Blog

SEO Prasówka Sierpień 2020 – podsumowanie.

Ostatni miesiąc wakacji właśnie dobiegł końca, zaczęliśmy więc planować nasze działania na wrzesień. Można zatem oficjalnie przedstawić Wam prasówkę za sierpień. Oto zbiór najważniejszych newsów prosto ze świata pozycjonowania i marketingu internetowego!

1 SIERPNIA 2020 ROKU

Poprzez Twittera John Mueller przekazał informacje, że aby ustalić adresy kanoniczne dla kopii URLi, wyszukiwarka Google wykorzystuje: zewnętrzne i wewnętrzne linki, sitemapy, canonicale (ustawione przez użytkownika), formę adresów preferując te prostsze oraz hreflangi.

Źródło: Twitter

 

5 SIERPNIA 2020 ROKU

Również John Mueller podczas wideorozmowy poinformował swoich słuchaczy, że spora ilość negatywnych opinii o firmie w Google, może wpłynąć na jej widoczność w organicznym wyszukiwaniu.

Źródło: Seroundtable

 

10 SIERPNIA 2020 ROKU

Nastąpiła wielka aktualizacja algorytmu Google, jednak została w pełni cofnięta. Ten błąd mógł spowodować, że wyniki wyszukiwania nie były wyświetlane poprawnie. Zmiany były tak duże, że wiele osób podejrzewało błąd i… okazało się, że to błąd.

Źródło: Seroundtable

 

11 SIERPNIA 2020 ROKU

Wdrożenie wizytówek (people cards) w wynikach wyszukiwania. Można dzięki nim znaleźć znaną osobę (np. z danej branży) lub zaprezentować swój profil.

Źródło: Google India

 

20 SIERPNIA 2020 ROKU

Ten dzień obfitował w aż dwa ważne wydarzenia dla SEO:

I. Google poinformowało, że nowe strony, które uruchomione zostają na domenach z historią, nie dodają się automatycznie do indeksu mobile first index. Pomimo tego, że są to stare domeny, może zająć chwile przełączenie ich na indeksacje wersji mobilnej.

Źródło: Seroundtable

 

II. Tym razem news pochodzi od wyszukiwarki Bing, która poinformowała, że zachowanie ich użytkowników wykorzystywane jest przez algorytm jak czytnik rankingowy.

Źródło: Seroundtable

 

24 SIERPNIA 2020 ROKU

Linki z Wikipedii nie wpływają na ranking serwisu – poinformował John Mueller za pośrednictwem Reddit.

Źródło: Reddit

 

31 SIERPNIA 2020 ROKU

Google wprowadza oznaczenia licencji zdjęcia w swoich wynikach wyszukiwania.

Źródło: Searchengineland

 

Tym sposobem dobrnęliśmy do końca sierpnia i rozpoczynamy wrzesień. Czym zaskoczy nas Google? Jakie aktualizacje okażą się zbawienne, a które wręcz przeciwnie? Co wydarzy się w SEO świecie we wrześniu? Na te pytania odpowiemy za miesiąc wraz z prasówką wrześniową. Udanego miesiąca i wysokich pozycji Wam życzymy!

Reszta aktualności.

Pozycjonowanie lokalne – jak wypromować lokalną firmę?

Charakter lokalnego biznesu różni się znacznie od firm działających na terenie całego kraju bądź świata. Wiąże się to przede wszystkim ze świadczeniem usług o zasięgu lokalnym, w obrębie zawężonego obszaru. Nie oznacza to jednak, iż należy zupełnie zrezygnować z promowania swojej działalności w przestrzeni internetowej – wręcz przeciwnie! Pozycjonowanie to zabieg mający na celu poprawę […]

Analiza słów kluczowych – co warto wiedzieć?

Analiza słów kluczowych, czyli  odpowiednio dobrane słowa kluczowe to pierwszy krok do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niezmiernie ważne jest znalezienie takich fraz, które doskonale oddawać będą to, co oferuje właściciel strony internetowej – np. produkty bądź usługi. Prawidłowo przeprowadzona analiza słów kluczowych opiera się na kilku zasadach, które należy wziąć pod uwagę. Sprawdź, […]

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).