Agencja Marketingowa Kraków
Rybitwy 22/320, 30-722 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

Emotikony – wpływ komunikację marketingową

Emotikony na stałe wpisały się w komunikację internetową. Ogromny wybór niewielkich grafik doskonale przyczynia się do globalizacji komunikacji, bowiem przekaz wielu wiadomości znacznie łatwiej jest zrozumieć. Potencjał drzemiący w buźkach oraz symbolach odkrył również marketing, dzięki czemu komunikacja z klientem weszła na wyższy poziom. Jak poprawnie używać emoji? Zapraszamy do lektury!

Znaczenie emoji

Marketing w dużej mierze opiera się na psychologii, gdyż bezpośrednio wpływa ona na podjęcie decyzji odnośnie zakupu towaru lub usługi. Badania cyberprzestrzeni dużą uwagę poświęcają na oddziaływanie internetu na człowieka, w tym na podejmowane przez niego działania. Nasz mózg składa się z poszczególnych obszarów, które odpowiadają danym zachowaniom. Pewna jego część uaktywnia się, widząc twarz, również w formie emotikon. Co ciekawe, nie ma znaczenia, czy są one przedstawione graficznie, czy tekstowo. Człowiek, widząc emoji zachowuje się podobnie, jakby komunikował się z inną osobą. Dlatego też w momencie ujrzenia pozytywnej emotikonki wyzwala się w nim sympatia, a jego nastrój znacznie się poprawia. Potencjalny klient, widząc komunikat wykorzystujący poszczególne emotikonki, znacznie częściej komentuje oraz lajkuje wpis lub podejmuje decyzję o zakupie produktu.

Przeczytaj także: Google Moja Firma – opis, rola w SEO i czy warto mieć

Wykorzystanie emotikonek

Najważniejszą zasadą jest konieczność używania emotek w odpowiedni sposób. Wpis przesycony dużą ilością symboli okazać się może chaotyczny i niezrozumiały. Emotikonka doskonale zastąpić może słowo, które wyjątkowo ciężko jest znaleźć. Niekiedy kontekst komunikatu uzupełniony jest idealnie pasującą buźką. Odbiorca znacznie łatwiej wyłapać może wówczas kierowaną w jego stronę myśl. Emotikony nadają komunikatowi wydźwięku emocjonalnego. Potęgują wypowiedź, podkreślając najważniejsze jej części. Pamiętajmy jednak, aby używać symboli, które przedstawiają dokładnie to, czego oczekujemy. Niezrozumiały obrazek graficzny wprowadzić może odbiorcę w błąd.

Wypowiedź nie powinna być nienaturalnie nasycona emotikonkami. Jeżeli jesteśmy w stanie doskonale dobrać dane słowo, nie powinniśmy go zastępować obrazem graficznym. Komunikat ze zbyt dużą ilością emoji stanowić może trudność w odbiorze. Dodatkowo sprawiać może wrażenie dziecinnego i infantylnego zapisu, komunikacja marketingowa polega natomiast na zacieśnianiu więzi w oparciu o szacunek i zaufanie. Ogromny wybór emoji może jednak stanowić problem, w przypadku gdy nie znamy ich dokładnego znaczenia. Wspominaliśmy wcześniej, że nie warto stosować emotek niezrozumiałych i nieadekwatnych do treści komunikatu.

Emotikony – podsumowanie

Komunikacja marketingowa z każdym rokiem wchodzi na wyższy poziom. Nowe technologie, narzędzia oraz innowacyjne rozwiązania wymagają od niej przystosowania się do panujących realiów. Całkowita rezygnacja z używania emotikonek może negatywnie odbić się na budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Pamiętajmy zatem o umiejętnym stosowaniu emoji, tak aby odbiorca czuł się komfortowo, czytając nasz komunikat.

Prowadzenie social media to trudna i ważna sztuka marketingowa – dlatego zaufaj najlepszym. Napisz do nas!

Author avatar
Agencja SEOHeroes
https://seoheroes.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *