
Agencja SEOHeroes
Chat to możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym z innym użytkownikiem internetu – niezależnie od miejsca, w którym się on znajduje. Rozmowy przeniesione w obręb przestrzeni internetowej ułatwiają nam utrzymywanie kontaktów z rodziną czy znajomymi. Możliwości technologiczne oraz innowacyjne pozwalają na tworzenie intuicyjnych komunikatorów i aplikacji ułatwiających komunikację. Nic dziwnego, że chat znalazł również zastosowanie w […]
Marketing
Webdevelopment
12 kwietnia 2023
3 minuty czytania
Marketing
Webdevelopment
Live chat – zalety internetowej obsługi klientów
Chat to możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym z innym użytkownikiem internetu – niezależnie od miejsca, w którym się on znajduje. Rozmowy przeniesione w obręb przestrzeni internetowej ułatwiają nam utrzymywanie kontaktów z rodziną czy znajomymi. Możliwości technologiczne oraz innowacyjne pozwalają na tworzenie intuicyjnych komunikatorów i aplikacji ułatwiających komunikację. Nic dziwnego, że chat znalazł również zastosowanie w internetowej obsłudze klienta. Zastanawiasz się, czym jest live chat i jakie są jego zalety? Zapraszamy do lektury naszego wpisu!
Czym jest live chat?
Live chat to narzędzie służące do internetowej obsługi klientów. Umożliwia również przeprowadzenie analityki ruchu w obrębie strony internetowej. Użytkownik odwiedzający portal ma możliwość rozpoczęcia rozmowy (np. w celu zadania pytania). Zdając sobie sprawę z ogromnych możliwości live chatu, wiele firm decyduje się na wprowadzenie go na swoją stronę internetową. Komunikacja z klientem nie tylko zwiększa konwersję, ale również pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Rozmowa telefoniczna generuje znacznie większe koszty, natomiast chat bezpośrednio zwiększa wydajność pracowników obsługujących klientów. W zależności od projektu strony internetowej ikona chatu oraz okno wykorzystywane do konwersacji różnią się między poszczególnymi portalami. Zazwyczaj są one dopasowane kolorystyką do layoutu. Modyfikacja live chatu opiera się na wyborze wyglądu, koloru czy położenia ramki. Najczęściej okienko rozmowy umieszczone jest w prawym dolnym rogu strony internetowej. Nie powinno ono zasłaniać najważniejszych informacji na stronie – użytkownik powinien mieć możliwość widoku interesującego go produktu oraz jednocześnie prowadzenia rozmowy. Odpowiednio skonfigurowany chat zwiększa konwersję na stronie, a tym samym znacząco przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.Zalety live chat
Wykorzystanie live chatu na stronie internetowej wiąże się z wieloma korzyściami. Oto najważniejsze z nich w odniesieniu do podstawowych funkcjonalności:- Rozpoczęcie chatu sygnalizowane dźwiękiem.
- Możliwość prowadzenia rozmowy przy użyciu komputera, tabletu bądź smartfonu.
- W momencie braku dostępności konsultanta, wiadomość wysyłana jest na adres mailowy.
- Przekierowanie rozmowy do innego konsultanta lub dodanie go do konwersacji.
- Możliwość przesyłania plików.
- Obsługiwanie wielu języków.
- Długość sesji.
- Położenie geograficzne użytkownika.
- Urządzenie wykorzystywane do prowadzenia konwersacji oraz rozmiar ekranu.
- URL wejścia oraz wyjścia.
- Rodzaj przeglądarki.
- Status dostępności konsultanta oraz jego zdjęcie.
- Ręczne lub automatyczne zaproszenie do konwersacji.
Najpopularniejsze
Gotowy do rozpoczęcia projektu?
Formularz kontaktowy
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych kontaktowych i treści uzupełnionej w formularzu w celu nawiązania kontaktu i odpowiedzi na moją wiadomość. Możesz wycofać swoją swoją zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie np. przesyłając E-Mail.
Pn - Pt
9oo-17oo
Kontakt ogólny
Polska
Kraków
Rybitwy 22
pokój 320
Czechy
Karviná
Masarykovo nám. 6/5
Pn - Pt
8oo-17oo