Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Jak pozycjonować strony w 2016 roku? Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

W artykule odpowiemy na pytanie jak pozycjonować strony www w Google przy obecnych algorytmach. Jak wkrótce się okaże jest to dużo bardziej złożony i czasochłonny proces, niż za czasów, gdy całe pozycjonowanie stron opierało się na linkach w katalogach prowadzących do witryny klienta. 

Pozycjonowanie stron – jak pozycjonować strony w 2016 roku?

To pytanie zadaje sobie zapewne wielu początkujących SEO’wców, ale również potencjalnych klientów, którym obiło się o uszy, iż katalogowanie stron przestało działać. Tak, linkowanie witryny internetowej w katalogach “praktycznie” straciło swoją całą moc ratingową. To co kiedyś było rdzeniem przy pozycjonowaniu stron, obecnie stało się stratą czasu. Zatem dlaczego słowo – praktycznie – umieściłem w cudzysłowach? Powód jest prosty – choć linki nie mają tak wielkiej siły, jak wcześniej, to wciąż możemy przy ich użyciu wypozycjonować niszowe frazy. Potwierdzają to nasze testy, jakie przeprowadziliśmy z czystej ciekawości pod koniec 2015 roku. Jednak celem działań SEO jest znaczące zwiększenie popularności strony, więc uderzenie w kilka niszowych fraz zwykle mija się z celem (nie mówię tu o długim ogonie). Zatem jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Jak pozycjonować strony w 2016 roku? Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Content Marketing – publikacja artykułów specjalistycznych

W obecnych czasach Google bardzo stawia na jakość treści opublikowanych na łamach strony. Witryny internetowe mają być pomocne użytkownikom, dlatego też muszą znajdować się na nich specjalistyczne artykuły. W tym momencie odpowiedź na zadane pytanie jest bardzo prosta. Jak obecnie pozycjonować strony? Wykorzystując content marketing, czyli publikację specjalistycznych artykułów, które będą pomocne dla osób odwiedzających nasz serwis oraz budując swój wizerunek w social media. 

Zatem jak już się pewnie domyślacie niezbędny będzie blog. To właśnie na jego łamach będziemy publikować artykuły specjalistyczne, poradniki czy wywiady. Blog ma kilka zalet. Nie tylko pomaga w pozycjonowaniu strony głównej, ale również dzięki niemu możemy wykorzystać długi ogon do zwiększenia liczby wyświetleń strony. Publikując bogate w treść artykuły, z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych oraz tytułem widocznym w wyszukiwarce, możemy w łatwy sposób wejść na pierwszą stronę Google pod nowymi frazami. Ograniczając się do pozycjonowania samej strony głównej zamykamy się wyłącznie na kilka słów kluczowych, które dodatkowo ciężej “wbić” do Top 10. Jakie jeszcze walory wynikają z prowadzenia bloga? Publikując ciekawe artykuły, poradniki czy zestawienia budujemy sobie sporą szansę na bardzo mocne linki. O co chodzi? Odpowiedź jest prosta, ludzie lubią dzielić się atrakcyjną bazą wiedzy. Linkują nasze posty np. na swoich blogach. Takie linki są nieporównywalnie bardziej wartościowe niż te z katalogów, gdzie możemy ujrzeć wyłącznie marnej jakości spam. Najciekawsze artykuły mają szansę ukazać się również w większych portalach informacyjnych, technologicznych etc. Dodatkowo pokazując pokaźny zasób wiedzy mamy szansę na zaproszenia do gościnnych wywiadów. Nie muszę chyba tłumaczyć, jakie korzyści z tego wynikną. Jednak aby skutecznie pozycjonować wpisy na blogach ważna jest również …

Jak pozycjonować strony w 2016 roku? Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Optymalizacja stron

Budowa odpowiedniego artykułu pod pozycjonowanie, dla zwykłego użytkownika może być ciężka. Dlatego też warto skorzystać z usług pozycjonerów, którzy odpowiednio zbudują układ tekstu, dodadzą teksty alternatywne do obrazków, zaplanują rozkład nagłówków, ustawią odpowiednie meta tagi i zadbają o odpowiednie nasycenie słów kluczowych. To wszystko może wydawać się proste, ale przez złą optymalizację tracimy sporą część mocy ratingowej, która wpływa na widoczność naszych stron w wyszukiwarce Google.

Jak pozycjonować strony w 2016 roku? Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Social media, czyli kolejny element, który warto wykorzystać przy pozycjonowaniu stron

Jeżeli decydujesz się pozycjonować stronę, to warto również wykorzystać portale społecznościowe t.j. Facebook, Pinterest, Twitter czy Google+. Co prawda Google informuje, iż popularność na portalach społecznościowych, polubienia postów i udostępnienia nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję w wynikach organicznych, ale to nie oznacza, iż nie warto zakładać i prowadzić profili. Portale społecznościowe są ogromną bazą potencjalnych klientów, którą możemy sprawnie wykorzystać. Budując silny profil przyciągamy uwagę i zwiększamy popularność witryny. Dodatkowo warto zauważyć, że często wpisując konkretną frazę w wyszukiwarkę wyskakują nam fanpage. Dlaczego więc pozwalać konkurencji, aby była nad nami w wynikach organicznych dla profili społecznościowych? Aby rozwinąć swoją firmę na pełną skalę trzeba wykorzystać wszystkie elementy, które mogą nam w tym pomóc.

Jak pozycjonować strony w 2016 roku? Jak pozycjonować strony w 2016 roku?

Szybkość ładowania strony i przyjazny interfejs użytkownika

Pozycjonowanie stron powinno być usługą, która nie tylko polepsza nasze pozycje w wynikach organicznych Google, ale również utrzymuje klientów. Za sprawą audytu SEO powinniśmy wyeliminować długi czas ładowania strony i ulepszyć funkcjonalność strony tak, aby byłą łatwa w obsłudze i przyjazna dla użytkowników. Po co nam ruch na stronie, jeżeli współczynnik odrzuceń w skrajnych przypadkach zbiega do 100%? Takie wyniki jasno sugerują, że powinniśmy w jakiś sposób zachęcić odwiedzających do wertowania podstron. Niewątpliwie pomoże w tym prosty i łatwy w obsłudze interfejs. Użytkownik nie może zastanawiać się w co kliknąć, aby przejść na poszukiwaną podstronę. Strona internetowa powinna być intuicyjna, a zarazem atrakcyjna w swoim wyglądzie. O statystkach, które ukazały jak istotny jest wygląd witryny, opowiem innym razem. Nie zapominajmy, że nie każdy klient jest biegły w obsłudze komputera. Ułatwmy mu korzystanie z naszej strony internetowej, a na pewno odniesiemy o wiele większe efekty.


Podsumowanie

Podsumowując, aby skutecznie pozycjonować strony w 2016 roku trzeba stawiać na content, czyli zawartość strony, artykuły specjalistyczne i poradniki oraz budowę wizerunku w mediach społecznościowych. Chcesz być wysoko w wynikach organicznych Google? Musisz posiadać na stronie treść, która będzie pomocna dla użytkowników. To właśnie content liczy się w obecnych czasach. Niestety jest to dużo powolniejszy proces niż wcześniej, ale przynosi znacznie korzystniejsze efekty. Dodatkowo możemy w łatwy sposób wykorzystać długi ogon, co jeszcze bardziej zwiększy popularność pozycjonowanej witryny internetowe.

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *