Dane kontaktowe
Cechowa 51/26, 30-614 Kraków
kontakt@seoheroes.pl
+48 509 334 589
Godziny pracy
Pon - Pt: 8:00 - 17:00
Sob - Ndz: Zamknięte

E-mail marketing – skuteczne pozyskiwanie klientów

Charakter reklamy zmienia się diametralnie na przestrzeni lat – innowacyjne rozwiązania wnoszą ją na wyższy poziom. E-mail marketing cieszy się dużą popularnością, nic dziwnego! Skutecznie prowadzony trafia do grona potencjalnych klientów, którzy bezpośrednio przyczyniają się do generowania wysokich zysków. Kampania mailingowa powinna opierać się na kilku ważnych krokach, niewiele bowiem trzeba, żeby wyrządziła więcej strat niż korzyści. Chcesz dowiedzieć się, czym jest e-mail marketing i jak powinien wglądać? W naszym wpisie rozwiejemy wszelkie wątpliwości!

Jakie są cele e-mail marketingu?

E-mail marketing realizowany jest jako jedna z form reklamy internetowej. Zanim jednak zdecydujemy się na jego wdrożenie, powinniśmy skupić się na przygotowaniu skutecznej kampanii. Istotną rolę odgrywa content oraz kierowanie komunikatu do odpowiedniej grupy odbiorców. Skupimy się dzisiaj na kilku krokach, których realizacja pomoże nam trafić do klienta.

Oczywiście głównym założeniem kampanii mailingowej jest zwiększenie zysków firmy. Jednak opiera się ono na kilku działaniach:

  1. Pozyskanie nowych klientów oraz sprzedaż

Dotarcie do potencjalnego klienta sprawić może, iż zainteresuje go przedstawiona w mailu oferta. Firma, chcąc zwiększyć sprzedaż towarów lub usług podejmuje próbę kontaktu z określonym gronem odbiorców. Odpowiednio skonstruowana, intrygująca i ciekawa treść – zarówno tekstowa, jak i graficzna – zachęci użytkownika do odwiedzenia strony internetowej. Wówczas istnieje prawdopodobieństwo, że zdecyduje się on na skorzystanie z oferty.

  1. Budowa relacji oraz zwiększanie świadomości firmy

Kontakt pomiędzy klientem a firmą opierać się powinien na budowaniu wzajemnych relacji. Pominięcie tego kroku wiązać się może z brakiem oczekiwanych rezultatów. Klient oczekuje podjęcia współpracy, która spełni jego oczekiwania. Firma, pochodząc do niego w profesjonalny sposób, zwiększa zaufanie oraz świadomość swojej marki.

  1. Podtrzymanie relacji z klientem

Jeżeli umiejętnie przeprowadzone zostały powyższe realizacje, klient skorzystał z oferty firmy. Jednak jednym z celów marki powinno być utrzymanie kontaktu z klientem nawet po dokonaniu przez niego zakupu. Troska o jego potrzeby zwiększa prawdopodobieństwo, iż odwiedzi on sklep internetowy ponownie i wybierze kolejny produkt z oferty. Podtrzymanie relacji jest bardzo ważne, bowiem w przestrzeni internetowej istnieje wiele stron działających w tej samej branży. W każdej chwili klient może zwrócić się w stronę konkurencji. E-mail marketing to doskonały kanał komunikacyjny, który pozwala na utrzymanie więzi pomiędzy firmą a klientem. Odpowiednio skonstruowana treść wysyłana do odbiorów informować ich może o nowym produkcie, promocjach lub kodach rabatowych.

Przeczytaj także: Analiza słów kluczowych – co warto wiedzieć?

Efektywna realizacja kampanii mailingowej

Wiemy już, jak wyglądają poszczególne cele e-mail marketingu. Jednak realizacja kampanii mailingowej wymaga ogromnej staranności i dokładności. Opiera się ona na kilku istotnych krokach:

  • Analiza marki – odpowiednio przygotowany plan powinien zawierać charakter biznesu, oczekiwania, rodzaj odbiorców oraz najkorzystniejsze działania. Dokładna analiza marki pozwala w późniejszym czasie na ocenę prowadzonych działań.
  • Grupa docelowa – odpowiednie określenie grupy odbiorców pozwala na dotarcie wyłącznie do osób, które realnie zainteresowane mogą być ofertą. Wysłany mail faktycznie jest przeczytany, a nie pominięty, czy umieszczony w spamie.
  • Dostosowanie treści – poszczególne branże różnią się między sobą charakterem. Dopasowanie treści do grupy odbiorców pozwala na podejście do tematu w sposób profesjonalny i fachowy.
  • Termin wysyłki – realizacja wysyłki maili w odpowiednim terminie – np. przed Bożym Narodzeniem, Dniem Matki czy Walentynkami, pozwala na dobranie odpowiedniej oferty.
  • Forma maila – wygląd wiadomości ma ogromne znaczenie, bowiem większość z nas w pierwszej kolejności zwraca uwagę na ogólny wygląd komunikatu. Chaotyczna wiadomość oraz nieodpowiednie rozmieszczenie treści tekstowych i graficznym mogą zniechęcić użytkownika do dalszych działań.

Podsumowanie

Kampania mailingowa musi być dokładnie i precyzyjnie przemyślana – jedynie wówczas przyniesie zamierzone efekty. Nieumiejętna realizacja poszczególnych działań może przynieść firmie większe straty niż korzyści. Warto zatem zdecydować się na skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji marketingowych, które doskonale wiedzą, jak efektywnie prowadzić e-mail marketing. Chcesz zwiększyć zyski w firmie? Skontaktuj się z nami – przygotujemy doskonale dopasowaną kampanię mailingową do Twoich potrzeb! Kompleksowa obsługa marketingowa – napisz do nas!

Author avatar
Paulina B

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona internetowa przechowuje pliki cookie na komputerze użytkownika. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.