Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń

Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń

W serwisie społecznościowym Facebook możemy znaleźć opcję promowania postów. Jest to bardzo ciekawa funkcja “emarketingowa” dlatego postanowiliśmy opisać jej działanie. Przedstawimy podstawy działania, zasady i porady dotyczące opcji promowania postów. Skupimy się na konkretach pomijając mniej istotne szczegóły.

Na czym polega promocja postów?

Dzięki usłudze promocji zwiększamy swoją szansę, że osoby z grupy jaką wyznaczymy, zobaczą nasz post na swojej tablicy. Jest on widoczny w takiej postaci, jak na zdjęciu niżej. Warto zaznaczyć, że z konta, o którym będę mówił za chwilę, pobierane są opłaty tylko i wyłącznie wtedy, gdy osoba wyświetli promowany post. Jak nie trudno się domyślić, dzięki tej opcji możemy promować nasz biznes i budować markę. Opcja promocji postów świetnie sprawdza się w przypadku organizacji konkursów, promocji w sklepie czy specjalnych eventów. W szybki i stosunkowo tani sposób możemy dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców kilkoma kliknięciami.

Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń

Facebook promocja – jak promować posty?

Jakich operacji się podjąć, aby rozpocząć promocję posta:

  1. Wchodzimy na stronę naszej firmy/działalności,
  2. Wybieramy post, jaki chcemy promować, a następnie klikamy przycisk “promuj post” w prawym dolnym rogu. Jeżeli przycisk nie jest dostępny, to post jest już promowany lub nie jest zdatny do promocji,
  3. W tym momencie musimy wybrać grupę docelową (będę o niej jeszcze pisał), czas wyświetlania sponsorowanego postu, budżet jaki chcemy przeznaczyć na promocję, metodę płatności,
  4. Ostatni krok to kliknięcie przycisku “promuj post” i rozpoczęcie akcji.

Powyższa metoda jest jest szybka i prosta w obsłudze. Jednak w momencie gdy chcemy wycisnąć maksymalne korzyści z usługi, to musimy ściślej określić grupę odbiorców. Oczywiście wcześniej trzeba przeprowadzić dogłębną analizę, która pokaże, jakie osoby najchętniej skorzystają z naszej oferty. Czy to będą osoby starsze, młodsze, kobiety czy mężczyźni? Tego musicie dowiedzieć się sami przed rozpoczęciem promocji albo zaufać szczęściu i według własnych przekonań określić grupę docelowych odbiorców. Większą ilość ustawień znajdziemy w panelu udostępnionym przez Facebook’a. Jeżeli zamierzasz przeprowadzić przemyślaną promocję, to zachęcamy do skorzystania właśnie z niego.

Ile kosztuje promocja postów?

Kwota wymagana do promocji postów jest tak na prawdę dowolna. Im więcej przeznaczymy na reklamę, tym większa ilość odbiorców ją zobaczy. Określając budżet w panelu konfiguracyjnym dostaniemy informację zwrotną, jakiej ilości wyświetleń możemy się spodziewać. Oczywiście są to liczby szacunkowe, które mają nam tylko zarysować zasięg kampanii.

Ile czasu trzeba czekać na rozpoczęcie kampanii?

Posty, które zgłosimy do promocji, są zazwyczaj sprawdzane przez moderatorów w przeciągu 60 minut. Po tym czasie promowany post zaczyna lądować na tablicach odbiorców. Oczywiście w wyjątkowych sytuacjach wspomniany czas 1 godziny może się lekko przedłużyć.

Promować możemy także wydarzenia, witryny oraz założone strony!

Zasada działania promocji wydarzeń i stron jest łudząco podobna, więc opiszę tylko gdzie można odnaleźć opcję uruchomienia promocji.

Promocja witryny:

  1. Przejdź do strony powiązanej z witryną, którą chcesz promować,
  2. Po lewej stronie znajduje się panel “Informacje”,
  3. Klikamy przycisk Promuj obok adresu strony internetowej,
  4. Konfigurujemy ustawienia promocji,
  5. Klikamy Promuj witrynę.

Promocja wydarzeń:

  1. Przechodzimy do wydarzenia, a kolejno klikamy Promuj wydarzenie,
  2. Podajemy informacje o odbiorcach, budżet itd.
  3. Klikamy opcję Złóż zamówienie.

Czy promocja postów na Facebook’u jest opłacalna? Naszym zdaniem przemyślana kampania z dogłębnie przeanalizowaną grupą odbiorców może świetnie przełożyć się na popularność marki i wzrost przychodów w przypadku oferty sprzedażowej. Na pewno jest to opcja e-marketingu, którą warto się zainteresować.

Artykuł Facebook promocja postów, witryn, wydarzeń, zachęcamy do zapoznania się z innymi tekstami.

Author avatar
admin
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona internetowa przechowuje pliki cookie na komputerze użytkownika. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.