Agencja Marketingowa SEOHeroes
Finger touch on Digital tablet computer to show the chart
Agencja SEOHeroes
  Prawdopodobnie dla większości skutecznych pozycjonerów najprzyjemniejszym zadaniem jest monitorowanie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarkach. Jest to również bardzo ważny element dla klientów, bowiem mogą reagować na negatywne efekty pozycjonowania, które przekładają się na spadki pozycji fraz. Dlatego też postanowiliśmy wspomnieć o kilku serwisach, jakie udostępniają nam możliwość śledzenia pozycji słów kluczowych. Gdzie śledzić efekty pozycjonowania? Na […]
Poradniki
09 lutego 2016
3 minuty czytania
Efekty pozycjonowania – jak śledzić widoczność w wyszukiwarkach?

  Prawdopodobnie dla większości skutecznych pozycjonerów najprzyjemniejszym zadaniem jest monitorowanie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarkach. Jest to również bardzo ważny element dla klientów, bowiem mogą reagować na negatywne efekty pozycjonowania, które przekładają się na spadki pozycji fraz. Dlatego też postanowiliśmy wspomnieć o kilku serwisach, jakie udostępniają nam możliwość śledzenia pozycji słów kluczowych.

Gdzie śledzić efekty pozycjonowania?

Na sam początek wrzucamy, w naszej opinii, jeden z najlepszych serwisów - SENUTO. Cennik oferuje różne pakiety, ale do śledzenia efektów wystarczy nam już najtańszy z nich, który kosztuje 69 złotych miesięcznie (w dalszej części artykułu znajdzie się również jeden darmowy serwis).  SENUTO ma jedną ważną przewagę nad konkurencją - posiada ogromną bazę słów kluczowych (obecnie polskich), a po wpisaniu adresu strony, ukazuje nam się jej widoczność pod wszystkimi wartościowymi frazami. W większości serwisów niestety musimy dodawać frazy ręcznie, przez co pomijamy praktycznie cały długi ogon. W tym przypadku nie ma tej niedogodności. Dodatkowo możemy obejrzeć historię pozycji z kilku poprzednich miesięcy. Oprócz analizy widoczności SENUTO oferuje mnóstwo innych narzędzi, ale o tych opowiemy w przyszłości. Warto zaznaczyć, że użytkownicy mogą założyć 14 dniowe, darmowe konto i osobiście przetestować oferowaną funkcjonalność.

Webpozycja to kolejny serwis umożliwiający sprawdzanie widoczności strony. W tym przypadku sami dodajemy frazy, które chcemy śledzić. Webpozycja daje możliwość analizowania widoczności zarówno w polskiej odsłonie wyszukiwarki Google, jak i wybranych, zagranicznych (w najdroższym pakiecie). Co ciekawe bez żadnych opłat możemy śledzić 15 fraz. Wyniki są aktualizowane każdego dnia około godziny 11:00. Odpowiednio w większych pakietach otrzymujemy możliwość dodawania większej ilości słów kluczowych i domen.

Ahrefs to jedno z popularniejszych narzędzi do sprawdzania linków prowadzących do strony. Jednak nie to jest tematem naszego artykułu. Wspominam o tym serwisie, ponieważ umożliwia on również śledzenie pozycji. Niestety w darmowej wersji możemy dodać tylko 5 fraz, a sam abonament o wiele droższy niż poprzednie narzędzia. Jednak Ahrefs pozwala śledzić pozycje na zagranicznych wersjach Google, dlatego też warto znać również to narzędzie.

Top-ten.pl to darmowe narzędzie, o którym wspominałem wcześniej. Zasady są trywialne, wpisujemy w formularz domenę i słowa, a system pokazuje nam ich pozycję. Dobra alternatywa, aby szybko sprawdzić pozycję konkretnej frazy.

Mam nadzieję, że artykuł podpowie Wam jak sprawdzać efekty pozycjonowania, dzięki czemu będziecie mogli reagować na zmiany i potencjał niewykorzystanych słów.

Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy

    Preferowany kontakt:

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.

    Pn - Pt

    9oo-17oo

    Kontakt ogólny
    Polska
    Kraków
    Rybitwy 22
    pokój 320
    Czechy
    Karviná
    Masarykovo nám. 6/5
    Pn - Pt

    8oo-17oo

    Wyznacz trasę