Jak pozycjonować sklep?

Jak pozycjonować sklepy? Jak dobrać odpowiednie frazy, w jakich obszarach ich poszukiwać, jak budować system linków? W krótkim artykule postaram się przedstawić podstawy i sugestie, ale trzeba mieć na uwadze, że jest to tylko propozycja, która nie zawsze może się sprawdzać. Wiele zależy od produktów, jakie posiadamy w ofercie oraz od ich popularności. Zatem zadajmy sobie pytanie …

Jak pozycjonować sklep?

Po pierwsze i zarazem najważniejsze – musimy dokładnie przeanalizować potencjał fraz długiego ogona. Największym błędem jest zamykanie się na główne słowa kluczowe z największą konkurencją. Przykładowo chodzi o frazę sklep odzieżowy. Oczywiście nie twierdzę, że należy się zupełnie od nich odcinać. Osobiście pozycjonuję stronę, która pod niektórymi kluczowymi frazami znalazł się choćby nad Apartem czy Krukiem, ale w przypadku sklepu warto odsunąć najbardziej konkurencyjne frazy lekko na 2 plan (oczywiście długiego ogon coraz częściej wykorzystuje się nie tylko przy sklepach). Zatem w co należy celować i na czym się skupić? Na frazach konkretnych produktów, mniejszych grup, które je charakteryzują etc. Przedstawię to na przykładnie – sklep oferuje myszki do komputera. Najbardziej konkurencyjne frazy to oczywiście „myszka dla gracza” (880 wyświetleń) czy „myszka do komputera” (1600 wyświetleń). Ale przeglądając dokładnie potencjał innych fraz odnajdziemy takie pozycje jak: myszki razer (720 wyświetleń) czy myszka tracer (390 wyświetleń). Jednak to wciąż wysoka konkurencja, więc analizujmy dalej. Znajdźmy konkretne modele – tracer pert trm-503 (140 wyświetleń), tracer recon usb laser avago9500 (110 wyświetleń) czy a4tech x748 (170 wyświetleń). Tu konkurencja jest już dużo niższa i możemy liczyć na szybszy wzrost wyświetleń witryny internetowej. Dane pochodzą z darmowego narzędzia Adwords Keyword Planner. Przez wypozycjonowanie wielu, „prostszych” fraz możemy osiągnąć o wiele więcej i szybciej, niż skupiając się na kluczowych słowach.

Jak pozycjonować sklep na tak wiele fraz jednocześnie?

Niezbędna będzie bezbłędna optymalizacja strony. Składa się na to wiele elementów poczynając od meta znaczników, odpowiednich opisów produktów, przyjaznych linków i na budowie nagłówków kończąc. Wymagana jest unikalność opisów i meta tagów. Bez tego możemy mieć olbrzymie problemy z wypozycjonowaniem strony. Jest to podstawa, która bardzo często jest zaniedbywana. Warto również pamiętać, aby po usunięciu konkretnego produktu przekierować podstronę na inną lub zagwarantować wyświetlanie błędu 404. Ciężko mi wymieniać w tym artykule wszystkie zasady dobrej optymalizacji sklepu, tym bardziej, że miałem pisać o podstawach. Na pewno ważne są również kategorie, tagi, ich indeksacja i rozstrzygnięcie, czy w ogóle warto je indeksować. Możliwe, że kiedyś pełny poradnik optymalizacji sklepu opublikujemy w ramach kursu, ale obecnie chcemy wyłącznie zwrócić uwagę na poszerzenie horyzontów w kwestii słów kluczowych.

Zatem jak pozycjonować sklep?

Skup się na długim ogonie, frazach konkretnych modeli produktów, które gwarantują dodatkowy ruch na stronie. Zleć zewnętrznej firmie lub sam zadbaj o odpowiednią optymalizację sklepu i system linków wewnętrznych. Oczywiście mocne linki zewnętrzne również pomogą (bardzo mocne są linki z uczelni takich jak AGH, dlatego warto z nimi współpracować) przy pozycjonowaniu, ale dobre wpisy kosztują i nie zawsze możemy sobie pozwolić na publikowanie ich za każdym razem, gdy dodajemy nowy produkt.

Rola treści w sklepie internetowym?

Zapewne niewiele osób wie, jak ważna jest treść na stronie. Takie spostrzeżenia można sobie wyrobić choćby patrząc na obecne, niszowe sklepy internetowe. Najczęściej spotkamy na nich zdublikowane treści lub ich zupełny brak. Wdrażanie treści przy kilku, kilkudziesięciu tysięcy produktów do bardzo monotonny i długofalowy proces, a także bardzo kosztowny. Jednak musimy zrozumieć, że przy obecnych algorytmach jest to konieczne, jeśli chcemy być widoczni w sieci na najwyższych pozycjach i zacząć prowadzić aktywną sprzedaż internetową. Zatem odpowiadając na pytanie jak pozycjonować sklep można wymienić następujące elementy:

  1. Optymalizacja
  2. Linkowanie wewnętrzne
  3. Unikalne treści na stronie (w produktach, kategoriach na podstronach)
  4. Linki przychodzące do strony
Share

Recommended Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *