Blog

Analiza słów kluczowych – co warto wiedzieć?.

Analiza słów kluczowych, czyli  odpowiednio dobrane słowa kluczowe to pierwszy krok do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niezmiernie ważne jest znalezienie takich fraz, które doskonale oddawać będą to, co oferuje właściciel strony internetowej – np. produkty bądź usługi. Prawidłowo przeprowadzona analiza słów kluczowych opiera się na kilku zasadach, które należy wziąć pod uwagę. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zaczniesz tworzyć treść na stronę internetową.

Intencja użytkowników

Użytkownik korzysta z Internetu w konkretnym celu. Chcąc wyszukać interesujące go informacje, wykorzystuje zazwyczaj wyszukiwarkę Google. Intencją jest zatem cel, jaki przyświeca działaniom tego typu. Możemy wyróżnić kilka rodzajów głównych intencji użytkowników:

Informacyjne – podstawową funkcją wyszukiwarki jest możliwość znalezienia informacji odnośnie danego tematu. W zależności od rodzaju szukanych treści, zapytanie rozpocząć możemy od słowa – „co”, „dlaczego”, „jak” czy „kiedy”.
Zakupowe – chęć dokonania transakcji w sklepie internetowym lub poszukiwanie usługi. Również w tym przypadku zapytanie najczęściej rozpoczynane jest od słowa – „kupię”, „cena”, czy „najtaniej”.
Nawigacyjne – chcąc wejść na daną stronę internetową bardzo często, zamiast wpisywać jej adres www, wpisujemy jej nazwę w wyszukiwarkę, następnie przechodzimy do strony internetowej.

Dokładna analiza intencji użytkowników pozwala na znalezienie odpowiednich słów kluczowych oraz na prawidłowe rozmieszczenie ich w treści. Przedstawione intencje mogą być ze sobą połączone w różnych kombinacjach lub wykonywane po kolei – np. podczas zakupu danego produktu.

Poziom trudności słów kluczowych

Trudność fraz kluczowych odnosi się do stopnia ich konkurencyjności. Wiele słów charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, ciężko zatem konkurować z popularnymi stornami internetowymi, które je wykorzystują. Na rynku istnieje wiele programów umożliwiających sprawdzenie poziomu trudności fraz kluczowych (niski, średni, duży).

Istotnym działaniem jest wybór sformułowań na miarę swoich własnych możliwości. Strony internetowe, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie wirtualnym, powinny skupić się na konkurowaniu ze stronami podobnymi, wybierając słowa kluczowe o średnim poziomie trudności.

Średnia liczba wyszukiwania słów kluczowych

Ilość wyszukiwania zapytań powiązana jest w dużej mierze z poziomem konkurencyjności danej frazy, bowiem znacznie częściej wpisywane są w wyszukiwarkę słowa kluczowe z wysokim stopniem trudności.

Warto zwrócić uwagę na stwierdzenia o określonej ilości wyszukiwania miesięcznego – zazwyczaj jest to około 300 zapytań. Nie jest to jednak reguła, bowiem skupienie swojej uwagi na słowach kluczowych z mniejszą ilością wyszukiwania może okazać się efektywniejsze niż próba konkurowania ze stronami popularniejszymi o frazy kluczowe znacznie częściej wyszukiwane.

Analizując dane słowo kluczowe, należy mieć na uwadze jego sezonowość, ponieważ wiele stwierdzeń cieszy się dużą popularnością w konkretnym momencie w roku.

Różny format wyszukiwanych treści

Wyniki wyszukiwanych treści mogą znacznie różnić się pod względem wyglądu. Obecnie wpisując daną frazę, wyszukiwarka proponuje nam treści tekstowe, zdjęcia, mapy lub filmy video. Pozycja danego formatu zależy oczywiście od jego popularności. Użytkownicy coraz częściej wybierają filmy instruktażowe – np. podczas wyszukiwania informacji odnośnie wykonania danej czynności. Wbrew pozorom napisanie artykułu na ten temat może przynieść spore korzyści, gdyż inni skupiać się mogą wyłącznie na najpopularniejszym przekazie – video.

Wyszukiwarka Google ewoluuje w zastraszającym tempie, nigdy zatem nie będziemy w stanie przewidzieć, czy kolejne aktualizacje nie okażą się znacznie przyjaźniejsze dla formatu, jaki wybraliśmy.

Przeczytaj także: Rozbudowa biblioteki słów kluczowych w sklepie internetowym

Podsumowanie

Wybór odpowiednich słów kluczowych i ich dokładna analiza to niezmiernie ważny element strategii planowania treści na stronę internetową. To na nich opierać się będzie pozycja strony w wyszukiwarkach, dlatego należy precyzyjnie i trafnie je dobrać.

Chcesz osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania? Masz problem ze znalezieniem fraz kluczowych? A może dobrałeś je zupełnie nietrafnie?

Seo Heroes oferuje wielowymiarową współpracę – w tym analizę słów kluczowych oraz pozycjonowanie stron internetowych! Zapraszamy do kontaktu!

Reszta aktualności.

SEO Prasówka Sierpień 2020 – podsumowanie

Ostatni miesiąc wakacji właśnie dobiegł końca, zaczęliśmy więc planować nasze działania na wrzesień. Można zatem oficjalnie przedstawić Wam prasówkę za sierpień. Oto zbiór najważniejszych newsów prosto ze świata pozycjonowania i marketingu internetowego! 1 SIERPNIA 2020 ROKU Poprzez Twittera John Mueller przekazał informacje, że aby ustalić adresy kanoniczne dla kopii URLi, wyszukiwarka Google wykorzystuje: zewnętrzne i […]

SEO Prasówka Wrzesień 2020 – podsumowanie

SEO Prasówka wrzesień! Jak ten czas leci! Wrzesień już za nami, weszliśmy w październik, co najszybciej można zauważyć za oknami. Dlatego przedstawiamy Wam zbiór najważniejszych doniesień ze świata pozycjonowania i marketingu internetowego. Zapraszamy do lektury! 9 września 2020 Według Johna Muellera strona, której widoczność ucierpiała z powodu aktualizacji głównego algorytmu Google (Core Update) będzie mogła […]

Przekonaliśmy cię?
Skontaktuj się z nami czym prędzej :).