Pozycjonowanie jest bardzo obszernym tematem. Pracownicy Google systematycznie ulepszają algorytmy i tym samym zmieniają zasady panujące w świecie SEO. Dlatego też poradniki związane z pozycjonowaniem ulegają ciągłym korektom. Wiele aspektów jest niejasnych i nikt nie może udzielić na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jednak istnieją elementy, do których trzeba się stosować, aby odpowiednio wypozycjonować swoją stronę. Dziś poruszymy jeden z nich – powtarzanie tych samych zdań.
Szczególnie ten problem dotyczy blogów, ale możemy go zauważyć również na innych stronach. Chodzi tu głównie o część tekstu – “skrót”. Jest on wyświetlany zarówno na stronie głównej, jak i w danym poście. Niestety niektóre osoby kopiują go i wklejają do prawidłowej części tekstu. Tym sposobem w poście dwukrotnie występują te same zdania. Google bardzo negatywnie odbiera takowe działania. Podobna sytuacja może zajść w przypadku sklepów internetowych. Osoby obsługujące panel publikacyjny wklejają te same opisy do wszystkich podobnych produktów. Ma to negatywny wpływ na pozycjonowanie, więc warto stworzyć unikalny bądź synonimiczny tekst.