Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe?
Słowa kluczowe możemy analizować z wykorzystaniem wielu narzędzi. Chyba najpopularniejszym jest to dostarczone od samego Google, czyli Google AdWords: Keyword Planner. Możemy dzięki niemu zobaczyć ile wyświetleń w miesiącu ma dana fraza (wyniki są przybliżone), jaką konkurencję posiada (osobiście uważam, że ta funkcja działa nieskutecznie) oraz jaką stawkę musimy zapłacić, aby reklamować się odpłatnie wykorzystując Adwordsy. Oprócz wskazanej frazy, Keyword Planner pokazuje nam słowa kluczowe pokrewne. Oczywiście są również inne narzędzia. Z płatnych polecam SENUTO, które świetnie sprawdza się przy analizie oraz sprawdzaniu pozycji swojej witryny w wynikach organicznych.
Ale do rzeczy, jak analizować słowa kluczowe? Potrzebujemy znaleźć takie frazy, które nie mają dużej konkurencji i na których temat możemy napisać artykuł. Wracając do sytuacji firmy pozycjonującej strony może to być przykładowo artykuł – znaczniki meta. Fraza ta ma 140 wyświetleń miesięcznie, więc warto znaleźć się na czele wyników organicznych. Akurat w tym przypadku może się to nie przełożyć na ilość zleceń, bowiem klienci rzadko szukają takich informacji jak ta, ale zawsze zapewnimy sobie wzrost wyświetleń strony. Z bardziej potencjalnych artykułów możemy przykładowo na blogu okulisty opublikować tekst o wybranej chorobie oka. Osoba, która szuka o niej informacji zapewne boryka się z tym problemem. Dlatego też istnieje duża szansa, że po otrzymaniu rzetelnych i konstruktywnych informacji, odwiedzi nasz gabinet. Rozwijając swój blog i nieustannie analizując frazy jesteśmy w stanie szybko osiągnąć bardzo korzystne efekty.
Nowinki drogą do sukcesu
Słowa kluczowe warto również analizować pod względem trendów panujących w Internecie. Do tego zadania przyda nam się Google Trends. Posiadając portal informacyjny z danej branży, możemy niezwłocznie napisać artykuł o nowince, która aktualnie jest wyszukiwana przez użytkowników Internetu. Zapewni nam to szybki, choć zapewne chwilowy, wzrost wyświetleń.
Podsumowując zachęcamy do dogłębnego analizowania słów kluczowych i wykorzystywania fraz z niską konkurencją. Właśnie taką drogę powinniśmy obrać, aby osiągnąć sukces. Oczywiście teksty, które publikujemy, powinny być odpowiednio napisane, ale o tym wspomnę w artykule, jaki pojawi się u nas do kilkunastu dni. Nie skupiajcie się wyłącznie na kluczowych dla działalności frazach kluczowych. Miejcie otwarte umysły, zakładajcie blogi i działajcie. Im szybciej zaczniecie, tym szybciej osiągniecie sukces, a to właśnie on jest celem działań marketingowych.