Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Live chat – zalety internetowej obsługi klientów

Chat to możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym z innym użytkownikiem internetu – niezależnie od miejsca, w którym się on znajduje. Rozmowy przeniesione w obręb przestrzeni internetowej ułatwiają nam utrzymywanie kontaktów z rodziną czy znajomymi. Możliwości technologiczne oraz innowacyjne pozwalają na tworzenie intuicyjnych komunikatorów i aplikacji ułatwiających komunikację. Nic dziwnego, że chat znalazł również zastosowanie w internetowej obsłudze klienta. Zastanawiasz się, czym jest live chat i jakie są jego zalety? Zapraszamy do lektury naszego wpisu!

Czym jest live chat?

Live chat to narzędzie służące do internetowej obsługi klientów. Umożliwia również przeprowadzenie analityki ruchu w obrębie strony internetowej. Użytkownik odwiedzający portal ma możliwość rozpoczęcia rozmowy (np. w celu zadania pytania). Zdając sobie sprawę z ogromnych możliwości live chatu, wiele firm decyduje się na wprowadzenie go na swoją stronę internetową. Komunikacja z klientem nie tylko zwiększa konwersję, ale również pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Rozmowa telefoniczna generuje znacznie większe koszty, natomiast chat bezpośrednio zwiększa wydajność pracowników obsługujących klientów.

W zależności od projektu strony internetowej ikona chatu oraz okno wykorzystywane do konwersacji różnią się między poszczególnymi portalami. Zazwyczaj są one dopasowane kolorystyką do layoutu. Modyfikacja live chatu opiera się na wyborze wyglądu, koloru czy położenia ramki. Najczęściej okienko rozmowy umieszczone jest w prawym dolnym rogu strony internetowej. Nie powinno ono zasłaniać najważniejszych informacji na stronie – użytkownik powinien mieć możliwość widoku interesującego go produktu oraz jednocześnie prowadzenia rozmowy. Odpowiednio skonfigurowany chat zwiększa konwersję na stronie, a tym samym znacząco przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

Przeczytaj także: E-mail marketing – skuteczne pozyskiwanie klientów

Zalety live chat

Wykorzystanie live chatu na stronie internetowej wiąże się z wieloma korzyściami. Oto najważniejsze z nich w odniesieniu do podstawowych funkcjonalności:

  • Rozpoczęcie chatu sygnalizowane dźwiękiem.
  • Możliwość prowadzenia rozmowy przy użyciu komputera, tabletu bądź smartfonu.
  • W momencie braku dostępności konsultanta, wiadomość wysyłana jest na adres mailowy.
  • Przekierowanie rozmowy do innego konsultanta lub dodanie go do konwersacji.
  • Możliwość przesyłania plików.
  • Obsługiwanie wielu języków.

Wspomnieliśmy również, iż wykorzystanie live chatu umożliwia analitykę ruchu na stronie. Wskazuje ona zatem na:

  • Długość sesji.
  • Położenie geograficzne użytkownika.
  • Urządzenie wykorzystywane do prowadzenia konwersacji oraz rozmiar ekranu.
  • URL wejścia oraz wyjścia.
  • Rodzaj przeglądarki.

Zalety w odniesieniu do marketingu internetowego to:

  • Status dostępności konsultanta oraz jego zdjęcie.
  • Ręczne lub automatyczne zaproszenie do konwersacji.

Zebrane dane o kliencie bywają niezwykle pomocne podczas prowadzenia rozmowy. Informują konsultanta o ilości odwiedzin użytkownika na stronie czy rodzaju odwiedzanych przez niego adresów internetowych. Relacja z klientem budowana na podstawie informacji o nim ukazuje profesjonalne podejście.

Warto również pamiętać, iż potencjalny klient oczekuje natychmiastowej odpowiedzi. Powinno się ją wystosować w kilka minut, wówczas istnieje większe prawdopodobieństwo zakupu produktu przez klienta. W niektórych sytuacjach konsultanta zastąpić może bot, który jest w stanie odpowiedzieć na proste pytania (np. „Czy rozmiar M jest dostępny?”).

Nie posiadasz na swojej stronie internetowej live chatu? Koniecznie to zmień! Skontaktuj się z nami, a odpowiednio skonfigurujemy okienko konwersacji do Twoich potrzeb!

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *