Audyty SEO

Zawsze przed rozpoczęciem pozycjonowania strony należy wykonać kompleksowy audyt SEO. Polega on na odnalezieniu wszelakich błędów, które negatywnie wpływają na widoczność domeny w wyszukiwarce Google. Co ciekawe, zazwyczaj sam audyt pozwala natychmiastowo zwiększyć pozycje słów kluczowych i tym samym zwiększyć potencjalny ruch na stronie. Nasi specjaliści rozłożą dla Ciebie stronę na części pierwsze, aby wykryć wszystkie problemy, z którymi się boryka.



icp-analy-n


Kilka słów o audytach SEO

Na przestrzeni lat, prowadząc audyty zarówno dla mniejszych firm, jak i bardziej rozbudowanych portali/sklepów, spotykaliśmy się z różnorodnymi problemami. Na brak wyników SEO może wpływać tak wiele elementów, że zatrudnienie do analizy strony profesjonalnej firmy może okazać się zbawienne w skutkach. Strony mogą być zarówno błędnie zoptymalizowane, jak i przeoptymalizowane, programiści tworząc stronę mogli pozostawić po sobie błędy lub przestarzałe technologie, z którymi roboty Google nie dają sobie rady, strona mogła ulec atakom hakerskim, domena mogła zostać zaspamowana śmieciowymi linkami, natężenie strony słowami kluczowymi może być zbyt wysokie, budowa struktury linków wewnętrznych może sprawiać problemy. To tylko przykładowe problemy, z którymi mieliśmy okazję się spotykać. Niestety najwięcej problemów tworzą niszowe agencje marketingowe oraz firmy zajmujące się tworzeniem stron. Ci pierwsi pozycjonując stronę za przysłowiowe 100 zł psują domenę agresywnie likując ją ze śmieciowych źródeł. Później przeprowadzając audyt SEO widać jak na dłoni ich negatywne działania. Ci drudzy, czyli agencje interaktywne, tworząc budżetowe strony nie zwracają uwagi na SEO, optymalizację kodu oraz jego poprawność. Skupiają się, aby strona zadziałała, a klient akceptując projekt zrobił dla nich przelew. Jednak 90% osób nie sprawdzi co kryje się pod powierzchnią graficzną, w kodzie, z uwagi na brak odpowiednich umiejętności. Wszystkie błędy z czasem wyjdą, a tym samym trzeba będzie ponieść kolejne koszta audytów oraz naniesienia poprawek.

W jaki sposób dostarczamy audyt SEO?

Cały audyt sporządzamy w pliku tekstowym, który później konwertujemy do rozszerzenia .pdf. W pliku znajdziesz wszystkie wychwycone przez naszych specjalistów błędy i sugestie poprawek. Staramy się również załączać wiele zdjęć, aby przedstawić problemy wizualnie np. problem duplikatów nagłówków czy meta znaczników. Do audytu SEO wykorzystujemy wiele programów t.j. Screaming Frog, Ahrefs, Senuto czy Google Insights. Raporty z nich również znajdziesz w pliku tekstowym lub w formie załącznika. Oczywiście odpowiednie oprogramowanie to wyłącznie dodatek to uważnego przeglądnięcia strony. Narzędzia, które posiadamy umożliwiają nam profesjonalne wykonanie audytu, który pomoże Ci w poprawie pozycji strony i jej kondycji. Czas realizacji podobnie jak cena zamówienia jest uzależniony od wielkości strony. Dlatego też szacujemy go przy każdym zleceniu osobno.



icp-analy


Przykładowe elementy, które podlegają optymalizacji?

  • Meta znaczniki
  • Czas ładowania strony
  • Duplikaty i unikalność treści
  • Ukryte treści
  • Budowa nagłówków
  • Kanoniczność i przyjazne linki
  • Struktura wewnętrzna linków
  • Flash na stronie
  • Natężenie słów kluczowych
  • Linki wychodzące (oznaczenie ich odpowiednim atrybutem)
  • Plik robots oraz sitemap

Audyty UX

Wraz z audytem SEO warto przeprowadzić audyt UX. Przyciągnięcie klientów na stronę to tylko połowa sukcesu. Trzeba pamiętać, że drugim krokiem jest zatrzymanie ich na stronie oraz zachęcenie do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Dlatego też nasi klienci korzystają często z audytów UX. Polegają one na wypisaniu wszystkich elementów do zmiany, wdrożenia, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po witrynie internetowej, zwiększą intuicyjność strony i poprawią jej ogólny odbiór. Wśród problemów pod kątem UX możemy wyróżnić: długie czasy ładowania, brak przycisków call to action, nieintuicyjne menu, brak jednolitości czcionek, brak łatwo dostępnych danych kontaktowych itd. Osoby, które często korzystają z własnej strony mogą być obojętne na te problemy lub ich po prostu nie dostrzegać. Jednak trzeba patrzyć na to zagadnienie z perspektywy osoby, która pierwszy raz odwiedza witrynę internetową, a sama nie posiada zdolności informatycznych, jest zwykłym użytkownikiem Internetu. To właśnie bardzo często oni są naszymi potencjalnymi klientami i to o nich musimy zadbać. Dlatego gdybyś chciał wykonać audyt UX, to serdecznie zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego i bezpłatnej wyceny.



Dlaczego Audyt SEO jest tak istotny?

W procesie pozycjonowania najważniejsze są dwa elementy – link building oraz właśnie audyt SEO. Możemy dostarczać dziesiątki, a nawet setki świetnych linków, ale rezultaty będą powolne i niesatysfakcjonujące z uwagi na błędy pod kątem pozycjonowania, z którymi boryka się strona. Dlatego też warto się upewnić, że nasza witryna internetowa jest odpowiednio zoptymalizowana.