzebny do pozycjonowania strony?

    Takie pytanie zadaje sobie wiele firm, które chciałyby na własną rękę, wewnętrznie pozycjonować strony internetowe. Dlatego też postaramy się na nie odpowiedzieć. Czy wystarczy do tego jeden specjalista SEO? Oczywiście, ale tylko wtedy kiedy strona jest mniejsza (nie jest to duży sklep internetowy), a pozycjoner zna się również na programowaniu, samodzielnie będzie tworzył treści SEO oraz prowadził działania analityczne. W praktyce bardzo ciężko znaleźć taką osobę do pozycjonowania strony. Dlatego też najcześciej zakłada się, że do zespołu musisz zatrudnić: specjalistę SEO, programistę oraz copywritera. Taki team pozwoli skutecznie działać przy promowaniu witryny internetowej w wynikach organicznych Google. Niemniej zatrudniając 3 specjalistów w swojej dziedzinie musisz liczyć się ze sporymi kosztami.

    Jak to wygląda od strony profesjonalnej agencji? Agencja SEO zatrudnia: kierowników, project managerów, specjalistów SEO, specjalistów SEM, specjalistów Social Media, copywriterów, programistów, analityków, testerów, grafików. Takie możliwości nie tylko pozwalają skutecznie pozycjonować stronę klienta, ale również doradzać mu w innych kwestiach i świadczyć kompleksową obsługę. Dlatego zanim zaczniesz budować swój zespół do pozycjonowania strony, to zastanów się czy nie lepiej znaleźć profesjonalną agencję SEO.

    Długi ogon (long tail) w strategi SEO

    Czym jest długi ogon w pozycjonowaniu stron? Tym terminem określa się słowa kluczowe zbudowane z większej ilości słów. Przykładowo prowadzimy agencję SEO i promujemy się pod słowo – pozycjonowanie stron Kraków. Oczywiście, to bardzo istotna dla nas fraza, która z pewnością przyniesie nam setki klientów. Ale to tylko jedna z wielu, które warto pozycjonować. Specjalista SEO nie może skupiać się wyłącznie na najbardziej popularnych frazach, tylko musi również patrzeć na frazy z – długiego ogona. Na tym przykładzie, jakie to mogą być frazy? Skuteczne pozycjonowanie stron firmowych, pozycjonowanie stron dla małych firm, pozycjonowanie stron nieruchomości Kraków etc. Co prawda tego typu słowa kluczowe przyniosą nam bardzo mały ruch liczony w dziesiątkach lub w dobrym przypadku w setkach. Niemniej jest to ruch bardzo konkretny, a w dodatku o niskiej konkurencji (dużo łatwiej wypozycjonować stronę na takie frazy). I może jako pojedyncze słowa kluczowe wyniki nie robią wrażenia, ale jeśli wypozycjonujemy 1000 takich słów i będziemy z nich generować 50 000 wejść miesięcznie, to opłacalność staje się widoczna. Dlatego też każda profesjonalna firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych, powinna zadbać o wdrożenie strategii długiego ogona dla swojego klienta.

    Nasze pozycjonowanie stron Kraków - czym się wyróżnia

    W Krakowie można znaleźć wiele agencji SEO. Ponadto to usługa, którą realizuje się w 100% zdalnie, tak więc firmy mogą wybierać spośród agencji w całej Polsce. Mając na uwadze tak liczną konkurencję warto wspomnieć, czym wyróżnia się nasza oferta pozycjonowania stron.

    Naturalność – przy obecnych algorytmach naturalność profilu linku jest bardzo kluczowa. Sprawia, że cały proces pozycjonowania strony jest bezpieczny, a widoczność stabilnie rośnie. Dlatego też pozyskując linki dbamy o różne, jakościowe źródła, wymienność rodzajów linków i ich formę. Tworzymy zróżnicowany profil, a efektem tego są wysokie wyniki naszych klientów.

    Marketing szeptany + pozycjonowanie strony – nasze działania SEO łączymy z linkowaniem na forach. Pozwala to pozyskiwać więcej linków, różnicową profil domeny, a także promować firmę klienta bezpośrednio na forach dyskusyjnych. Taka strategia sprawdziła się przy wielu projektach i skutecznie wdrażamy ją do coraz to nowych klientów.

    Content – zdajemy sobie sprawę z faktu, jak ważne są treści na stronie internetowej dla jej pozycjonowania. Dlatego też nasi copywriterzy przygotują zoptymalizowane pod pozycjonowanie teksty, których efekty można zobaczyć już kilka dni po wdrożeniu.

    Keywords Research – jako profesjonalna agencja z Krakowa nie skupiamy się wyłącznie na pozycjonowaniu najważniejszych dla klienta słów kluczowych. Dbamy o to, aby domena była pod jak największą ilością fraz, generując wysoki ruch organiczny. Dlatego też przy pozycjonowaniu stron bierzemy pod uwagę także frazy z długiego ogona, frazy lokalne, frazy związane z markami produktowymi i wiele innych kategorii.

    Doradztwo – posiadamy szeroki zespół specjalizujący się w wielu dziedzinach e-Marketingu. Dlatego też nasi klienci mogą liczyć nie tylko na realizację profesjonalnej usługi pozycjonowania stron, ale również na doradztwo w zakresie poprawy marketingu w innych kanałach.

    Kompleksowe wsparcie – nasza firmę tworzą osoby zajmujące się e-Marketingiem, graficy, programiści, copywriterzy, analitycy. Dlatego też możemy zapewnić Ci kompleksową obsługę świadcząc poza pozycjonowaniem takie usługi jak: przygotowywanie materiałów reklamowych i banerów graficznych, administrowanie stroną, optymalizacja stron czy projektowanie logotypów.

    Elastyczna forma współpracy przy pozycjonowaniu stron – wierzymy, że efekty mówią same za siebie. Dlatego też nie wiążemy klientów długimi umowami. Umowa na usługę pozycjonowania podpisywana jest na czas nieokreślony z 30 dniowym wypowiedzeniem, a co za tym idzie klient może w każdej chwili zrezygnować z pozycjonowania, jeśli nie jest zadowolony ze świadczonych przez nas usług.

    Jak długo trwa wypozycjonowanie strony internetowej?

    Pozycjonowanie to proces bardzo czasochłonny. Wiąże się nie tylko z optymalizacją techniczną, ale także z długofalowym budowaniem profilu linków zewnętrznych. Dodatkowo dodawane linki muszą być zaindeksowane przez roboty Google, a algorytmy muszą uznać naszą domenę za bardziej wartościową. Tak więc ile to wszystko zajmuje?

    Musimy tutaj założyć kilka scenariuszy. Pierwszym i najważniejszym kryterium jest konkurencyjność rynku. Jeśli promujemy się na słowa kluczowe o niskiej konkurencyjności np. na małym rynku lokalnym, to możemy pojawić się w TOP 10 nawet po 1 – 2 miesiącach. Musimy tylko zadbać o odpowiednią optymalizację, bogaty content i mocne linki do wybranej podstrony lub strony głównej w domenie. Niemniej jeśli frazy są już bardziej konkurencyjne np. pozycjonowanie stron kraków czy sklep z zabawkami, to czas do pojawienia się na pierwszej stronie Google może się znacząco wydłużyć. Pozycjonowanie takich słów kluczowych może zając nawet 6 – 24 miesięcy.

    Budżet – od tego wiele zależy. Posiadając niskie nakłady finansowe nie pozyskamy wiele wartościowych linków, zwłaszcza z domen gdzie publikacja sponsorowana kosztuje kilka tysięcy. Musimy się uciekać do bardziej budżetowych rozwiązań jak linki na mniejszych portalach ogólnotematycznych, zapleczach czy linki z forów dyskusyjnych. Oczywiście również zwiększą one wartość domeny, ale w o wiele mniejszym stopniu niż w momencie, gdy artykuł z linkami znajdzie się na Onecie, WP czy na portalu Forbes. Dlatego pamiętaj, że im większy wkład finansowy dokonasz w SEO tym szybsze i lepsze efekty osiągniesz.

    Historia domeny w SEO

    Ważnym aspektem jest również fakt, czy pozycjonowanie strony zaczynamy z nową domeną, czy już wcześniej pozycjonowaną. Jeśli jest to domena, która była wcześniej pozycjonowana, to koniecznie musimy sprawdzić, czy nie były na nią nakładane filtry od Google. Jest to spotykane przy starych domenach, które w przeszłości wykorzystywały do pozycjonowania darmowe katalogi i masowe, automatyczne linkowanie. Jeśli jednak domena posiada silny profil linków to promowanie nowych fraz może być bardzo ułatwione. Gdy posiadamy już wypromowaną stronę, to możemy liczyć, że samą publikacją nowej podstrony lub artykułu sponsorowanego (odpowiednio zoptymalizowanego) znajdziemy się w TOP 10 zaraz po zaindeksowaniu.  Można to szczególnie zaobserwować w serwisach, które dostarczają newsy. Przykładowo Onet czy Interia, gdy dodają nowy news, to pojawia się on na czołowych pozycjach pomimo swojej świeżości i braku linkowania zewnętrznego tego artykułu. To właśnie zapewnia siła domeny, wsparcie linkowania wewnętrznego i odpowiednio zoptymalizowany / zbudowany content.

    Przekierowania domen w celu wypozycjonowania strony

    Czy istnieją jeszcze inne formy wsparcia dla pozycjonowania strony internetowej? Tak, z innych strategii możemy wyróżnić metodę wykupywania wartościowych domen z historią i przekierowywania ich na naszą domenę. Co to nam daje? Jeśli wykupimy inną domenę i przekierujemy ją na swoją, to piszą obrazowo – przenosimy jej moc. Tym samym nasza strona zdobędzie linkowanie zewnętrzne domeny wykupionej, a także jej zaufanie, jakim obdarzył ją Google.

    Taka strategia pozwala bardzo szybko zwiększyć widoczność pozycjonowanej strony niemniej jest ciężkie w realizacji. Znalezienie domeny z bogatą historią i silnym profilem linków, która będzie na sprzedaż, jest bardzo dużym wyzwaniem. Ważne jest również to, aby wykupiona domena poruszała tą samą lub podobną tematykę co Twoja strona. Wtedy pozycjonowanie strony w taki sposób będzie skuteczne i podniesie nam pozycje, o które walczymy.

    Poszukiwanie domen wartościowych dla pozycjonowania strony możemy rozpocząć na licznych serwisach aukcyjnych takich jak AfterMarket. Można tam znaleźć setki domen, które podlegają licytacji lub opcji kup teraz. To najprostszy sposób, choć wymaga wnikliwej analizy oferty. Musimy sprawdzić, czy domena była wcześniej pozycjonowana, jeśli tak to w jaki sposób, musimy oszacować opłacalność zakupu, a jeszcze wcześniej znaleźć domenę, odpowiednią dla naszego biznesu.

    Innym sposobem na wkupienie domeny jest analizowanie rynku i w momencie gdy konkurencja zamyka swoją działalność, złożenie propozycji wykupienia domeny. Takich sytuacji nie będzie wiele, ale mogą się okazać bezcenne, ponieważ w momencie złożenia oferty będziemy prawdopodobnie jedynym podmiotem w “grze”. Dzięki temu może nam się udać pozyskać bardzo dobrą domenę, z silnym profilem linków, która znacząco polepszy pozycjonowanie strony.

    Buzz marketing w połączeniu z pozycjonowaniem

    Coraz częstszym sposobem na pozycjonowanie strony jest połączenie marketingu szeptanego z SEO. Czym jest marketing szeptany? To usługa polegająca na polecaniu firmy klienta w serwisach zewnętrznych np. na forach, w komentarzach lub w serwisach społecznościowych. Jak to ma się do pozycjonowania strony?

    Zamieszczając wpis w wymienionych wyżej serwisach, bardzo często możemy dodać link do strony głównej lub wybranej podstrony. Dzięki temu w dość naturalny sposób pozyskujemy link zewnętrzny dokładający się do pozycjonowania domeny. Jeśli regularnie dodajemy takie wpisy, to widoczność domeny będzie nieustannie rosła na wielu frazach. Oczywiście samym dodawaniem wpisów w ramach marketingu szeptanego nie wypozycjonujemy strony na konkurencyjne frazy i do strategii musimy włączyć artykuły sponsorowane, ale jest to skuteczne wsparcie dywersyfikujące nasz profil linków. Nie można również zapominać o wartościach samego Buzz Marketingu, czyli poleceniach firmy.

    Realizując pozycjonowanie stron dla naszych klientów z bardzo niskim budżetem wielokrotnie przetestowaliśmy tę strategię. Zazwyczaj firmy bazujące na budżetowym rozwiązaniu posiadają bardzo niską konkurencję lokalną lub bardzo wyspecjalizowane usługi, w których brakuje konkurencji. Realizują linkowanie na forach byliśmy w stanie doprowadzić ich do TOP 3 na najważniejszych dla nich słowach, a także pozyskać klientów bezpośrednio ze źródeł zewnętrznych. Takie wyniki i projekty pozwoliły nam potwierdzić skuteczność łączenia busz marketingu z pozycjonowaniem strony, a strategia ta przynosi bogate owoce na wielu domenach promowanych przez naszą agencję SEO.

    Pozyskiwanie linków ze wspomnianych źródeł to również bardzo dobry sposób dla osób, które chciałyby na własną rękę pozycjonować lub pomóc w pozycjonowaniu strony internetowej. Oczywiście osoba, która nie zajmuje się tym na codzień nie będzie posiadała tak bogatych baz, jak agencje SEO, ale w mniejszym stopniu może przyczynić się do wzrostu pozycji swojej domeny.

    Nowa strona - jak nie utracić pozycjonowania strony?

    Jednym z najpopularniejszych powodów spadków pozycji w SEO jest zmiana strony internetowej. Spotkaliśmy się z setkami przypadków, gdzie firmy pisały do nas z prośbą o weryfikację dlaczego ich wyniki pozycjonowania strony spadły praktycznie do zera. Jak po szybkiej analizie się okazuje, problemem jest zmiana strony, a będąc bardziej konkretnym – nieumiejętna zmiana strony na nową. Jaki błąd firmy popełniają odświeżając witrynę firmową?

    Najczęstszym błędem jest nie zadbanie o zachowanie struktury linków lub nie wykonanie odpowiednich przekierowań 301. Jeśli Twoje wypozycjonwane usługi znajdowały się pod linkiem domena.pl/pozycjonowanie-stron-krakow, a na nowej stronie do podstrony traktującej o tej usłudze dostajesz się pod linkiem domena.pl/uslugi/pozycjonowanie-stron-krakow, to pozycja w wynikach organicznych gwałtownie spadnie. Dlaczego? Google wypozycjonowało na swojej liście poprzedni linki. Jego zmiana bez żadnych dodatkowych działań traktowana jest jako nowa podstrona, a poprzednia “wypluwając” błąd 404, czyli brak podstrony pod wskazanym linkiem, wypada z indeksu.

    Jak temu zapobiec? Jeśli jest taka możliwość i posiadamy już przyjazną strukturę adresów URL, to warto zadbać o to, aby je zachować. Wtedy możemy liczyć, że pozycje nie spadną (oczywiście jeśli pozostała optymalizacja strony zostanie odpowiednio przypilnowana). Niestety nie zawsze możemy zachować strukturę linków lub chcemy zmienić adresy pod skuteczniejsze pozycjonowanie strony www. W tym przypadku musimy wykorzystać przekierowania 301. W skrócie przekierowujemy stary link na nowy (wpisując stary przeniesie nas na nowy). Roboty Google również odnotują taką zmianę i potraktują nowy link jako tę samą podstronę, która widniała przed zmianą strony. Pozwoli to zachować pozycję, choć może się wiązać z jej delikatnym spadkiem.

    W przypadku sklepów Internetowych popularnym błędem jest usuwanie kategorii i produktów po odświeżeniu sklepów, które wcześniej były już wypozycjonane. Często jest to utrata sporego ruchu. Dlatego też należy pamiętać, aby w przypadku “sprzątania” sklepu z niedostępnych produktów lub kategorii, gdzie nie mamy nic do zaoferowania, przekierować te podstrony na podobne kategorie, artykuły blogowe lub inne produkty. Dzięki temu zamiast tracić moc SEO przekażemy ją innej podstronie, która zaliczy zwyżki pozycji.

    Oczywiście jeśli nie posiadasz specjalisty SEO w swoim zespole, to zaplanowanie przeniesienia strony pod kątem SEO warto zlecić wykwalifikowanej agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem stron. Zminimalizuje to spadki w Twojej witrynie, pozwoli zachować pozycje i ruch, który jest generowany z wyników organicznych. Niestety firmy zajmujące się stricte tworzeniem stron nie zawsze mają odpowiednią wiedzę w zakresie ich pozycjonowania. Dlatego też zweryfikuj to zanim przeniesiesz stronę, aby nie obserwować ogromnych spadków pozycji i ruchu.

    Pozycjonowanie organiczne co to jest

    Wyniki organiczne, czyli wyniki za które nic nie płacimy (nie ma przy nich słowa Reklama) i które pojawiają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu wybranego słowa kluczowego. W przypadku popularnych fraz występują pod wynikami płatnymi (z dopiskiem Reklama) oraz pod listą produktową, wynikami lokalnymi. Obecnie na jednej stronie wyszukiwarki wyświetla się 10 wyników organicznych. W przypadku mniej konkurencyjnych fraz lub wybranych słów kluczowych, które są w pewnym stopniu “zastrzeżone” (np. alkohol, erotyka czy medycyna), na liście wyszukiwania pojawiają się wyłącznie wyniki organiczne.

    Tym samym celem pozycjonowania organicznego jest wypromowanie strony tak, aby pojawiała się jak najwyżej w wynikach organicznych. Głównym celem jest miejsce pierwsze, które generuje największy ruch. Domenę możemy pozycjonować pod nieskończoną ilość słów kluczowych, tym samym wyświetlając się w wyszukiwarce Google pod wieloma frazami. Założeniem wyników organicznych jest wyświetlanie stron, które najlepiej odpowiadają na zapytanie użytkownika wyszukiwarki oraz prezentują wysoki poziom techniczny, jeśli chodzi o samą stronę internetową. Głównym elementem, z którego składa się wynik organiczny jest tytuł (meta title) i opis (meta description) sugerujący co możemy znaleźć na wyszukanej stronie internetowej. Co chwilkę Google testuje również z innymi elementami np. wyświetlaniem oceny (gwiazdek) pod wynikiem organicznym.

    Pozycjonowanie Kraków Pozycjonowanie Kraków

    Ciepłe leady z pozycjonowania

    Na rynku wyróżniamy wiele kanałów marketingowych. Możemy je również dzielić na promocję online i offline. Każda z niesie za sobą plusy i minusy co mocno dywersyfikuje strategie marketingowe firm prężnie działających na rynku. Niemniej skupiając się na pozycjonowaniu stron warto omówić temat ciepłych leadów, które generowane są poprzez wyniki organiczne.

    Kto jest potencjalnym odbiorcą wyniku organicznego, czyli naszej strony internetowej, które wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, dzięki pozycjonowaniu strony? Użytkownik / potencjalny klient, który właśnie w tym momencie poszukuje usługi, którą świadczymy lub produktu, jaki oferujemy. Skoro właśnie w danym momencie wpisał słowo kluczowe z nim związane i wszedł na naszą stronę, to znaczy, że możemy zaspokoić jego potrzeby. Jest to bardzo klarowna dla nas sytuacja, ponieważ jeśli klient skontaktuje się z nami to wygenerujemy z pozycjonowania strony tzw. ciepły lead. Zapytanie ofertowe, które bardzo łatwo skonwertować (pozyskać klienta), ponieważ nadawca potrzebuje tego co możemy mu zaoferować. Tak właśnie działa skuteczne pozycjonowanie strony – generujemy ruch osób, które w danym momencie potrzebują skorzystać z naszej oferty. Oczywiście należy założyć margines błędu na wejścia przypadkowe czy wejścia przedstawicieli konkurencji, ale zdecydowana większość ruchu to nasz potencjalny klient.

    Właśnie dlatego pozycjonowanie jest tak skuteczne i opłacalne. Dla przykładu podamy inny kanał marketingowy, również popularny na rynku. Mowa o reklamie Facebook Ads. Wiele firm promuje swoje posty na Fecebook’u do wcześniej ustalonej grupy docelowej. Odpowiednia konfiguracja i analiza poprzednich kampanii pozwala zmaksymalizować szanse, że reklama trafi do osób zainteresowanych naszą ofertą. Niemniej trafność jest zdecydowanie niższa. Poza tym to nie klient w danym momencie szuka naszej usługi lub produktu, a to my próbujemy go zaciekawić i zachęcić do kontaktu. Nawet jeśli odbiorca reklamy skontaktuje się z nami, to nie mamy takiej siły, potrzeby danej chwili jak w przypadku pozycjonowania strony, gdzie to klient przychodzi sam do nas.

    Czy stronę trzeba pozycjonować cały czas?

    Załóżmy sytuację, że nasze pozycjonowanie strony przebiegło pomyślnie i domena znajduje się na setkach lub tysiącach słów kluczowych w TOP 10 generując satysfakcjonujący ruch i sprzedaż. Czy w takim momencie możemy po prostu przestać pozycjonować stronę? Naturalnie zaprzestanie wykupywania usługi w agencji SEO nie jest problemem, ale może wiązać się to w dłuższej perspektywie czasu z negatywnymi skutkami. Oczywiście nasza strona nie spadnie w 1 dzień w wynikach organicznych. Niemniej każdego miesiąca konkurencja, która cały czas zajmuje się pozycjonowaniem stron, może nas przegonić w wynikach organicznych na skutek czego będziemy systematycznie spadać, a ruch na stronie będzie mniejszy. Ponadto niektóre linki, zwłaszcza z artykułów sponsorowanych, wykupywane są wyłącznie na określony czas np. 1 roku. Jeśli nie będziemy pozycjonowali strony, a tym samym nie będziemy prowadzić Link Buildingu, to nasz profil linków każdego miesiąca będzie coraz słabszy.

    Dlatego czy warto zatrzymywać pozycjonowanie w momencie uzyskania świetnych efektów? Oczywiście oszczędności nie są tego warte. Jeśli Twoja domena jest bardzo mocno wypozycjonowana, to z pewnością generuje spore zyski. W takim momencie dużo lepszym pomysłem jest zwiększenie budżetu, aby jeszcze bardziej umocnić stronę w wynikach organicznych, a także wprowadzić do TOP 3 jeszcze więcej fraz. Pamiętaj, w momencie gdy początkowy plan SEO jest już zrealizowany to koszt samego pozycjonowania strony internetowej staje się nieporównywalnie mniejszy do zysków.

    Czy katalogowanie stron jest nadal skuteczne w strategii SEO?

    Wiele osób, nie tylko zajmujących się pozycjonowaniem stron, doskonale kojarzy termin – katalogi stron. Są to strony internetowej, których przeznaczeniem jest wyłącznie dodawanie nowych rekordów do bazy z linkami do domen. Jeszcze nie tak dawno katalogi były kluczowe w strategii pozycjonowania. Można ich było na rynku znaleźć tysiące, ale czy nadal są tak ważne? Po zmiana algorytmów na przestrzeni ostatnich lat wszystko się zmieniło. Google w dużej mierze stawia na jakość stron odsyłających do naszej domeny, a katalog stron, który opiera się wyłącznie na linkowaniu, ciężko nazwać stroną o wysokiej jakości. Dlatego też obecnie katalogowanie stron mocno straciło na wartości w pozycjonowaniu stron.

    Jednak nie można również jednoznacznie powiedzieć, że wszystkie katalogi stron, nie nadają się kompletnie do zamieszczenia tam strony. W Polsce można wyróżnić 20 – 30 katalogów, które mogą pomóc w pozycjonowaniu domeny. Nie będą one istotą siły naszego profilu linków, ale mogą dodać trochę wartości i jednocześnie zdywersyfikować linki prowadzące do naszej strony. Można tu wyróżnić katalog Onetu czy Interii. Inna sytuacja dotyczy darmowych katalogów o niskiej jakości. W ich przypadku dodanie tam swojej domeny może jej wręcz zaszkodzić, więc zalecamy unikanie takich miejsc i skupienie się na tych kilkunastu najlepszych serwisów.

    Pozycjonowanie sklepu opartego o Prestashop

    Prestashop to jeden z najpopularniejszych systemów CMS wykorzystywanych w e-Commerce. System zyskuje sporą popularność nie tylko we Francji czy Polsce, ale również w innych krajach europejskich. Warto więc poruszyć temat czy pozycjonowanie sklepu opartego o Prestashop jest skuteczne? Na początku warto zaznaczyć, że Prestashop to CMS wydawany w modelu OpenSource. Co to oznacza? System nie ogranicza nas m.in. podczas optymalizacji strony pod pozycjonowanie. W domyślnej postaci systemu nie można nazwać idealnym. Niemniej jeśli wybierzesz profesjonalną agencję to pozycjonowanie sklepu będzie bardzo skuteczne. Przede wszystko konieczne będzie wprowadzenie przyjaznych pozycjonowaniu linków URL. Domyślnie w swojej strukturze Prestashop generuje w linkach zbędne ID, a także na podstronach kategorii nie pokazuje pełnej ścieżki czyli kategorii-głównej/podkategorii.

    Z perspektywy SEO zmiana linkowania jest bardzo istotna. Przyjazna struktura URL to jeden z kluczowych elementów optymalizacji. Na szczęście nie musisz posiadać dużej wiedzy programistycznej, aby w swoim sklepie opartym o Prestashop wprowadzić taką strukturę linków. W oficjalnym sklepie Prestashop możesz zakupić moduł, który po instalacji zmieni strukturę linków w sklepie pod pozycjonowanie strony. Jest to świetne rozwiązanie, które pozwoli Ci szybko zoptymalizować Twoje URL. Pamiętaj jednak, aby w przypadku zmiany linków wykonać przekierowania 301.

    Co jeszcze warto wiedzieć pozycjonując stronę na systemie Prestashop? System dostarcza wiele elementów pod pozycjonowanie w standardzie. Dla każdego produktu, strony CMS czy kategorii możemy ustawić unikalne meta znaczniki. Domyślnie możemy również dodać opis kategorii oraz ustawić odpowiednie nagłówki Hx. Warto jednak rozważyć dodanie poza krótkim opisem nad produktami, opisu dłuższego pod produktami. Pozwoli to w mało inwazyjny sposób zamieścić więcej tekstu zoptymalizowanego pod pozycjonowanie strony. Na rynku można znaleźć bardzo dużo mocno wypozycjonowanych sklepów działających na systemie Prestashop, co potwierdza jego przyjazność wyszukiwarkom Google. Dlatego jeśli planujesz stworzyć sklep oparty o ten system, to nie powinieneś mieć żadnych problemów z pozycjonowaniem strony Kraków.

    Pozycjonowanie stron Wordpress

    WordPress to najpopularniejszy system CMS w Polsce i nie tylko. Czemu zawdzięcza swój sukces? Jest to bardzo dopracowany, skalowalny i rozwojowy system. Można na nim zrobić dosłownie wszytko. Ponadto, co najważniejsze z perspektywy opisywanych informacji – WordPress jest bardzo dobrze przystosowany pod pozycjonowanie. Przeglądając wyniki wyszukiwań można zauważyć, że większość stron oparta jest właśnie o ten system. Zarówno jeśli chodzi o słowa z SEO lokalnego np. pozycjonowanie stron Kraków, czy budownictwo Warszawa, jak i globalne frazy typu agencja SEO czy projektant wnętrz.

    WordPress posiada w standardzie wiele elementów i w przeciwieństwie do wcześniej opisywanej Presty, posiada przyjazną pozycjonowaniu strony strukturę adresów URL. Ponadto w bibliotece modułów można znaleźć dziesiątki rozwiązań wspierających pozycjonowanie. Wsród nich można znaleźć moduł Yoast, który jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań na rynku. Pomaga on ustawiać unikalne meta znaczniki pod pozycjonowanie, a także analizować treść artykułu lub podstrony pod podane słowo kluczowe.

    Nasza agencja marketingowa Kraków od lat pozycjonuje strony oparte o WordPress i na bazie doświadczeń widać, że są to jedne z najlepiej pozycjonujących się systemów. Duże znacznie ma tutaj również model open source, który umożliwia dowolne zmiany w systemie pod skuteczne pozycjonowanie.

    Pozycjonowanie stron Kraków - czy opłaca się działać wyłącznie lokalnie?

    Oczywiście, konkurencja w SEO lokalnie jest o wiele mniejsza niż na globalnych frazach. Ale czy z perspektywy marketingowej, finansowej takie pozycjonowanie lokalne jest opłacalne? Napiszemy tutaj bardziej nasze odczucia, wypracowane na własnych markach oraz stronach klientów. Oczywiście będzie to subiektywne, ponieważ każda branża rządzi się innymi prawami. Niemniej w praktycznie każdym przypadku pozycjonowanie strony lokalnie przyniosło u nas oczekiwane efekty.

    Z perspektywy sprzedażowej – zdecydowanie łatwiej pozyskać (podpisać umowę) klienta, który jest bezpośrednio z naszej okolicy. Zwiększa to zaufanie i atrakcyjność naszej oferty. Na przykładzie pozycjonowania stron Kraków. Nasza agencja lokowała się w TOP 3 i konwersja z ruchu była bardzo duża. Pomimo rozwoju technologii i możliwości współpracy z każdego zakątka świata, poczucie bliskości, nie dużej odległości między partnerem buduje zawsze silniejsze relacje.

    Ponadto rynek lokalny, zwłaszcza w dużych miastach jak Kraków, to bardzo często duży potencjał do wykorzystania. Nie zawsze należy celować od razu w całą Polskę lub nawet kraje zagraniczne. Bardzo często wystarczy się skupić na swojej okolicy, aby napędzić biznes, a potem krok po kroku wychodzić dalej ze swoją ofertą.

    Pozycjonowanie Kraków, Warszawa, Łódź - konkurencyjność lokalna

    Jak można zweryfikować, czy Twoja lokalna konkurencja jest wysoka? Jak sprawdzić na jakie lokalizacje najlepiej się pozycjonować?

    Możesz do tego wykorzystać wiele narzędzi i poddać analizie wiele elementów. Na pierwszy ogień weź pod uwagę ilość wyszukań frazy lokalnej np. pozycjonowanie stron Kraków. Jeśli ilość wyszukań jest duża, to możesz zakładać, że konkurencja również nie będzie mała.

    Przejrzyj wyniki wyszukiwania pod tym słowem kluczowym. Jeśli pojawi się dużo stron mocno zoptymalizowanych, to zapewne będzie ciężko dostać się do TOP 10. Jeśli natomiast zauważysz, że już w nieodległych wynikach, strony nie są mocno powiązane z frazą, którą wpisałeś np. pozycjonowanie Kraków, to może oznaczać, że nie masz dużo konkurencji pod tym słowem kluczowym.

    Możesz także skorzystać z profesjonalnych narzędzi takich jak Ahrefs. Pozwoli Ci on zbadać każdą domenę konkurencji i zweryfikować – ile linków prowadzi do jej strony, jaka jest historia domeny i jej potencjalna moc.

    Seo jako dywersyfikacja pozyskiwania klientow

    Prowadząc biznes z pewnością spotkałeś się ze słowem dywersyfikacja. To inaczej zróżnicowanie. Często używa się tego pojęcia w kontekście dywersyfikacji dochodów, czyli zapewnienia firmie wpływów z różnych form działalności.

    Podobnie jest w marketingu – można go zdywersyfikować. Wiele firm opiera swoje kampanie marketingowe i strategię pozyskiwania klientów na jednej platformie lub usłudze. Może to być Google Ads, działania w Social Media, czy tradycyjna poczta pantoflowa. Jednak co gdy jedna z tych opcji zawiedzie. Co gdy Google Ads przestaną być opłacalne albo jeden z portali Social Media przestanie funkcjonować? Tracimy dopływ klientów i zaczynamy się martwić o przyszłe, nowe kontrakty.

    I właśnie dlatego pozycjonowanie strony możemy potraktować jako dywersyfikację planu marketingowego naszej firmy. Wyszukiwarka Google to jedno z najsilniejszych narzędzi do pozyskiwania klientów. W samym SEO możemy przyjąć różne strategie, a ta usługa, która zalicza się do długoterminowych form marketingu, w przyszłości może przynosić ogromne korzyści. Dlatego też jeśli pozyskujesz już klientów z innych źródeł, to wykorzystaj swoje dochody / nadwyżki finansowe właśnie do pozycjonowania swojej strony firmowej. Pozwoli Ci to nie tylko zabezpieczyć firmę, przed potencjalnym problemem w pozyskiwaniu klientów, ale również pozwoli napędzić biznes i zapewnić mu stabilność. Pozycjonowanie stron – zgłoś się do nas, a przedstawimy Ci konkretną strategię SEO.

    Dlaczego pozycjonowanie strony to strategia długoterminowa?

    Klienci niejednokrotnie nie są zadowoleni z pozycjonowania strony, ponieważ nie do końca rozumieją jak to działa. Zawsze informujemy naszych partnerów, że SEO to strategia długoterminowa. Nie da się wypozycjonować strony w 1 dzień, nawet lokalnie – oczywiście nie uwzględniając wykupienia domeny już wypozycjonowanej i przekierowania jej na naszą. Dlaczego więc SEO to strategia długoterminowa?

    Głównym powodem jest Link Building. Optymalizację strony możemy wykonać praktycznie natychmiastowo – są to zmiany, których nic nie blokuje. Niemniej nawet jeśli mamy stronę przygotowaną pod pozycjonowanie strony, to nie zagwarantuje nam to miejsc w czołówce. Konieczny jest Link Building, czyli pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów, do naszej strony. I właśnie ten proces jest czasochłonny, aby działania wyglądały naturalnie i były bezpieczne dla domeny. Ponadto linki, które dodamy muszą zostać jeszcze zaindeksowane, aby miały realny wpływ na pozycjonowanie naszej domeny. Z miesiąca na miesiąc realizując systematycznie strategię pozycjonowania strony wzmacniamy siłę domeny i w efekcie zwiększamy jej pozycje. Dlatego jeśli chcesz pozycjonować stronę, to nastaw się na czasochłonny proces, który jednak po dłuższym okresie przynosi ogromne korzyści. Dobrze wypozycjonwana strona wygeneruje dla Ciebie ogromny ruch, zbuduje wiadomość Twojej marki i przyciągnie mnóstwo klientów. Czy warto czekać na wypozycjonowanie strony? Zdecydowanie tak. Dlatego też jeśli jeszcze nie prowadzisz pozycjonowania, to przemyśl czy nie warto zgłosić się do agencji marketingowej i wykupić usługę.

    Ocena Pozycjonowania Stron Kraków Nasze usługi oceniono na: 5 gwiazdek w 52 ocenach
    Ta strona internetowa przechowuje pliki cookie na komputerze użytkownika. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.