Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Google Moja Firma – opis, rola w SEO i czy warto mieć

Wyszukiwanie informacji o usługach świadczonych lokalnie zmieniło się nieco na przestrzeni ostatnich lat. Zmiany dotyczą nie tylko wyszukiwarki Google, ale również sposobu, w jaki z niej korzystamy. Wszechobecne smartfony umożliwiają nam znalezienie informacji odnośnie danego miejsca w każdych okolicznościach – w samochodzie, pracy lub szkole. O pozycjonowaniu lokalnym pisaliśmy niedawno, dzisiaj natomiast wyjaśnimy, czym jest Google Moja Firma i dlaczego warto posiadać wizytówkę w sieci. Zapraszamy do lektury!

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma – lub po prostu Google Maps – jest bezpłatnym narzędziem skierowanym do właścicieli firm, którzy pragną osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwaniu lokalnym. Obsługa narzędzia jest łatwa i wygodna, bez problemu zatem poradzi sobie z nim każdy przedsiębiorca. Opiera się na wypełnieniu formularza podstawowymi informacjami dotyczącymi firmy – w odpowiednią rubrykę wpisać należy adres, godziny otwarcia, telefon, stronę internetową czy charakter działalności. Wszystkie te informacje umożliwią wyświetlenie się firmy w Mapach Google.

Zanim wizytówka firmy zacznie wyświetlać się w wyszukiwarce Google, poczekać musimy od 14 do 30 dni na kod PIN, który powinien przyjść do nas pocztą tradycyjną – jest on wymagany w celu weryfikacji, bowiem wizytówka Google Moja Firma dedykowana jest wyłącznie firmom, które posiadają fizyczną siedzibę.

Dlaczego warto zdecydować się na wizytówkę Google Moja Firma?

Wciąż jednak wiele firm nie decyduje się na korzystanie z Google Moja Firma. Dlaczego? Być może przedsiębiorcy nie są świadomi, jak ogromną rolę odgrywa obecnie to narzędzie. Niestety firmy takie przegrywają już na starcie z osobami, które zdecydowały się na uzupełnienie informacji odnośnie swojego przedsiębiorstwa. Posiadanie wizytówki pozwala na łatwiejsze znalezienie firmy przez użytkowników – zyskuje ona zatem na popularności. Szerzona jest świadomość odnośnie działalności wśród społeczności lokalnej bądź osób przebywających chwilowo w okolicy.

Przeczytaj nasz wpis o pozycjonowaniu lokalnym: Pozycjonowanie lokalne – jak wypromować lokalną firmę?

Atuty wizytówki Google Moja Firma

  1. Możliwość dodania zdjęcia, grafiki bądź wideo. Elementy wizualne w połączeniu z treścią są znacznie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych Klientów, którzy również mogą dodawać tego typu materiały – jeżeli im to umożliwimy.
  2. Sposobność udostępniania zdjęć 3D. Jest to ciekawa opcja dla Klientów, ponieważ mogą oni uzyskać więcej informacji odnośnie lokalizacji obiektu. Zdjęcia 3D spotkać możemy najczęściej w odniesieniu do atrakcji turystycznych.
  3. Klienci udostępniać mogą swoje opinie na temat firmy. Dla przedsiębiorcy jest to niezwykle istotne, bowiem pozwala na monitorowanie skarg oraz problemów. W przypadku negatywnych komentarzy firma może w porę zareagować i zniwelować trudności. Natomiast pozytywne opinie stanowią dla przedsiębiorstwa rekomendacje.
  4. Użytkownicy zadawać mogą pytania odnośnie działalności. Wartościowe odpowiedzi firmy na pewno zwiększą jej wiarygodność w sieci.
  5. Możliwość promowania wpisów. W obrębie wizytówki mogą znajdować się ciekawe artykuły napisane przez firmę.

Warto wspomnieć, iż nie jest możliwe usunięcie opinii użytkowania z wizytówki firmy. Jedyną możliwością jest udowodnienie administracji Google, iż negatywny komentarz łamie regulamin bądź nie dotyczy on przedsiębiorstwa. Zazwyczaj jednak działania tego typu są niemożliwe, bowiem Google rzadko usuwa nieprzychylne opinie.

Chociaż założenie wizytówki jest niezwykle łatwe, firma zlecić może tę czynność np. agencji marketingowej. Wówczas należy jej udzielić dostępu w panelu do zarządzania wizytówką.

Podsumowanie

Bezpłatne narzędzie w formie wizytówki Google Moja Firma przynieść może przedsiębiorstwu wyłącznie korzyści. Pozwala na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu firma zyskuje popularność. Potencjalny klient przebywający aktualnie w okolicy w szybki sposób znaleźć może wskazówki dojazdu do danego miejsca.

Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś się na uzupełnienie swojej wizytówki Google – zrób to, czym prędzej! W przypadku problemów zachęcamy do kontaktu. Firma SEOHeroes pomoże zaistnieć Ci w sieci!

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *